Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
MozCon 2023 – Recap
Afgelopen 7 & 8 augustus zijn collega’s Nicky, Vincent en Stijn namens MvH Media afgereisd naar Seattle om MozCon 2023 bij te wonen. Na 22
The Infinite Loop: Hoe TikTok onze social advertising strategie veranderde
De groei van TikTok is nog steeds enorm. De gebruikersgroei waar Facebook 7 jaar over deed, kostte TikTok enkel 4 jaar. De voornaamste reden van
Social Search: social media als zoekmachine
We zien een verschuiving binnen de social mediakanalen. Waarbij voorgaande jaren veel meer interesse uitging naar wat vrienden en familieleden aan het doen waren, gaan
Google Consent Mode: Verkrijg waardevolle inzichten met privacy proof data
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de
Google Bard: een krachtige tool voor jouw SEO
Vorige week (13 juli, 2023) heeft Google de grootste uitbreiding van Bard tot nu toe aangekondigd, waarin ze de beschikbaarheid van Bard in het Nederlands
SEO & Shopify: Alles wat je moet weten
Is Shopify een SEO-vriendelijk platform? Een vraag die op komt als je een eigen Shopify-winkel hebt of overweegt er een te starten. In dit artikel
Demand Gen en Video View campagnes: het stimuleren van vraag en groei!
Zoals bekend is Google Ads een krachtig platform, wat bedrijven en organisaties in staat stelt om hun producten en diensten online te promoten aan een
Boekentips 2023
Met de zomer voor de deur is het vaak een goed moment om even een stapje terug te doen. Lekker relaxen tijdens een welverdiende vakantie.
Amazon Search Query Performance Dashboard – wat is het en wat kun je ermee?
Misschien heb je er al eens over gehoord, het Amazon Search Query Performance Dashboard, een van de laatste nieuwe datasets vanuit Amazon. Iedereen die verkoopt
Vergelijkbare doelgroepen verdwijnen uit Google Ads: hoe nu verder?
Vergelijkbare doelgroepen worden veelvoudig ingezet binnen SEA campagnes. Door het gebruik van vergelijkbare doelgroepen kon er eenvoudig ingezet worden op het uitbreiden van het bereik en
Game-changing! Creative content met behulp van Photoshop AI
Op 23 mei lanceerde Adobe zijn nieuwe functionaliteit met de naam “Generative Fill” in de BETA versie van Photoshop. Kort gezegd kun je met deze
Generatieve SEO & de impact op de search experience
We duiken in de fascinerende wereld van SEO waarbij we het gaan hebben over de opkomst van Generatieve SEO. Een ontwikkeling die voortkomt uit de
Wat is een Customer Data Platform of CDP?
Of je als bedrijf nu online of offline actief bent, om het gebruik van data kun je eigenlijk niet meer heen. Je ziet het zelfs
Social Media en attributiemodellen: welke moet je kiezen?
Je hebt er ongetwijfeld mee te maken gehad als je social media kanalen onderdeel zijn van je online marketing strategie: attributiemodellen. Je beoordeelt de prestaties
Google Marketing Live 2023 – De AI-revolutie binnen Google Ads
Vanuit MvH Media hebben we met een aantal collega’s Google Marketing Live 2023 Dublin gevolgd. Naast de geweldige tap dance show en de ingestudeerde praatjes
Lightspeed SEO – De kracht en zwakte van Lightspeed
Lightspeed is een e-commerceplatform waarmee retailers hun eigen webshop kunnen creëren en beheren. Het is een SaaS (Software as a Service) product met online betalingsverwerking,
Internationale SEO strategie – De ultieme gids
Een goede internationale online marketing strategie uitstippelen brengt vrijwel altijd SEO vraagstukken met zich mee, vaak ook in combinatie met technische drempels of keuzes die
Image SEO: zorg dat je future proof bent voor Visual SEO
Image SEO bestaat al heel lang en zou zeker een onderdeel moeten zijn van je SEO strategie. Want ondanks het feit dat afbeeldingen al geruime
E-E-A-T of Double E-A-T: Wat houdt het precies in?
Veel SEO-specialisten zijn al bekend met E-A-T, maar sinds 15 december 2022 heeft Google hier nog een extra E aan toegevoegd. E-E-A-T – of “Double-E-A-T”,
SEO Trends 2023
Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO-trends van het komende jaar. Vorig jaar voorspelden we o.a. veel verschuivingen in SERP-elementen, het MUM-model, de prominentere plaats
AI Generated content, wat is het en hoe gebruik je het?
