Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

Vrije verkenningen in Google Analytics 4 (GA4)
Het nieuws dat Universal Analytics (UA) gaat stoppen en er overgestapt moet worden naar Google Analytics 4 (GA4) is al even bekend, echter lijkt GA4

5 optimalisaties om je DPA campagnes op social media te verbeteren
Met het oog op de toekomst, waarin social commerce centraal staat, is een geoptimaliseerde dynamische productadvertentie geen overbodig luxe meer. Sociale media zullen een leidende

Google’s glazen bol! Maak kennis met de prestatieplanner
De campagnes staan klaar en het doel is duidelijk, maar hoe bereken je het budget voor je Google Ads campagne? Dit is een vraag die


De belangrijkste vuistregels van linkbuilding
Elke bedrijfseigenaar wil zijn website bovenaan de zoekresultaten zien staan. De meeste zijn daarom bekend met het belang van een goede SEO strategie. Website autoriteit


Zo verzamel je meer e-mailadressen en zet je website-bezoekers om in abonnees
Je verstuurt regelmatig nieuwsbrieven, hebt een aantal goede automatiseringen ingericht en je behaalt al goede resultaten met e-mailmarketing. Om deze resultaten te behouden en zelfs


Nieuw in Google Analytics 4: het conversieratio
Gebruik je Google Analytics 4 om conversies op je website door te meten? Dan is het je vast opgevallen dat een belangrijke statistiek uit Universal


Verhoog je conversieratio op de marketplaces door inzet van de juiste productafbeeldingen
Het belang van goede productafbeeldingen op de marketplaces zien we, samenhangend met een toename in mobiele gebruikers, steeds groter worden. Zo zien we dat platformen


Performance Max: De eerste inzichten & laatste updates
Inmiddels is de aankondiging van Performance Max campagnes een paar maanden geleden en hebben we tijd gehad om de eerste testen van dit campagnetype te


5 boekentips voor de zomer van 2022
https://youtu.be/4h8kjxCtsJY Ook deze zomer komen we weer met een aantal boekentips. Onze boekenselectie is een mix van gelezen managementboeken en online marketing boeken. Onze aanbevelingen


Google Search Experimenten Juli 2022: De kansen en effecten
De zoekresultaten van Google veranderen doorlopend. Een paar jaar geleden zag de resultatenpagina van Google er heel anders uit ten opzichte van de huidige resultatenpagina.


Segmenten in Google Analytics 4: hoe zet je ze in om je analyses te verbeteren?
Wat zijn segmenten? Om betere inzichten uit je data-analyse te halen, is het belangrijk om te segmenteren. Hierbij kijk je niet naar geaggregeerde cijfers (zoals


NIEUW: de volledig vernieuwde editor van ActiveCampaign
Wie ons al een tijdje volgt heeft de naam ActiveCampaign vast al eens voorbij zien komen. ActiveCampaign is een zeer gewaardeerde tool op het gebied


Waarom je met je bedrijf vandaag nog op Pinterest moet
Bij veel bedrijven is Pinterest nog een ondergeschoven kindje, maar als we kijken naar de kansen binnen Pinterest is het verstandig om het kanaal vandaag


Haal het meeste uit je Amazon Brand Store
Stel je voor; je verkoopt al een langere tijd succesvol je producten via Amazon. Al je producten staan op het platform, de productpagina’s zijn organisch


Highlights en productaanpassingen binnen Google Ads in 2022
De wereld van online marketing ontwikkelt zich in razendsnel tempo, met name binnen de SEA branche. Google communiceert de nieuwste ontwikkelingen en trends vanuit het


Nieuw! Gratis (SEO) kliks met Google Shopping: Surfaces across Google
We kennen het allemaal wel, Google Shopping. Zodra je op zoek bent naar een product, zoals hockeyschoenen, en je dit in Google in typt, dan


