Wij geloven in
HET DELEN VAN KENNIS.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

Concurrentie-inzichten binnen Google Ads
Voor het optimaliseren van campagnes binnen Google Ads is het onder andere belangrijk om je concurrenten goed in kaart te kunnen brengen. Hoe kun je


5 must-have e-mailmarketing automatiseringen voor webshops
Bij e-mailmarketing denk je vaak als eerste aan nieuwsbrieven. Je ontvangt ze waarschijnlijk zelf ook van allerlei bedrijven en webshops en ze zitten meestal vol


CE – Markering verplicht? Ja, en ook bol.com ontkomt er niet aan!
Marketplaces zoals bol.com en Amazon krijgen steeds meer te maken met aangepaste wet en regelgeving waardoor de wettelijke regels nu ook op deze platformen van


Marketplaces Trends 2022
Het afgelopen jaar hebben marketplaces zoals Bol.com en Amazon een aanhoudende groei doorgemaakt. Sinds de coronapandemie zien we een sterke verschuiving van shoppen in fysieke


Pinterest Predicts geeft een nieuwe kijk op 2022
Pinterest is verrassend goed in het voorspellen van de toekomst. Pinterest wordt wereldwijd gebruikt om inspiratie op te zoeken en met de data van deze


[GA4] Data Driven Attribution-model: nu beschikbaar
Attributie-modellen in Google Analytics. Een pittig onderwerp als het gaat om het begrijpen én toepassen. Welk attributiemodel is het beste en waarom? Dat hangt volledig


8 Social Media trends in 2022
Het nieuwe jaar is in zicht en dat betekent dat er weer veel nieuwe ontwikkelingen zitten aan te komen. De belangrijkste verwachtingen voor 2022 zetten


SEA Trends 2022
Inhoudsopgave De groeiende behoefte aan en noodzaak van First-Party data Automatisering vs. menselijke input Back to basics (Extreem) goede conversietracking is key Visuele content in


SEO Trends 2022
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de SEO-ontwikkeling voor het komende jaar. Vandaar dat je in deze blog de SEO


E-mailadressen als krachtig alternatief voor third-party cookies
Het komt steeds dichterbij: Google gaat third-party cookies uitbannen in de Chrome browser. Met deze keuze volgen ze vele andere browsers zoals Microsoft Edge, Firefox


Deals en promoties binnen Google Shopping en Google Merchant Center
Google Shopping is voor veel adverteerders een van de belangrijkste kanalen. Mensen zoeken gericht naar een product en zijn al verder in het aankoopproces. Deze


Versla het LinkedIn Algoritme! 5 tips voor meer organisch bereik
LinkedIn is natuurlijk het kanaal om je zakelijke doelgroep te bereiken. Door middel van LinkedIn adverteren kan je gericht targeten op bijvoorbeeld functietitels, bedrijven en


Recensies op Marketplaces, waardevol of waardeloos?
Bijna iedere website maakt gebruik van een of zelfs meerdere reviewwebsites zoals Trusted Shop, Trustpilot of Kiyoh. Het meest bekend zijn consumenten met de reviews


Koppel Search Console aan Google Ads voor nieuwe inzichten
In Google Ads heb je de mogelijkheid om verschillende tools van Google te koppelen aan je account. Een veel voorkomend voorbeeld is de koppeling met


Hoe onderwerpclusters voor een betere vindbaarheid kunnen zorgen
Wat is een onderwerpcluster? Bloggen aan de hand van een onderwerpcluster is eigenlijk al jaren een trend binnen SEO, maar wordt helaas nog niet door


Nieuw! Gratis (SEO) kliks met Google Shopping: Surfaces across Google
We kennen het allemaal wel, Google Shopping. Zodra je op zoek bent naar een product, zoals hockeyschoenen, en je dit in Google in typt, dan


Google for jobs implementeren: De ultieme handleiding om te ranken met een vacature
Zo snel mogelijk de geschikte kandidaat vinden voor de openstaande vacature. Natuurlijk wil je dat! Met Google for Jobs is dat mogelijk. Eerder schreven we


Combineer SEO en SEA voor een krachtiger/meer/en beter resultaat
Een combinatie tussen SEO en SEA is cruciaal voor succes Een van de meest gemaakte fouten door bedrijven is om alleen aan de slag te


