Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

5 optimalisaties om je DPA campagnes op social media te verbeteren
Met het oog op de toekomst, waarin social commerce centraal staat, is een geoptimaliseerde dynamische productadvertentie geen overbodig luxe meer. Sociale media zullen een leidende


Google’s glazen bol! Maak kennis met de prestatieplanner
De campagnes staan klaar en het doel is duidelijk, maar hoe bereken je het budget voor je Google Ads campagne? Dit is een vraag die


De belangrijkste vuistregels van linkbuilding
Elke bedrijfseigenaar wil zijn website bovenaan de zoekresultaten zien staan. De meeste zijn daarom bekend met het belang van een goede SEO strategie. Website autoriteit


Zo verzamel je meer e-mailadressen en zet je website-bezoekers om in abonnees
Je verstuurt regelmatig nieuwsbrieven, hebt een aantal goede automatiseringen ingericht en je behaalt al goede resultaten met e-mailmarketing. Om deze resultaten te behouden en zelfs


Nieuw in Google Analytics 4: het conversieratio
Gebruik je Google Analytics 4 om conversies op je website door te meten? Dan is het je vast opgevallen dat een belangrijke statistiek uit Universal


Verhoog je conversieratio op de marketplaces door inzet van de juiste productafbeeldingen
Het belang van goede productafbeeldingen op de marketplaces zien we, samenhangend met een toename in mobiele gebruikers, steeds groter worden. Zo zien we dat platformen


Performance Max: De eerste inzichten & laatste updates
Inmiddels is de aankondiging van Performance Max campagnes een paar maanden geleden en hebben we tijd gehad om de eerste testen van dit campagnetype te


5 boekentips voor de zomer van 2022
https://youtu.be/4h8kjxCtsJY Ook deze zomer komen we weer met een aantal boekentips. Onze boekenselectie is een mix van gelezen managementboeken en online marketing boeken. Onze aanbevelingen


Google Search Experimenten Juli 2022: De kansen en effecten
De zoekresultaten van Google veranderen doorlopend. Een paar jaar geleden zag de resultatenpagina van Google er heel anders uit ten opzichte van de huidige resultatenpagina.


Segmenten in Google Analytics 4: hoe zet je ze in om je analyses te verbeteren?
Wat zijn segmenten? Om betere inzichten uit je data-analyse te halen, is het belangrijk om te segmenteren. Hierbij kijk je niet naar geaggregeerde cijfers (zoals


NIEUW: de volledig vernieuwde editor van ActiveCampaign
Wie ons al een tijdje volgt heeft de naam ActiveCampaign vast al eens voorbij zien komen. ActiveCampaign is een zeer gewaardeerde tool op het gebied


Waarom je met je bedrijf vandaag nog op Pinterest moet
Bij veel bedrijven is Pinterest nog een ondergeschoven kindje, maar als we kijken naar de kansen binnen Pinterest is het verstandig om het kanaal vandaag


Haal het meeste uit je Amazon Brand Store
Stel je voor; je verkoopt al een langere tijd succesvol je producten via Amazon. Al je producten staan op het platform, de productpagina’s zijn organisch


Highlights en productaanpassingen binnen Google Ads in 2022
De wereld van online marketing ontwikkelt zich in razendsnel tempo, met name binnen de SEA branche. Google communiceert de nieuwste ontwikkelingen en trends vanuit het


Amazon SEO: Tips om je vindbaarheid te verbeteren
Search Engine Optimization (SEO) is een van de meest ondergewaardeerde factoren binnen de Marketplaces. Terwijl het één van de belangrijkste factoren is om jouw verkopen


Verbeter je website met de nieuwe crawlstatistieken van Google Search Console
Technische SEO is nog steeds een superbelangrijk onderdeel voor de gezondheid van je website. Wij zijn er ook dan ook structureel mee bezig om nieuwe,


PageSpeed & SEO: de Complete Handleiding
Dat PageSpeed en Google hand in hand gaan is geen geheim meer. Een betere website- of paginasnelheid zorgt voor een betere User Experience, een betere


Vergroot je organische zichtbaarheid met Google Web Stories!
Wat social media kan, kan Google ook. Iedereen kent de Snapchat, Instagram, Facebook, YouTube, WhatsApp en LinkedIn Stories wel, toch? Het is een hele rits