Google for jobs implementeren: De ultieme handleiding om te ranken met een vacature
Zo snel mogelijk de geschikte kandidaat vinden voor de openstaande vacature. Natuurlijk wil je dat! Met Google for Jobs is dat mogelijk. Eerder schreven we


Combineer SEO en SEA voor een krachtiger/meer/en beter resultaat
Een combinatie tussen SEO en SEA is cruciaal voor succes Een van de meest gemaakte fouten door bedrijven is om alleen aan de slag te


GESPOT: Google Guaranteed badge in Google Mijn Bedrijf
Google is aan het experimenteren met een nieuwe ontwikkeling binnen Google Mijn Bedrijf (GMB), namelijk ‘Google Guaranteed’ badge. Vorig jaar april was Google bezig met


Met SEO ranken in Google Afbeeldingen
De weergave van SERP, oftewel je resultatenpagina, is in de loop der jaren veel gewijzigd en afbeeldingen spelen een steeds belangrijkere en grotere rol. Zo


SEO: Structured Data voor COVID-19
Eind vorige week rolde Google nieuwe site-highlights uit voor verdere informatie verspreiding tijdens COVID-19. In een vorige blog lichtte we al uit wat te doen


Google Mijn Bedrijf update tijdens COVID-19
Nederland en de rest van de wereld worden nog steeds geteisterd door het COVID-19 virus. Vanwege het coronavirus kondigde Google ongeveer een week geleden aan


Coronacrisis in (r)etail: hoe om te gaan met SEO?
BELANGRIJK: dit blogbericht is geschreven op basis van de veranderende online wereld ten tijde van de Coronacrisis. Als MvH Media zijn wij dagelijks bezig met


Google Core Update January 2020
Vorige week kondigde Google een core algoritme update aan, genaamd January 2020 Core Update. Aangezien het een core update is, heeft deze update invloed op


Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel


Discovery Ads – Verhoog je conversies met visuele advertenties
Zoals we in onze blog over SEA trends 2021 al benoemde, verwachten we het komend jaar meer focus op visualisering. Binnen Google Ads zien we


SEA Trends 2021
Liever de SEA trends voor 2022 ontdekken? Lees de blog hier. Benieuwd naar onze voorspellingen van trends op SEA gebied voor het komende jaar? Elk


Black Friday 2020: 6 tips voor succesvolle Ads-campagnes
Op vrijdag 27 november is het weer zover! Black Friday, één van de grootste online piekmomenten van het jaar. Ieder jaar groeien de online betalingen


Het van belang van biedstrategieën A/B testen
Je hebt reeds je eerste campagne(s) gemaakt in Google Ads en de basis van de campagnes staat. Vervolgens begint het optimaliseren van de campagnes. Je


De toegevoegde waarde van Showcase Shopping Ads
Het zoekgedrag van mensen online verandert en als adverteerder is het belangrijk om hierop in te spelen. Zo dragen Shopping campagnes voor veel webshops bij


Google voert invloedrijke wijziging door in het Zoektermenrapport
Google heeft begin deze maand een grote wijziging doorgevoerd in het zoektermenrapport van Google Ads. Sinds 1 september is namelijk gemiddeld meer dan 20% van


Terugblik op de ontwikkelingen in Google Ads tijdens Corona
Tijdens het coronavirus veranderde er zowel online als offline veel. Ook binnen Google Ads zagen we zoals men wel verwacht had verschillende veranderingen terug. Het


NIEUW: Verhoog (gratis) de zichtbaarheid van je producten op Google
Vorig jaar kondigde Google al aan dat voor gebruikers in de VS er een mogelijkheid was om gratis in de resultaten van Google Platforms te verschijnen (zoals Google


Dé 6 LinkedIn updates in 2021
LinkedIn kennen we allemaal als business platform, met 722 miljoen gebruikers, niet geheel verrassend dat het adverteren hierop steeds frequenter wordt. We zien dat dit


10 vragen en antwoorden over de impact die iOS 14 update gaat geven op je social media advertenties
Vanaf begin 2021 vereist Apple dat alle apps binnen de Appstore een Prompt (pop up) laten zien aan gebruikers. In deze prompt wordt om toestemming


