Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
De 5 best practices voor een vacaturecampagne op social media
Je hebt je vacature live staan, dus laat de kandidaten maar binnenstromen. Toch? Helaas werkt het niet zo eenvoudig. In de huidige markt zul je
Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar
Nieuw! Experimenteren met Performance Max
Met de overgang van Smart Shopping campagnes naar Performance Max campagnes werd een nieuw campagnetype geïntroduceerd. Na verschillende optimalisaties en ontwikkelingen binnen de Performance Max
Conversietracking binnen Google Ads: alles wat je moet weten
De tijd dat SEA-specialisten verantwoordelijk waren voor het juist instellen van de conversies binnen Google Ads is voorbij. Dit komt door de opkomst van geavanceerde
De toekomst van social commerce
https://youtu.be/5_fqOfBqwzA Social commerce heeft de afgelopen jaren een snelle opkomst gemaakt en we denken dat deze trend de komende jaren een nog veel grotere rol
Marketplaces Trends 2023
2022 is alom een onvoorspelbaar jaar geweest. Online retail en daarmee ook marketplaces vormen daarop geen uitzondering. Door de recente veranderingen in de economie, heeft
SEA Trends 2023
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen op SEA gebied voor het komende jaar. Afgelopen jaar
Social Media Trends 2023
Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent weer veel nieuwe trends en verwachtingen voor het nieuwe jaar! De social media platformen
Dé toekomstvoorspellingen voor 2023 volgens Pinterest Predicts
Pinterest is hét platform wat mensen gebruiken om hun toekomst te plannen. Dat betekent dat Pinterest erg goed is geworden in het spotten van trends
E-E-A-T of Double E-A-T: Wat houdt het precies in?
Veel SEO-specialisten zijn al bekend met E-A-T, maar sinds 15 december 2022 heeft Google hier nog een extra E aan toegevoegd. E-E-A-T – of “Double-E-A-T”,
SEO Trends 2023
Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO-trends van het komende jaar. Vorig jaar voorspelden we o.a. veel verschuivingen in SERP-elementen, het MUM-model, de prominentere plaats
AI Generated content, wat is het en hoe gebruik je het?
Artificial intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren enorme vooruitgang geboekt en wordt het meest gebruikt binnen de IT, financiële dienstverleningen en zakelijke diensten. Echter zien
Recap: SEO Benelux Meetup Antwerpen 1 December 2022
In 2018 begon SEO Benelux met het organiseren verschillende meetups door de Benelux heen. Dit jaar werden er in zowel Gent als Amsterdam al meerdere
Kansen en ontwikkelingen rondom de ‘Mensen vragen ook’ boxen
Google is dagelijks bezig met de ontwikkeling van de zoekresultaten. Waar de organische zoekresultaten een aantal jaar terug uit alleen nog maar platte tekst bestond,
Terugblik Google Ads trends 2022
Nu we het einde van 2022 naderen is dit een mooi moment om een terugblik te werpen op de ontwikkelingen die dit jaar zijn doorgevoerd.
Update in FAQ-snippets en waarom jij deze moet inzetten
Rich snippets zijn verbeterde zoekresultaten die aanvullende informatie geven over de inhoud van een pagina. Zoekmachines gebruiken structured data in de HTML of Javascript van
Page Experience Update -> monitor het in Google Search Console
Eind vorig jaar schreven we een uitgebreid artikel over PageSpeed en SEO. Al een tijdje geeft Google aan dat PageSpeed een belangrijk onderdeel wordt van
De nieuwe veelbelovende update van Google – Passage Ranking – en wat jij ermee kunt
Eind 2020 kondigde Google aan dat er een nieuwe update zou komen; Passage Indexing. Op 10 februari 2021 ging de update dan eindelijk live voor
Kans voor de e-commerce met de Price Drop update
Wat zijn de rich snippets ook alweer? De rich snippets zijn een onderdeel van de zoekresultaten binnen Google. Het biedt de mogelijkheid om een extra
Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel
Google Question Hub, wat is het en wat kunnen we verwachten?
Google weet alles. Dat is tenminste een uitspraak die ik meer dan eens gehoord heb. Maar wat nu als Google het ook even niet weet?
SEO Trends 2021
Liever de SEO trends voor 2022 ontdekken? Lees de blog hier. Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO trends van het komende jaar. Vorig
Verbeter je website met de nieuwe crawlstatistieken van Google Search Console
Technische SEO is nog steeds een superbelangrijk onderdeel voor de gezondheid van je website. Wij zijn er ook dan ook structureel mee bezig om nieuwe,
PageSpeed & SEO: de Complete Handleiding
Dat PageSpeed en Google hand in hand gaan is geen geheim meer. Een betere website- of paginasnelheid zorgt voor een betere User Experience, een betere
Hagakure: Dé nieuwe Search Ads-structuur
Als online marketeers zijn we steeds minder bezig met het handmatig optimaliseren van campagnes. Daarvoor in de plaats moeten we juist meer vertrouwen op het
Microsoft Advertising: De nieuwste updates
Microsoft (Bing) is de laatste tijd hard aan de weg aan het timmeren en deelt regelmatig nieuwe updates met betrekking tot het advertentieplatform. Ondanks dat
Image Extensies in Google Search ads
De Image extension bèta (beeldextensies) werd een tijd geleden al aangekondigd in Amerika, maar sinds deze week zien we deze extensie ook terug in verschillende
Dynamic Search Ads (DSA) – Geef jouw PPC campagnes een boost
De mogelijkheid om het bereik van jouw PPC campagnes te vergroten en nieuwe, interessante zoekopdrachten te achterhalen die vervolgens kunnen leiden tot nieuwe inzichten –
Verhoog je winkelverkopen met Local Inventory Ads
Verkoop jij online en heb je ook een lokale winkel? Dan kun je de verkoop via jouw lokale winkel een boost geven met de Local
Google Smart Shopping: Wél of niet de ideale oplossing?