Nieuw! Gratis (SEO) kliks met Google Shopping: Surfaces across Google
We kennen het allemaal wel, Google Shopping. Zodra je op zoek bent naar een product, zoals hockeyschoenen, en je dit in Google in typt, dan


Google for jobs implementeren: De ultieme handleiding om te ranken met een vacature
Zo snel mogelijk de geschikte kandidaat vinden voor de openstaande vacature. Natuurlijk wil je dat! Met Google for Jobs is dat mogelijk. Eerder schreven we


Combineer SEO en SEA voor een krachtiger/meer/en beter resultaat
Een combinatie tussen SEO en SEA is cruciaal voor succes Een van de meest gemaakte fouten door bedrijven is om alleen aan de slag te


GESPOT: Google Guaranteed badge in Google Mijn Bedrijf
Google is aan het experimenteren met een nieuwe ontwikkeling binnen Google Mijn Bedrijf (GMB), namelijk ‘Google Guaranteed’ badge. Vorig jaar april was Google bezig met


Met SEO ranken in Google Afbeeldingen
De weergave van SERP, oftewel je resultatenpagina, is in de loop der jaren veel gewijzigd en afbeeldingen spelen een steeds belangrijkere en grotere rol. Zo


SEO: Structured Data voor COVID-19
Eind vorige week rolde Google nieuwe site-highlights uit voor verdere informatie verspreiding tijdens COVID-19. In een vorige blog lichtte we al uit wat te doen


Microsoft Advertising: De nieuwste updates
Microsoft (Bing) is de laatste tijd hard aan de weg aan het timmeren en deelt regelmatig nieuwe updates met betrekking tot het advertentieplatform. Ondanks dat


Image Extensies in Google Search ads
De Image extension bèta (beeldextensies) werd een tijd geleden al aangekondigd in Amerika, maar sinds deze week zien we deze extensie ook terug in verschillende



Dynamic Search Ads (DSA) – Geef jouw PPC campagnes een boost
De mogelijkheid om het bereik van jouw PPC campagnes te vergroten en nieuwe, interessante zoekopdrachten te achterhalen die vervolgens kunnen leiden tot nieuwe inzichten –


Verhoog je winkelverkopen met Local Inventory Ads
Verkoop jij online en heb je ook een lokale winkel? Dan kun je de verkoop via jouw lokale winkel een boost geven met de Local


Google Smart Shopping: Wél of niet de ideale oplossing?
Google Smart Shopping campagnes (SSC), je leest en hoort er tegenwoordig steeds meer over. Ook komt dit campagnetype vaak als aanbeveling naar boven in je


Broad Match Modifier zoektype verdwijnt! Wat moet je weten?
Google heeft eerder deze week een update aangekondigd dat de mogelijkheid om “Broad Match Modifier” (BMM) te gebruiken als zoekwoordtype verdwijnt en dat ook het



Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel



Discovery Ads – Verhoog je conversies met visuele advertenties
Zoals we in onze blog over SEA trends 2021 al benoemde, verwachten we het komend jaar meer focus op visualisering. Binnen Google Ads zien we


SEA Trends 2021
Liever de SEA trends voor 2022 ontdekken? Lees de blog hier. Benieuwd naar onze voorspellingen van trends op SEA gebied voor het komende jaar? Elk


Zo kun je vandaag nog starten met Boosted TikTok
Update: De naam van Boosted TikTok is veranderd in Spark Ads Heb jij een TikTok account voor jouw product of dienst of ben je van


Hoe je een Facebook advertentieplanning met regels instelt
In veel bedrijven zijn er bepaalde tijden van de dag of bepaalde dagen van de week belangrijk waarop je daadwerkelijk je Facebook advertentiecampagnes wilt weergeven.