Artificial intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren enorme vooruitgang geboekt en wordt het meest gebruikt binnen de IT, financiële dienstverleningen en zakelijke diensten. Echter zien
Recap: SEO Benelux Meetup Antwerpen 1 December 2022
In 2018 begon SEO Benelux met het organiseren verschillende meetups door de Benelux heen. Dit jaar werden er in zowel Gent als Amsterdam al meerdere
Kansen en ontwikkelingen rondom de ‘Mensen vragen ook’ boxen
Google is dagelijks bezig met de ontwikkeling van de zoekresultaten. Waar de organische zoekresultaten een aantal jaar terug uit alleen nog maar platte tekst bestond,
8 SEO tips voor het maken van dé perfecte lokale pagina
Wanneer je eigenaar bent van een winkel of showroom, dan mag de lokale pagina niet missen. Een lokale pagina is dé pagina die een gebruiker
Terugblik Google Ads trends 2022
Nu we het einde van 2022 naderen is dit een mooi moment om een terugblik te werpen op de ontwikkelingen die dit jaar zijn doorgevoerd.
Wat is First-Party data in marketing?
First-party data speelt al een hoofdrol in de marketingactiviteiten van vele bedrijven, maar door het verdwijnen van third-party cookies wordt het alleen nog maar belangrijker.
Nieuw in Nederland: Promoties binnen Google Merchant Center
Nu de feestdagen dichterbij komen en vele webshops kortingen geven is deze nieuwe manier van promoties maken relevanter dan ooit. In een aantal landen was
Goed voorbereid de laatste maanden in met Google Ads!
De E-commerce piekperiode van het jaar staat weer voor de deur! Voor de meeste webshops zijn de laatste maanden van het jaar de meest lucratieve
Google’s glazen bol! Maak kennis met de prestatieplanner
De campagnes staan klaar en het doel is duidelijk, maar hoe bereken je het budget voor je Google Ads campagne? Dit is een vraag die
Performance Max: De eerste inzichten & laatste updates
Inmiddels is de aankondiging van Performance Max campagnes een paar maanden geleden en hebben we tijd gehad om de eerste testen van dit campagnetype te
Highlights en productaanpassingen binnen Google Ads in 2022
De wereld van online marketing ontwikkelt zich in razendsnel tempo, met name binnen de SEA branche. Google communiceert de nieuwste ontwikkelingen en trends vanuit het
Verbeterde conversies in Google Ads
De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen
Nieuwe features binnen Google Shopping en Merchant Center
Google shopping is voor veel bedrijven het meest rendabele campagnetype en geeft de consument een duidelijk beeld van het product dat je verkoopt voordat ze
In 3 eenvoudige stappen een TikTok maken!
Het maken van een TikTok lijkt vaak moeilijker dan dat het is. Maar dat hoeft het niet te zijn. TikTok is juist het kanaal waar
First party data verzamelen via Social Media: wat is de beste manier? (A/B test!)
Privacy beperkingen. We zien ze in steeds grotere mate hun intrede maken in de online marketing wereld. Apple kwam vorig jaar al met een grote
Nieuw en getest: Advantage+ Meta campagnes: wat zijn het?
Misschien heb je de optie al voorbij zien komen in je bedrijfsmanager. Zo niet, dan zal je dit binnenkort zien verschijnen. Meta is bezig met
Waarom TikTok onmisbaar is als marketingkanaal
TikTok is allang geen kanaal meer voor de nieuwste generatie. Ook ziet TikTok zichzelf tegenwoordig steeds meer als een entertainment kanaal, dan een social media
Pinterest Predicts geeft een nieuwe kijk op 2022
Pinterest is verrassend goed in het voorspellen van de toekomst. Pinterest wordt wereldwijd gebruikt om inspiratie op te zoeken en met de data van deze
8 Social Media trends in 2022
Het nieuwe jaar is in zicht en dat betekent dat er weer veel nieuwe ontwikkelingen zitten aan te komen. De belangrijkste verwachtingen voor 2022 zetten
Versla het LinkedIn Algoritme! 5 tips voor meer organisch bereik
LinkedIn is natuurlijk het kanaal om je zakelijke doelgroep te bereiken. Door middel van LinkedIn adverteren kan je gericht targeten op bijvoorbeeld functietitels, bedrijven en
3 tips voor de start van jouw Pinterest zoekwoorden onderzoek
Pinterest is dé online visuele zoekmachine. Ben je op zoek naar inspiratie voor een nieuw project en weet je niet hoe je het aan gaat
Verkopen binnen Facebook (social commerce): 5 tips om je voor te bereiden op de toekomst!
