Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

De 5 best practices voor een vacaturecampagne op social media
Je hebt je vacature live staan, dus laat de kandidaten maar binnenstromen. Toch? Helaas werkt het niet zo eenvoudig. In de huidige markt zul je


Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar


Nieuw! Experimenteren met Performance Max
Met de overgang van Smart Shopping campagnes naar Performance Max campagnes werd een nieuw campagnetype geïntroduceerd. Na verschillende optimalisaties en ontwikkelingen binnen de Performance Max


Conversietracking binnen Google Ads: alles wat je moet weten
De tijd dat SEA-specialisten verantwoordelijk waren voor het juist instellen van de conversies binnen Google Ads is voorbij. Dit komt door de opkomst van geavanceerde


De toekomst van social commerce
https://youtu.be/5_fqOfBqwzA Social commerce heeft de afgelopen jaren een snelle opkomst gemaakt en we denken dat deze trend de komende jaren een nog veel grotere rol


Marketplaces Trends 2023
2022 is alom een onvoorspelbaar jaar geweest. Online retail en daarmee ook marketplaces vormen daarop geen uitzondering. Door de recente veranderingen in de economie, heeft


SEA Trends 2023
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen op SEA gebied voor het komende jaar. Afgelopen jaar


Social Media Trends 2023
Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent weer veel nieuwe trends en verwachtingen voor het nieuwe jaar! De social media platformen


Dé toekomstvoorspellingen voor 2023 volgens Pinterest Predicts
Pinterest is hét platform wat mensen gebruiken om hun toekomst te plannen. Dat betekent dat Pinterest erg goed is geworden in het spotten van trends


E-E-A-T of Double E-A-T: Wat houdt het precies in?
Veel SEO-specialisten zijn al bekend met E-A-T, maar sinds 15 december 2022 heeft Google hier nog een extra E aan toegevoegd. E-E-A-T – of “Double-E-A-T”,


SEO Trends 2023
Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO-trends van het komende jaar. Vorig jaar voorspelden we o.a. veel verschuivingen in SERP-elementen, het MUM-model, de prominentere plaats


AI Generated content, wat is het en hoe gebruik je het?
Artificial intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren enorme vooruitgang geboekt en wordt het meest gebruikt binnen de IT, financiële dienstverleningen en zakelijke diensten. Echter zien


Recap: SEO Benelux Meetup Antwerpen 1 December 2022
In 2018 begon SEO Benelux met het organiseren verschillende meetups door de Benelux heen. Dit jaar werden er in zowel Gent als Amsterdam al meerdere


Kansen en ontwikkelingen rondom de ‘Mensen vragen ook’ boxen
Google is dagelijks bezig met de ontwikkeling van de zoekresultaten. Waar de organische zoekresultaten een aantal jaar terug uit alleen nog maar platte tekst bestond,


Terugblik Google Ads trends 2022
Nu we het einde van 2022 naderen is dit een mooi moment om een terugblik te werpen op de ontwikkelingen die dit jaar zijn doorgevoerd.


Hoe onderwerpclusters voor een betere vindbaarheid kunnen zorgen
Wat is een onderwerpcluster? Bloggen aan de hand van een onderwerpcluster is eigenlijk al jaren een trend binnen SEO, maar wordt helaas nog niet door


Zo genereer je de perfecte meta title na de recente Google Update
Onlangs heeft Google bevestigd dat zij een update hebben uitgerold waarbij title-tags worden herschreven in de organische zoekresultaten. Het kan nu en in de toekomst


Google Search Console handleiding deel 1: Prestatierapport
Een van dé belangrijkste tools voor SEO’ers, online marketeers, websitebeheerders en website-eigenaren: Google Search Console (GSC). Het is een gratis tool die wordt aangeboden door


JavaScript en SEO: wat je moet weten voor een technische basis
JavaScript wordt een steeds een belangrijker onderdeel van het internet. Toch durven veel marketeers hun vingers er niet aan te branden. Waarom is dit zo?


