Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

Recap: SEO Benelux Meetup Antwerpen 1 December 2022
In 2018 begon SEO Benelux met het organiseren verschillende meetups door de Benelux heen. Dit jaar werden er in zowel Gent als Amsterdam al meerdere


Kansen en ontwikkelingen rondom de ‘Mensen vragen ook’ boxen
Google is dagelijks bezig met de ontwikkeling van de zoekresultaten. Waar de organische zoekresultaten een aantal jaar terug uit alleen nog maar platte tekst bestond,


Terugblik Google Ads trends 2022
Nu we het einde van 2022 naderen is dit een mooi moment om een terugblik te werpen op de ontwikkelingen die dit jaar zijn doorgevoerd.


Hoe onderscheid jij je als verkoper op marketplaces gedurende de feestdagen in tijden van inflatie?
Velen voelen het direct in hun portemonnee; de economie beleeft als het ware een hittegolf. Gasprijzen stijgen, voedseltekorten ontstaan, rentetarieven gaan omhoog en er is


De 7 vormen van Snapchat adverteren
Snapchat is allang niet meer waar het 11 jaar geleden ontstaan is. Waarbij het doel van de app begon met het versturen van verdwijnende foto’s


Wat is First-Party data in marketing?
First-party data speelt al een hoofdrol in de marketingactiviteiten van vele bedrijven, maar door het verdwijnen van third-party cookies wordt het alleen nog maar belangrijker.


Nieuw in Nederland: Promoties binnen Google Merchant Center
Nu de feestdagen dichterbij komen en vele webshops kortingen geven is deze nieuwe manier van promoties maken relevanter dan ooit. In een aantal landen was


8 SEO tips voor het maken van dé perfecte lokale pagina
Wanneer je eigenaar bent van een winkel of showroom, dan mag de lokale pagina niet missen. Een lokale pagina is dé pagina die een gebruiker


Amazon België – De strijd om de Belgische consument is nu echt los gebarsten!
Update: 18-10-2022 Amazon België is officieel gelanceerd! De livegang van Amazon.com.be is officieel met ingang van 18 oktober 2022. Waar voorheen Belgische consumenten moesten uitwijken


EPR op Amazon Duitsland aangescherpt – Voldoe jij al aan de WEEE richtlijn?
Amazon verkopers in Duitsland opgelet! Ben je het gele uitroepteken, samen met het blok ‘Action needed’ al tegengekomen op de homepage van je Amazon Seller


7 social media tips voor de feestdagen 2022
De zomer is nog maar net voorbij, maar de pepernoten liggen alweer in de winkel. De feestdagen zijn dichterbij dan je denkt. Goed om dus


8 e-mailmarketing tips voor een succesvolle Black Friday, of juist niet!
Overgewaaid vanuit Amerika en ondertussen ook in Europa een bekend fenomeen; Black Friday. Wat begon met één dag vol spectaculaire aanbiedingen is ondertussen een meerdaags


Goed voorbereid de laatste maanden in met Google Ads!
De E-commerce piekperiode van het jaar staat weer voor de deur! Voor de meeste webshops zijn de laatste maanden van het jaar de meest lucratieve


Hoe maak je gebruik van de Helpful Content Update van Google
Google verwerkt dagelijks 3,5 miljard zoekopdrachten. Hiervoor zijn er op het moment meer dan 5,1 miljard websites voor aanwezig en in de tijd dat jij


Vrije verkenningen in Google Analytics 4 (GA4)
Het nieuws dat Universal Analytics (UA) gaat stoppen en er overgestapt moet worden naar Google Analytics 4 (GA4) is al even bekend, echter lijkt GA4


Google Search Console handleiding deel 1: Prestatierapport
Een van dé belangrijkste tools voor SEO’ers, online marketeers, websitebeheerders en website-eigenaren: Google Search Console (GSC). Het is een gratis tool die wordt aangeboden door


JavaScript en SEO: wat je moet weten voor een technische basis
JavaScript wordt een steeds een belangrijker onderdeel van het internet. Toch durven veel marketeers hun vingers er niet aan te branden. Waarom is dit zo?