De potentie om via sociale media miljoenen mogelijke kopers te bereiken is enorm. Op dit moment worden sociale media gebruikers in Nederland doorgeleid naar de
Marketplaces Trends 2022
Het afgelopen jaar hebben marketplaces zoals Bol.com en Amazon een aanhoudende groei doorgemaakt. Sinds de coronapandemie zien we een sterke verschuiving van shoppen in fysieke
Recensies op Marketplaces, waardevol of waardeloos?
Bijna iedere website maakt gebruik van een of zelfs meerdere reviewwebsites zoals Trusted Shop, Trustpilot of Kiyoh. Het meest bekend zijn consumenten met de reviews
Succesvolle leverbeloftes & optimaal voorraadbeheer tijdens de Feestdagen op Bol.com
Is het je al opgevallen dat het steeds sneller donker wordt? Dat er meer blaadjes op de grond liggen dan aan de gemiddelde boom zitten?
6 tips om jouw merk succesvol te vestigen op Amazon Europe
Marketplaces zijn niet meer weg te denken uit de online winkelstraat. Je kan eigenlijk zeggen dat het geen trend meer is, maar een gegeven. Zo
Retouren op Bol.com zoveel mogelijk voorkomen?
Iedereen die iets verkoopt op Bol.com krijgt onvermijdelijk te maken met retouren. In bepaalde productcategorieën zie je een hoger retourpercentage, maar over het algemeen krijgt
Amazon Prime Day komt eraan! Dit moet je weten als verkoper
21 en 22 juni is het weer zover; Amazon Prime Day! Hét koopjesfestijn van Amazon wordt voor de 2e keer in Nederland gehouden, maar wordt
4 methodes voor meer productreviews op Amazon
De toegevoegde waarde van online reviews is inmiddels bij iedere marketeer meer dan duidelijk. Op marketplaces als Amazon kun je productreviews zelfs onmisbaar noemen. Meerdere
Hoe zorg ik voor een optimale Bol.com Prestatiescore?
Met de explosieve stijging van aankopen via bol.com neemt de druk op jouw bol.com prestatiescore flink toe. Daar komt nog bij dat externe partijen zoals
Amazon Sponsored Display Ads; (re)target jouw Amazon klanten
Altijd al afgevraagd hoe je bezoekers van jouw Amazon productpagina’s kunt retargeten? Sponsored Display Ads geeft je diverse mogelijkheden om jouw Amazon sales verder te
Google Analytics 4 (GA4): Goodbye Bounce Rate, Hello Engagement Rate!
“Zijn klanten echt betrokken bij mijn site, of krijg ik gewoon veel sessies die geen waarde toevoegen?” Dit is een belangrijke vraag om te beantwoorden,
Aangepaste dimensies in Google Analytics 4: wat houdt het in en hoe gebruik je ze?
Ieder bedrijf is uniek en je wilt waarschijnlijk andere dingen bijhouden om te begrijpen hoe verschillende onderdelen presteren. Een van de manieren om je data
BREAKING NEWS: Het einde van Universal Analytics
“All standard Universal Analytics properties will stop processing new hits on July 1, 2023.” – Russell Ketchum (Director, Product Management, Google Analytics) Google heeft vandaag aangekondigd
Visualisatie van e-commerce data met Google Analytics 4 (GA4)
Er gaat geen week voorbij zonder dat Google Analytics 4 (GA4) wordt geüpdatet. Regelmatig worden er nieuwe features en mogelijkheden toegevoegd, daardoor komt het punt
Intern IP-adres uitfilteren in Google Analytics 4 (GA4)
https://youtu.be/YPXvRmj4NO4 Wanneer je bezig bent met het analyseren van je data wil je natuurlijk alleen de activiteit van de klanten zien en niet van je
5 must-have e-mailmarketing automatiseringen voor webshops
Bij e-mailmarketing denk je vaak als eerste aan nieuwsbrieven. Je ontvangt ze waarschijnlijk zelf ook van allerlei bedrijven en webshops en ze zitten meestal vol
[GA4] Data Driven Attribution-model: nu beschikbaar
Attributie-modellen in Google Analytics. Een pittig onderwerp als het gaat om het begrijpen én toepassen. Welk attributiemodel is het beste en waarom? Dat hangt volledig
E-mailadressen als krachtig alternatief voor third-party cookies
Het komt steeds dichterbij: Google gaat third-party cookies uitbannen in de Chrome browser. Met deze keuze volgen ze vele andere browsers zoals Microsoft Edge, Firefox
iOS 15 update en de gevolgen voor e-mailmarketing
Afgelopen juni kondigde Apple de aankomende update van iOS 15 aan. Deze uitrol zal plaatsvinden op 20 september. Na de iOS 14 en 14.5 update