Update in FAQ-snippets en waarom jij deze moet inzetten
Rich snippets zijn verbeterde zoekresultaten die aanvullende informatie geven over de inhoud van een pagina. Zoekmachines gebruiken structured data in de HTML of Javascript van


Page Experience Update -> monitor het in Google Search Console
Eind vorig jaar schreven we een uitgebreid artikel over PageSpeed en SEO. Al een tijdje geeft Google aan dat PageSpeed een belangrijk onderdeel wordt van


De nieuwe veelbelovende update van Google – Passage Ranking – en wat jij ermee kunt
Eind 2020 kondigde Google aan dat er een nieuwe update zou komen; Passage Indexing. Op 10 februari 2021 ging de update dan eindelijk live voor


Kans voor de e-commerce met de Price Drop update
Wat zijn de rich snippets ook alweer? De rich snippets zijn een onderdeel van de zoekresultaten binnen Google. Het biedt de mogelijkheid om een extra


Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel


Google voert (opnieuw) invloedrijke wijziging door in het Zoektermenrapport
In september 2020 namen we je mee in een wijziging van het zoektermenrapport. In het kort betekende die update dat alleen nog maar de zoektermen


Responsive Search Ads: Hoe zet je deze optimaal in?
Binnen Google Search campagnes is één van de belangrijkste onderdelen voor een succesvolle campagne; het inzetten van de juiste (relevante) advertenties! Enerzijds om op die


Opvallen met persoonlijke Google-advertenties? Zo doe je dat!
Je ziet het steeds vaker: “Voor 20:00 besteld = morgen in huis”. Beetje saai, hè? Maar hoe zorg je ervoor dat je wel opvalt tussen


Google lanceert Conversion Value Rules (Bèta)
Google heeft onlangs een nieuwe functie gelanceerd, namelijk de zogenaamde Conversion Value Rules. Een functie waarmee we nog meer invloed kunnen uitoefenen binnen de conversie-instellingen.


Hagakure: Dé nieuwe Search Ads-structuur
Als online marketeers zijn we steeds minder bezig met het handmatig optimaliseren van campagnes. Daarvoor in de plaats moeten we juist meer vertrouwen op het


Microsoft Advertising: De nieuwste updates
Microsoft (Bing) is de laatste tijd hard aan de weg aan het timmeren en deelt regelmatig nieuwe updates met betrekking tot het advertentieplatform. Ondanks dat


Image Extensies in Google Search ads
De Image extension bèta (beeldextensies) werd een tijd geleden al aangekondigd in Amerika, maar sinds deze week zien we deze extensie ook terug in verschillende


Dynamic Search Ads (DSA) – Geef jouw PPC campagnes een boost
De mogelijkheid om het bereik van jouw PPC campagnes te vergroten en nieuwe, interessante zoekopdrachten te achterhalen die vervolgens kunnen leiden tot nieuwe inzichten –


Verhoog je winkelverkopen met Local Inventory Ads
Verkoop jij online en heb je ook een lokale winkel? Dan kun je de verkoop via jouw lokale winkel een boost geven met de Local


Social media campagneplan voor de feestdagen
Succesvolle campagnes zijn niet in één dag gebouwd en het verzamelen van data is nog belangrijker. Met de feestdagen in het vooruitzicht is het nu


Privacy beperkingen door iOS 14.5: hoe staat het er nu voor?
Op 26 april 2021 zette Apple een enorme stap in de richting van gegevensbescherming met iOS 14.5. Met alle gevolgen van dien voor social advertising.


Conversion API: wat is het en wat zijn de voordelen?
De laatste tijd is er veel veranderd met het adverteren in Facebook en Instagram. Termen als iOS 14 update zijn niet meer onbekend en de


Nieuw & getest: adverteren in Instagram Reels
Video content is de laatste jaren ontzettend populair geworden en krijgt een steeds grotere rol op verschillende social media kanalen. Na de komst van TikTok


Zo kun je vandaag nog starten met Boosted TikTok
Update: De naam van Boosted TikTok is veranderd in Spark Ads Heb jij een TikTok account voor jouw product of dienst of ben je van


Hoe je een Facebook advertentieplanning met regels instelt
In veel bedrijven zijn er bepaalde tijden van de dag of bepaalde dagen van de week belangrijk waarop je daadwerkelijk je Facebook advertentiecampagnes wilt weergeven.