Update in FAQ-snippets en waarom jij deze moet inzetten
Rich snippets zijn verbeterde zoekresultaten die aanvullende informatie geven over de inhoud van een pagina. Zoekmachines gebruiken structured data in de HTML of Javascript van


Page Experience Update -> monitor het in Google Search Console
Eind vorig jaar schreven we een uitgebreid artikel over PageSpeed en SEO. Al een tijdje geeft Google aan dat PageSpeed een belangrijk onderdeel wordt van


De nieuwe veelbelovende update van Google – Passage Ranking – en wat jij ermee kunt
Eind 2020 kondigde Google aan dat er een nieuwe update zou komen; Passage Indexing. Op 10 februari 2021 ging de update dan eindelijk live voor


Kans voor de e-commerce met de Price Drop update
Wat zijn de rich snippets ook alweer? De rich snippets zijn een onderdeel van de zoekresultaten binnen Google. Het biedt de mogelijkheid om een extra


Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel


Google Question Hub, wat is het en wat kunnen we verwachten?
Google weet alles. Dat is tenminste een uitspraak die ik meer dan eens gehoord heb. Maar wat nu als Google het ook even niet weet?


SEO Trends 2021
Liever de SEO trends voor 2022 ontdekken? Lees de blog hier. Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO trends van het komende jaar. Vorig


SEA Trends 2022
Inhoudsopgave De groeiende behoefte aan en noodzaak van First-Party data Automatisering vs. menselijke input Back to basics (Extreem) goede conversietracking is key Visuele content in


Deals en promoties binnen Google Shopping en Google Merchant Center
Google Shopping is voor veel adverteerders een van de belangrijkste kanalen. Mensen zoeken gericht naar een product en zijn al verder in het aankoopproces. Deze


Koppel Search Console aan Google Ads voor nieuwe inzichten
In Google Ads heb je de mogelijkheid om verschillende tools van Google te koppelen aan je account. Een veel voorkomend voorbeeld is de koppeling met


Performance Max campagnes van Google nu voor iedereen beschikbaar
Sinds eind mei kan de nieuwe campagnevorm Performance Max als Béta worden aangevraagd binnen Google Ads. Vanaf gisteren is dit campagnetype voor iedereen beschikbaar zonder


Google voert (opnieuw) invloedrijke wijziging door in het Zoektermenrapport
In september 2020 namen we je mee in een wijziging van het zoektermenrapport. In het kort betekende die update dat alleen nog maar de zoektermen


Responsive Search Ads: Hoe zet je deze optimaal in?
Binnen Google Search campagnes is één van de belangrijkste onderdelen voor een succesvolle campagne; het inzetten van de juiste (relevante) advertenties! Enerzijds om op die


Opvallen met persoonlijke Google-advertenties? Zo doe je dat!
Je ziet het steeds vaker: “Voor 20:00 besteld = morgen in huis”. Beetje saai, hè? Maar hoe zorg je ervoor dat je wel opvalt tussen


Google lanceert Conversion Value Rules (Bèta)
Google heeft onlangs een nieuwe functie gelanceerd, namelijk de zogenaamde Conversion Value Rules. Een functie waarmee we nog meer invloed kunnen uitoefenen binnen de conversie-instellingen.


Hagakure: Dé nieuwe Search Ads-structuur
Als online marketeers zijn we steeds minder bezig met het handmatig optimaliseren van campagnes. Daarvoor in de plaats moeten we juist meer vertrouwen op het


Versla het LinkedIn Algoritme! 5 tips voor meer organisch bereik
LinkedIn is natuurlijk het kanaal om je zakelijke doelgroep te bereiken. Door middel van LinkedIn adverteren kan je gericht targeten op bijvoorbeeld functietitels, bedrijven en


3 tips voor de start van jouw Pinterest zoekwoorden onderzoek
Pinterest is dé online visuele zoekmachine. Ben je op zoek naar inspiratie voor een nieuw project en weet je niet hoe je het aan gaat


Verkopen binnen Facebook (social commerce): 5 tips om je voor te bereiden op de toekomst!
De potentie om via sociale media miljoenen mogelijke kopers te bereiken is enorm. Op dit moment worden sociale media gebruikers in Nederland doorgeleid naar de


Dit zijn de juiste afmetingen en specificaties voor advertenties op Social Media
We ontvangen er best vaak vragen over: wat zijn de juiste afmetingen waarin ik mijn video of afbeelding aan moet leveren voor social media advertenties?


Branding met social media: hoe zit dat?
Als je aan branding wil werken speelt social media een belangrijke rol. Kanalen zoals TikTok, Instagram, Facebook, LinkedIn en Pinterest bereiken samen meer dan 13,7


Social media campagneplan voor de feestdagen
Succesvolle campagnes zijn niet in één dag gebouwd en het verzamelen van data is nog belangrijker. Met de feestdagen in het vooruitzicht is het nu


Privacy beperkingen door iOS 14.5: hoe staat het er nu voor?
Op 26 april 2021 zette Apple een enorme stap in de richting van gegevensbescherming met iOS 14.5. Met alle gevolgen van dien voor social advertising.