Google Smart Shopping campagnes (SSC), je leest en hoort er tegenwoordig steeds meer over. Ook komt dit campagnetype vaak als aanbeveling naar boven in je
Broad Match Modifier zoektype verdwijnt! Wat moet je weten?
Google heeft eerder deze week een update aangekondigd dat de mogelijkheid om “Broad Match Modifier” (BMM) te gebruiken als zoekwoordtype verdwijnt en dat ook het
Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel
Discovery Ads – Verhoog je conversies met visuele advertenties
Zoals we in onze blog over SEA trends 2021 al benoemde, verwachten we het komend jaar meer focus op visualisering. Binnen Google Ads zien we
Pinterest algoritme: De werking & 4 tips om het te verslaan
Wanneer je Pinterest op de juiste manier weet in te zetten dan kun je hier duizenden extra bezoekers mee naar je website genereren. Pinterest wordt
A/B testen op social media, start vandaag nog!
Veel mensen zijn druk bezig met het creëren van de juiste content voor social media. Denk hierbij aan advertenties én organische berichten! Het is ontzettend
Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel
Aan de slag met TikTok adverteren
Heb je de TikTok advertenties al voorbij zien komen? Er komen steeds meer verschillende advertenties op het kanaal en daar wil jij toch ook gebruik
Dé 6 LinkedIn updates in 2021
LinkedIn kennen we allemaal als business platform, met 722 miljoen gebruikers, niet geheel verrassend dat het adverteren hierop steeds frequenter wordt. We zien dat dit
10 vragen en antwoorden over de impact die iOS 14 update gaat geven op je social media advertenties
Vanaf begin 2021 vereist Apple dat alle apps binnen de Appstore een Prompt (pop up) laten zien aan gebruikers. In deze prompt wordt om toestemming
15 creatieve inhaakvoorbeelden voor jouw sociale contentkalender
Wat maakt een inhaker nou belachelijk goed? Hele goede vraag, want het vergt veel creativiteit en out-of-the-box thinking. Een gevaarlijke combinatie waar jij een balans
Dé Social Media 2021 trends
Het jaar 2020 is een jaar voor in de geschiedenisboeken. COVID19 die de wereld in z’n grip heeft, het sociale leven dat op zijn kop
Aan de slag met Pinterest shopping & de nieuwste ontwikkelingen
De feestdagen komen steeds dichterbij, Black Friday is nu in volle gang en de kerstdagen staan zo weer voor de deur. Dit betekent kerstinkopen doen.
Europa ligt aan je voeten met Amazon
Veel Nederlandse bedrijven verkopen hun producten of diensten in het buitenland, maar dit percentage ligt bij MKB-bedrijven lager. Maak jij bijvoorbeeld mooie slippers of verkoop
Waarom Amazon niet mag ontbreken in jouw E-commerce strategie
https://www.youtube.com/watch?v=8mSlzd9bnhE Na succesvolle lanceringen in Duitsland, Italië, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, is Nederland het zesde Europese land waar de Amerikaanse grootmacht een volwaardige
Google test met review gemiddelde in de zoekresultaten
In Amerika zijn een aantal testresultaten opgedoken waarbij Google de gemiddelde reviewscore van een Google Mijn Bedrijf locatie toont in de zoekresultaten. Op deze manier
Wat brengt Google analytics 4?
Na de lancering van Google Analytics 4 in 2020 is het platform momenteel nog volop in ontwikkeling. Maandelijks komen er updates voorbij met nieuwe functies
Google plaatst label bij nieuwe bedrijven in GMB
Google plaatst in Amerika een label bij organisaties die recent een Google Mijn Bedrijf profiel hebben aangemaakt. Voor consumenten een goede manier om nieuwe winkels/bedrijven
Gemiste oproepen monitoren met Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf blijft zich ontwikkelen waardoor er regelmatig nieuwe functies beschikbaar zijn. Deze nieuwe functies ontstaan niet voor niets. Google wil met Google Mijn
Update voor ‘Food Ordering’ in Google Mijn Bedrijf
In de VS heeft Google restaurant / GMB-eigenaren iets meer controle over de mogelijkheden tot bestellen in Google Mijn Bedrijf. Dit was voorheen nog wel
Google stelt nieuwe informatie beschikbaar voor rolstoelgebruikers
Een kleine toevoeging in de attributen bij Google Mijn Bedrijf: nieuwe attributen voor rolstoelgebruikers: Nieuw: Met name de Rolstoelvriendelijke zitplaatsen en Rolstoeltoegankelijk toilet zijn nieuw.
Google test met het uitlichten van updates in Google Mijn Bedrijf
Google test in Amerika met het uitlichten van updates die bedrijven doorvoeren in het Google Mijn Bedrijf profiel. Met het rode bolletje naast de updates
Google Analytics 4: waar staan we anno 2021
Google Analytics 4; dé vernieuwde analytische tool voor elke marketeer en ondernemer. De vernieuwde tool werd in oktober 2020 gelanceerd. Veel marketeers gebruiken momenteel echter
Google Mijn Bedrijf lanceert tool om reviews te beheren
Je herkent het vast wel. Een slechte review die wordt achtergelaten, maar die niet op waarheid gebaseerd is. Een ontevreden klant die de feiten volledig