15 creatieve inhaakvoorbeelden voor jouw sociale contentkalender
Wat maakt een inhaker nou belachelijk goed? Hele goede vraag, want het vergt veel creativiteit en out-of-the-box thinking. Een gevaarlijke combinatie waar jij een balans


Dé Social Media 2021 trends
Het jaar 2020 is een jaar voor in de geschiedenisboeken. COVID19 die de wereld in z’n grip heeft, het sociale leven dat op zijn kop


Aan de slag met Pinterest shopping & de nieuwste ontwikkelingen
De feestdagen komen steeds dichterbij, Black Friday is nu in volle gang en de kerstdagen staan zo weer voor de deur. Dit betekent kerstinkopen doen.


6 tips voor jouw Black Friday social media strategie
Nog even en het is alweer zo ver: Black Friday. Iedereen gaat steeds meer online op zoek naar de perfecte cadeaus voor zijn of haar


5 tips voor meer bereik met organische content op Facebook en Instagram
Het verspreiden van organische content wordt tegenwoordig steeds moeilijker. Maar een klein percentage van je volgers krijgt je content te zien dus het is belangrijk


Adverteren op TikTok? Wat zijn de mogelijkheden?
Intussen zijn we al wat meer te weten gekomen over TikTok en zijn er al meer dan 4,5 miljoen gebruikers actief. De creativiteit is op


Maak je klaar voor de feestdagen met Instagram en Facebook Shops
85% van de mensen wereldwijd winkelt nu online. Nu we het hoogseizoen voor de feestdagen ingaan, hebben wij een aantal tips en nieuwe ontwikkelingen op


Wat brengt Google analytics 4?
Na de lancering van Google Analytics 4 in 2020 is het platform momenteel nog volop in ontwikkeling. Maandelijks komen er updates voorbij met nieuwe functies



Google plaatst label bij nieuwe bedrijven in GMB
Google plaatst in Amerika een label bij organisaties die recent een Google Mijn Bedrijf profiel hebben aangemaakt. Voor consumenten een goede manier om nieuwe winkels/bedrijven


Gemiste oproepen monitoren met Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf blijft zich ontwikkelen waardoor er regelmatig nieuwe functies beschikbaar zijn. Deze nieuwe functies ontstaan niet voor niets. Google wil met Google Mijn


Update voor ‘Food Ordering’ in Google Mijn Bedrijf
In de VS heeft Google restaurant / GMB-eigenaren iets meer controle over de mogelijkheden tot bestellen in Google Mijn Bedrijf. Dit was voorheen nog wel


Google stelt nieuwe informatie beschikbaar voor rolstoelgebruikers
Een kleine toevoeging in de attributen bij Google Mijn Bedrijf: nieuwe attributen voor rolstoelgebruikers: Nieuw: Met name de Rolstoelvriendelijke zitplaatsen en Rolstoeltoegankelijk toilet zijn nieuw.



Google test met het uitlichten van updates in Google Mijn Bedrijf
Google test in Amerika met het uitlichten van updates die bedrijven doorvoeren in het Google Mijn Bedrijf profiel. Met het rode bolletje naast de updates


Google Analytics 4: waar staan we anno 2021
Google Analytics 4; dé vernieuwde analytische tool voor elke marketeer en ondernemer. De vernieuwde tool werd in oktober 2020 gelanceerd. Veel marketeers gebruiken momenteel echter


Google Mijn Bedrijf lanceert tool om reviews te beheren
Je herkent het vast wel. Een slechte review die wordt achtergelaten, maar die niet op waarheid gebaseerd is. Een ontevreden klant die de feiten volledig


Google voegt 42 nieuwe Categorieën toe aan Google Mijn Bedrijf
Google heeft in febuari 2021 weer 42 nieuwe categorieën toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf. Deze zijn zowel als primaire- als secundaire categorie in te stellen. Met name de primaire categorie is