Conversion API: wat is het en wat zijn de voordelen?
De laatste tijd is er veel veranderd met het adverteren in Facebook en Instagram. Termen als iOS 14 update zijn niet meer onbekend en de


Nieuw & getest: adverteren in Instagram Reels
Video content is de laatste jaren ontzettend populair geworden en krijgt een steeds grotere rol op verschillende social media kanalen. Na de komst van TikTok


Amazon Prime Day komt eraan! Dit moet je weten als verkoper
21 en 22 juni is het weer zover; Amazon Prime Day! Hét koopjesfestijn van Amazon wordt voor de 2e keer in Nederland gehouden, maar wordt


4 methodes voor meer productreviews op Amazon
De toegevoegde waarde van online reviews is inmiddels bij iedere marketeer meer dan duidelijk. Op marketplaces als Amazon kun je productreviews zelfs onmisbaar noemen. Meerdere


Hoe zorg ik voor een optimale Bol.com Prestatiescore?
Met de explosieve stijging van aankopen via bol.com neemt de druk op jouw bol.com prestatiescore flink toe. Daar komt nog bij dat externe partijen zoals


Amazon Sponsored Display Ads; (re)target jouw Amazon klanten
Altijd al afgevraagd hoe je bezoekers van jouw Amazon productpagina’s kunt retargeten? Sponsored Display Ads geeft je diverse mogelijkheden om jouw Amazon sales verder te


Advertising op Amazon.nl nu beschikbaar voor Sellers en Vendors!
Amazon is gestart met de uitrol van Amazon Advertising op amazon.nl! Na de lancering van amazon.nl in maart 2020 was het lang wachten op de


De 6 Amazon trends 2021
Het jaar 2020 stond natuurlijk in het teken van COVID-19, wat ook de opkomst en groei van marketplaces verder versnelde. Anno 2020 zijn er al 250 marketplaces


Verhoog je omzet met Amazon A+ Content
De focus van merken op Amazon gaat snel naar het optimaliseren van productpagina’s en het opzetten van een Amazon Store. A+ content is voor Vendors


Amazon Vendor vs Seller account; De kracht van de combinatie
Verkoop jij momenteel via een Amazon Vendor Account? Dan is deze blog voor jou! De uitnodiging voor het worden van een Amazon Vendor is een


Profiteer maximaal van de aanstaande komst van Amazon Zweden
In Augustus kwam Amazon met het nieuws naar buiten dat de zevende Europese Amazon Marketplace in Zweden geopend zal worden. Een datum voor de lancering


Intern IP-adres uitfilteren in Google Analytics 4 (GA4)
https://youtu.be/YPXvRmj4NO4 Wanneer je bezig bent met het analyseren van je data wil je natuurlijk alleen de activiteit van de klanten zien en niet van je


5 must-have e-mailmarketing automatiseringen voor webshops
Bij e-mailmarketing denk je vaak als eerste aan nieuwsbrieven. Je ontvangt ze waarschijnlijk zelf ook van allerlei bedrijven en webshops en ze zitten meestal vol


[GA4] Data Driven Attribution-model: nu beschikbaar
Attributie-modellen in Google Analytics. Een pittig onderwerp als het gaat om het begrijpen én toepassen. Welk attributiemodel is het beste en waarom? Dat hangt volledig


E-mailadressen als krachtig alternatief voor third-party cookies
Het komt steeds dichterbij: Google gaat third-party cookies uitbannen in de Chrome browser. Met deze keuze volgen ze vele andere browsers zoals Microsoft Edge, Firefox


iOS 15 update en de gevolgen voor e-mailmarketing
Afgelopen juni kondigde Apple de aankomende update van iOS 15 aan. Deze uitrol zal plaatsvinden op 20 september. Na de iOS 14 en 14.5 update


5 redenen om te starten met e-mailmarketing
We ontvangen ze allemaal in onze inbox; nieuwsbrieven. Anno 2021 is e-mailmarketing nog steeds één van de meest effectieve kanalen in online marketing. Dit terwijl


Google test met onafhankelijke review meldingen
Google test in een aantal verschillende industrieën met het vertonen van een melding dat er op 3th-party websites ook reviews te bekijken zijn. Dat Google


E-Commerce tracking instellen in Google Analytics 4 (via GTM)
Google Analytics 4, momenteel nog weinig gebruikt door marketeers maar veelbelovend voor de toekomst. Zoals ik in mijn voorgaande blogs al eens vaker heb benoemd


Reviews voor restaurants in een nieuw jasje
Google lanceert in de Verenigde Staten een nieuwe review feature voor restaurants. Om andere klanten betere inzichten over het restaurant te kunnen geven, stelt Google