Ad Customizers: nu ook beschikbaar voor Microsoft Advertising (Bing Ads)!

In Google Ads zijn Ad Customizers al een tijdje mogelijk, maar sinds kort kun je ze ook gebruiken bij het optimaliseren van je advertenties in Microsoft Advertising.

Wat kun je precies met Ad Customizers?

Ad Customizers (advertentieaanpassers) zijn parameters waarmee je tekstadvertenties dynamisch kunt laten aanpassen naar wat iemand zoekt, waar iemand zich bevindt of naar bijvoorbeeld het apparaat waar iemand mee zoekt. Er zijn tal van mogelijkheden om gebruik te maken van Ad Customizers. Een van de voordelen hiervan is dat je zoekers heel specifiek kunt aanspreken. Dit zorgt er naar verwachting weer voor dat de CTR en conversieratio van je advertenties zal toenemen.

Hoe zet je de Ad Customizers in?

Ad Customizers vullen je tekstadvertentie in op basis van de gegevens die jij zelf in een spreadsheet upload in Microsoft Advertising (voormalig Bing Ads). Het enige wat je dus hoeft te doen is bepalen welk aspect jij in je tekstadvertenties dynamisch wil maken en deze waarden verwerken in een feedbestand. Onderstaand leg ik je uitgebreider uit hoe je Ad Customizers gebruikt in Microsoft Advertising. Vrijwel exact dezelfde werkwijze geldt voor het gebruik van Ad Customizers in Google Ads.

1. Bepaal allereerst welk aspect jij in je advertenties dynamisch wil maken

Stel je beschikt over een winkelketen voor brillen, met winkels in heel Nederland. In sommige winkels beschik je nog over een ruime voorraad aan zonnebrillen, waarvoor je een korting wil uitlichten in verband met de zomer die ten einde loopt. Echter, je wil deze korting alleen tonen aan mensen die bij deze specifieke winkels in de buurt zijn of geïnteresseerd zijn in deze locatie.

2. Maak een passende feed

Stap 2 bestaat uit het maken van een spreadsheetbestand waarbij elke kolom een attribuut is dat Microsoft Ads informatie verstrekt. Je zet je productengegevens zoals merk, aanbieding en timing van aanbiedingen in de spreadsheet. Daarnaast voeg je toe op welke locatie deze van toepassing zijn.

Voorbeeld:

3. Upload de feed

De feed upload je vervolgens in je ‘Shared Library’ onder ‘Business data’ in Bing Ads.

4. Maak je advertenties

Vervolgens kun je locatiespecifieke aanbiedingen promoten met slechts één advertentie. Je advertentieaanpassers kun je in elk willekeurig veld gebruiken, met uitzondering van het veld voor de uiteindelijke URL. Stel je hebt het feedbestand ‘Zonnebrillen’ genoemd en je wil verwijzen naar het aangepaste kenmerk ‘Merk (text)’, dan is de advertentieaanpasser {=Zonnebrillen.Merk}.

De advertentietekst wordt dan bijvoorbeeld:

Wanneer iemand in Tilburg vervolgens zoekt op merk X dan zal hij onderstaande advertentie te zien krijgen:

Bovenstaand is enkel een voorbeeld van een dynamische invulling van je advertentie op basis van iemands locatie. Echter, er zijn tal van mogelijkheden met de Ad Customizers.

Kortom, je kunt met Ad Customizers als adverteerder enorm veel tijd besparen én je advertenties extra relevant maken. Uiteindelijk zal dit leiden tot een betere gebruikerservaring en een grotere kans op verkoop. Maak jij al gebruik van Ad Customizers in Bing Ads? Of wil je graag meer weten over de mogelijkheden? Wij helpen je graag verder!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over zoekmachine adverteren
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

zoekmachine adverteren

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?