3 x hogere ROAS met geavanceerde targeting op Facebook en Instagram
Vanuit je conversiecampagnes wil je natuurlijk de juiste producten tonen aan de doelgroep die hier interesse in heeft. Hoe meer mensen de producten te zien


Pinterest algoritme: De werking & 4 tips om het te verslaan
Wanneer je Pinterest op de juiste manier weet in te zetten dan kun je hier duizenden extra bezoekers mee naar je website genereren. Pinterest wordt


A/B testen op social media, start vandaag nog!
Veel mensen zijn druk bezig met het creëren van de juiste content voor social media. Denk hierbij aan advertenties én organische berichten! Het is ontzettend



Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel


Aan de slag met TikTok adverteren
Heb je de TikTok advertenties al voorbij zien komen? Er komen steeds meer verschillende advertenties op het kanaal en daar wil jij toch ook gebruik


Dé 6 LinkedIn updates in 2021
LinkedIn kennen we allemaal als business platform, met 722 miljoen gebruikers, niet geheel verrassend dat het adverteren hierop steeds frequenter wordt. We zien dat dit


10 vragen en antwoorden over de impact die iOS 14 update gaat geven op je social media advertenties
Vanaf begin 2021 vereist Apple dat alle apps binnen de Appstore een Prompt (pop up) laten zien aan gebruikers. In deze prompt wordt om toestemming


8 interessante Europese Marketplaces die jij nog niet kent
De term Marketplaces worden steeds bekender in Nederland en het aantal Marketplaces groeit flink door. Consumenten weten de kanalen gemakkelijk te vinden en waarderen de


Optimaliseer je organische vindbaarheid op Amazon in 3 stappen
Hoe kraak ik het Amazon A9 Algoritme? Hoe kom ik op pagina 1 van Amazon terecht? Hoe kickstart ik mijn sales op Amazon? Zomaar een



Zo start je met verkopen op Amazon, deel 2
In deel 1 van de MvH Media blog “Zo start je met verkopen op Amazon” zijn we dieper ingegaan op een goede strategie en het



Zo start je met verkopen op Amazon, deel 1
Met verkopen via Amazon vergroot je in één klap je potentiële doelgroep naar honderden miljoenen consumenten en bedrijven binnen Europa! Amazon geeft je dus enorme


Europa ligt aan je voeten met Amazon
Veel Nederlandse bedrijven verkopen hun producten of diensten in het buitenland, maar dit percentage ligt bij MKB-bedrijven lager. Maak jij bijvoorbeeld mooie slippers of verkoop


Waarom Amazon niet mag ontbreken in jouw E-commerce strategie
https://www.youtube.com/watch?v=8mSlzd9bnhE Na succesvolle lanceringen in Duitsland, Italië, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, is Nederland het zesde Europese land waar de Amerikaanse grootmacht een volwaardige


Hoe haal jij het maximale uit de feestdagen met je online campagnes?
De feestdagen lijken nog ver weg, maar juist nu is het al belangrijk om hiermee aan de slag te gaan. Voor veel bedrijven is dit


5 boekentips voor de zomer van 2021
De zomer is een ideaal moment om je gedachten te verzetten. Lekker genieten van een welverdiende vakantie. Op zoek naar goede boeken om op het


Google Consent Mode: alles wat je moet weten
Het einde van het tijdperk van Cookies. Voor nagenoeg alle cookies omtrent dataverzameling moet sinds de start van de AVG-wet expliciet toestemming worden gegeven voor



Google test met smileys als review filters
Google test in de Verenigde Staten met het toevoegen van smileys in de filterfunctie van reviews binnen Google Mijn Bedrijf. Aan de opties die al


Google update featured reviews in Google Mijn Bedrijf
Google heeft een update doorgevoerd voor de featured reviews in Google Mijn Bedrijf. Voorheen was het niet duidelijk op welke manier Google deze uitgelichte reviews


Google test met review gemiddelde in de zoekresultaten
In Amerika zijn een aantal testresultaten opgedoken waarbij Google de gemiddelde reviewscore van een Google Mijn Bedrijf locatie toont in de zoekresultaten. Op deze manier


Wat brengt Google analytics 4?
Na de lancering van Google Analytics 4 in 2020 is het platform momenteel nog volop in ontwikkeling. Maandelijks komen er updates voorbij met nieuwe functies



Google plaatst label bij nieuwe bedrijven in GMB
Google plaatst in Amerika een label bij organisaties die recent een Google Mijn Bedrijf profiel hebben aangemaakt. Voor consumenten een goede manier om nieuwe winkels/bedrijven


Gemiste oproepen monitoren met Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf blijft zich ontwikkelen waardoor er regelmatig nieuwe functies beschikbaar zijn. Deze nieuwe functies ontstaan niet voor niets. Google wil met Google Mijn