GESPOT: Google Guaranteed badge in Google Mijn Bedrijf
Google is aan het experimenteren met een nieuwe ontwikkeling binnen Google Mijn Bedrijf (GMB), namelijk ‘Google Guaranteed’ badge. Vorig jaar april was Google bezig met


Met SEO ranken in Google Afbeeldingen
De weergave van SERP, oftewel je resultatenpagina, is in de loop der jaren veel gewijzigd en afbeeldingen spelen een steeds belangrijkere en grotere rol. Zo


SEO: Structured Data voor COVID-19
Eind vorige week rolde Google nieuwe site-highlights uit voor verdere informatie verspreiding tijdens COVID-19. In een vorige blog lichtte we al uit wat te doen


Google Mijn Bedrijf update tijdens COVID-19
Nederland en de rest van de wereld worden nog steeds geteisterd door het COVID-19 virus. Vanwege het coronavirus kondigde Google ongeveer een week geleden aan


Coronacrisis in (r)etail: hoe om te gaan met SEO?
BELANGRIJK: dit blogbericht is geschreven op basis van de veranderende online wereld ten tijde van de Coronacrisis. Als MvH Media zijn wij dagelijks bezig met


Google Core Update January 2020
Vorige week kondigde Google een core algoritme update aan, genaamd January 2020 Core Update. Aangezien het een core update is, heeft deze update invloed op


Google Smart Shopping: Wél of niet de ideale oplossing?
Google Smart Shopping campagnes (SSC), je leest en hoort er tegenwoordig steeds meer over. Ook komt dit campagnetype vaak als aanbeveling naar boven in je


Broad Match Modifier zoektype verdwijnt! Wat moet je weten?
Google heeft eerder deze week een update aangekondigd dat de mogelijkheid om “Broad Match Modifier” (BMM) te gebruiken als zoekwoordtype verdwijnt en dat ook het



Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel


Discovery Ads – Verhoog je conversies met visuele advertenties
Zoals we in onze blog over SEA trends 2021 al benoemde, verwachten we het komend jaar meer focus op visualisering. Binnen Google Ads zien we


SEA Trends 2021
Liever de SEA trends voor 2022 ontdekken? Lees de blog hier. Benieuwd naar onze voorspellingen van trends op SEA gebied voor het komende jaar? Elk


Black Friday 2020: 6 tips voor succesvolle Ads-campagnes
Op vrijdag 27 november is het weer zover! Black Friday, één van de grootste online piekmomenten van het jaar. Ieder jaar groeien de online betalingen


Het van belang van biedstrategieën A/B testen
Je hebt reeds je eerste campagne(s) gemaakt in Google Ads en de basis van de campagnes staat. Vervolgens begint het optimaliseren van de campagnes. Je


De toegevoegde waarde van Showcase Shopping Ads
Het zoekgedrag van mensen online verandert en als adverteerder is het belangrijk om hierop in te spelen. Zo dragen Shopping campagnes voor veel webshops bij


Google voert invloedrijke wijziging door in het Zoektermenrapport
Google heeft begin deze maand een grote wijziging doorgevoerd in het zoektermenrapport van Google Ads. Sinds 1 september is namelijk gemiddeld meer dan 20% van


3 x hogere ROAS met geavanceerde targeting op Facebook en Instagram
Vanuit je conversiecampagnes wil je natuurlijk de juiste producten tonen aan de doelgroep die hier interesse in heeft. Hoe meer mensen de producten te zien


Pinterest algoritme: De werking & 4 tips om het te verslaan
Wanneer je Pinterest op de juiste manier weet in te zetten dan kun je hier duizenden extra bezoekers mee naar je website genereren. Pinterest wordt


A/B testen op social media, start vandaag nog!
Veel mensen zijn druk bezig met het creëren van de juiste content voor social media. Denk hierbij aan advertenties én organische berichten! Het is ontzettend



Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel


Aan de slag met TikTok adverteren
Heb je de TikTok advertenties al voorbij zien komen? Er komen steeds meer verschillende advertenties op het kanaal en daar wil jij toch ook gebruik


Dé 6 LinkedIn updates in 2021
LinkedIn kennen we allemaal als business platform, met 722 miljoen gebruikers, niet geheel verrassend dat het adverteren hierop steeds frequenter wordt. We zien dat dit


10 vragen en antwoorden over de impact die iOS 14 update gaat geven op je social media advertenties
Vanaf begin 2021 vereist Apple dat alle apps binnen de Appstore een Prompt (pop up) laten zien aan gebruikers. In deze prompt wordt om toestemming