3 x hogere ROAS met geavanceerde targeting op Facebook en Instagram
Vanuit je conversiecampagnes wil je natuurlijk de juiste producten tonen aan de doelgroep die hier interesse in heeft. Hoe meer mensen de producten te zien


Pinterest algoritme: De werking & 4 tips om het te verslaan
Wanneer je Pinterest op de juiste manier weet in te zetten dan kun je hier duizenden extra bezoekers mee naar je website genereren. Pinterest wordt


A/B testen op social media, start vandaag nog!
Veel mensen zijn druk bezig met het creëren van de juiste content voor social media. Denk hierbij aan advertenties én organische berichten! Het is ontzettend


De 6 Amazon trends 2021
Het jaar 2020 stond natuurlijk in het teken van COVID-19, wat ook de opkomst en groei van marketplaces verder versnelde. Anno 2020 zijn er al 250 marketplaces


Verhoog je omzet met Amazon A+ Content
De focus van merken op Amazon gaat snel naar het optimaliseren van productpagina’s en het opzetten van een Amazon Store. A+ content is voor Vendors


Amazon Vendor vs Seller account; De kracht van de combinatie
Verkoop jij momenteel via een Amazon Vendor Account? Dan is deze blog voor jou! De uitnodiging voor het worden van een Amazon Vendor is een


Profiteer maximaal van de aanstaande komst van Amazon Zweden
In Augustus kwam Amazon met het nieuws naar buiten dat de zevende Europese Amazon Marketplace in Zweden geopend zal worden. Een datum voor de lancering


8 interessante Europese Marketplaces die jij nog niet kent
De term Marketplaces worden steeds bekender in Nederland en het aantal Marketplaces groeit flink door. Consumenten weten de kanalen gemakkelijk te vinden en waarderen de


Optimaliseer je organische vindbaarheid op Amazon in 3 stappen
Hoe kraak ik het Amazon A9 Algoritme? Hoe kom ik op pagina 1 van Amazon terecht? Hoe kickstart ik mijn sales op Amazon? Zomaar een



Zo start je met verkopen op Amazon, deel 2
In deel 1 van de MvH Media blog “Zo start je met verkopen op Amazon” zijn we dieper ingegaan op een goede strategie en het



Zo start je met verkopen op Amazon, deel 1
Met verkopen via Amazon vergroot je in één klap je potentiële doelgroep naar honderden miljoenen consumenten en bedrijven binnen Europa! Amazon geeft je dus enorme


Europa ligt aan je voeten met Amazon
Veel Nederlandse bedrijven verkopen hun producten of diensten in het buitenland, maar dit percentage ligt bij MKB-bedrijven lager. Maak jij bijvoorbeeld mooie slippers of verkoop



Google test met onafhankelijke review meldingen
Google test in een aantal verschillende industrieën met het vertonen van een melding dat er op 3th-party websites ook reviews te bekijken zijn. Dat Google


E-Commerce tracking instellen in Google Analytics 4 (via GTM)
Google Analytics 4, momenteel nog weinig gebruikt door marketeers maar veelbelovend voor de toekomst. Zoals ik in mijn voorgaande blogs al eens vaker heb benoemd


Reviews voor restaurants in een nieuw jasje
Google lanceert in de Verenigde Staten een nieuwe review feature voor restaurants. Om andere klanten betere inzichten over het restaurant te kunnen geven, stelt Google


Hoe haal jij het maximale uit de feestdagen met je online campagnes?
De feestdagen lijken nog ver weg, maar juist nu is het al belangrijk om hiermee aan de slag te gaan. Voor veel bedrijven is dit


5 boekentips voor de zomer van 2021
De zomer is een ideaal moment om je gedachten te verzetten. Lekker genieten van een welverdiende vakantie. Op zoek naar goede boeken om op het


Google Consent Mode: alles wat je moet weten
Het einde van het tijdperk van Cookies. Voor nagenoeg alle cookies omtrent dataverzameling moet sinds de start van de AVG-wet expliciet toestemming worden gegeven voor



Google test met smileys als review filters
Google test in de Verenigde Staten met het toevoegen van smileys in de filterfunctie van reviews binnen Google Mijn Bedrijf. Aan de opties die al


Google update featured reviews in Google Mijn Bedrijf
Google heeft een update doorgevoerd voor de featured reviews in Google Mijn Bedrijf. Voorheen was het niet duidelijk op welke manier Google deze uitgelichte reviews


Google test met review gemiddelde in de zoekresultaten
In Amerika zijn een aantal testresultaten opgedoken waarbij Google de gemiddelde reviewscore van een Google Mijn Bedrijf locatie toont in de zoekresultaten. Op deze manier