15 creatieve inhaakvoorbeelden voor jouw sociale contentkalender
Wat maakt een inhaker nou belachelijk goed? Hele goede vraag, want het vergt veel creativiteit en out-of-the-box thinking. Een gevaarlijke combinatie waar jij een balans


Dé Social Media 2021 trends
Het jaar 2020 is een jaar voor in de geschiedenisboeken. COVID19 die de wereld in z’n grip heeft, het sociale leven dat op zijn kop


Amazon Vendor vs Seller account; De kracht van de combinatie
Verkoop jij momenteel via een Amazon Vendor Account? Dan is deze blog voor jou! De uitnodiging voor het worden van een Amazon Vendor is een


Profiteer maximaal van de aanstaande komst van Amazon Zweden
In Augustus kwam Amazon met het nieuws naar buiten dat de zevende Europese Amazon Marketplace in Zweden geopend zal worden. Een datum voor de lancering


8 interessante Europese Marketplaces die jij nog niet kent
De term Marketplaces worden steeds bekender in Nederland en het aantal Marketplaces groeit flink door. Consumenten weten de kanalen gemakkelijk te vinden en waarderen de


Optimaliseer je organische vindbaarheid op Amazon in 3 stappen
Hoe kraak ik het Amazon A9 Algoritme? Hoe kom ik op pagina 1 van Amazon terecht? Hoe kickstart ik mijn sales op Amazon? Zomaar een



Zo start je met verkopen op Amazon, deel 2
In deel 1 van de MvH Media blog “Zo start je met verkopen op Amazon” zijn we dieper ingegaan op een goede strategie en het



Zo start je met verkopen op Amazon, deel 1
Met verkopen via Amazon vergroot je in één klap je potentiële doelgroep naar honderden miljoenen consumenten en bedrijven binnen Europa! Amazon geeft je dus enorme


Europa ligt aan je voeten met Amazon
Veel Nederlandse bedrijven verkopen hun producten of diensten in het buitenland, maar dit percentage ligt bij MKB-bedrijven lager. Maak jij bijvoorbeeld mooie slippers of verkoop


Waarom Amazon niet mag ontbreken in jouw E-commerce strategie
https://www.youtube.com/watch?v=8mSlzd9bnhE Na succesvolle lanceringen in Duitsland, Italië, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, is Nederland het zesde Europese land waar de Amerikaanse grootmacht een volwaardige



Google test met onafhankelijke review meldingen
Google test in een aantal verschillende industrieën met het vertonen van een melding dat er op 3th-party websites ook reviews te bekijken zijn. Dat Google


E-Commerce tracking instellen in Google Analytics 4 (via GTM)
Google Analytics 4, momenteel nog weinig gebruikt door marketeers maar veelbelovend voor de toekomst. Zoals ik in mijn voorgaande blogs al eens vaker heb benoemd


Reviews voor restaurants in een nieuw jasje
Google lanceert in de Verenigde Staten een nieuwe review feature voor restaurants. Om andere klanten betere inzichten over het restaurant te kunnen geven, stelt Google


Hoe haal jij het maximale uit de feestdagen met je online campagnes?
De feestdagen lijken nog ver weg, maar juist nu is het al belangrijk om hiermee aan de slag te gaan. Voor veel bedrijven is dit


5 boekentips voor de zomer van 2021
De zomer is een ideaal moment om je gedachten te verzetten. Lekker genieten van een welverdiende vakantie. Op zoek naar goede boeken om op het


Google Consent Mode: alles wat je moet weten
Het einde van het tijdperk van Cookies. Voor nagenoeg alle cookies omtrent dataverzameling moet sinds de start van de AVG-wet expliciet toestemming worden gegeven voor



Google test met smileys als review filters
Google test in de Verenigde Staten met het toevoegen van smileys in de filterfunctie van reviews binnen Google Mijn Bedrijf. Aan de opties die al


Google update featured reviews in Google Mijn Bedrijf
Google heeft een update doorgevoerd voor de featured reviews in Google Mijn Bedrijf. Voorheen was het niet duidelijk op welke manier Google deze uitgelichte reviews


Google test met review gemiddelde in de zoekresultaten
In Amerika zijn een aantal testresultaten opgedoken waarbij Google de gemiddelde reviewscore van een Google Mijn Bedrijf locatie toont in de zoekresultaten. Op deze manier