Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

Visualisatie van e-commerce data met Google Analytics 4 (GA4)
Er gaat geen week voorbij zonder dat Google Analytics 4 (GA4) wordt geüpdatet. Regelmatig worden er nieuwe features en mogelijkheden toegevoegd, daardoor komt het punt


Het inzichtenrapport van Google Bedrijfsprofiel uitgelegd!
Iedere fysieke locatie kan eigenlijk niet zonder Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf). Door de ontwikkeling van de afgelopen jaren zou de lokale intentie in


Intern IP-adres uitfilteren in Google Analytics 4 (GA4)
https://youtu.be/YPXvRmj4NO4 Wanneer je bezig bent met het analyseren van je data wil je natuurlijk alleen de activiteit van de klanten zien en niet van je


Concurrentie-inzichten binnen Google Ads
Voor het optimaliseren van campagnes binnen Google Ads is het onder andere belangrijk om je concurrenten goed in kaart te kunnen brengen. Hoe kun je


5 must-have e-mailmarketing automatiseringen voor webshops
Bij e-mailmarketing denk je vaak als eerste aan nieuwsbrieven. Je ontvangt ze waarschijnlijk zelf ook van allerlei bedrijven en webshops en ze zitten meestal vol


CE – Markering verplicht? Ja, en ook bol.com ontkomt er niet aan!
Marketplaces zoals bol.com en Amazon krijgen steeds meer te maken met aangepaste wet en regelgeving waardoor de wettelijke regels nu ook op deze platformen van


Marketplaces Trends 2022
Het afgelopen jaar hebben marketplaces zoals Bol.com en Amazon een aanhoudende groei doorgemaakt. Sinds de coronapandemie zien we een sterke verschuiving van shoppen in fysieke


Pinterest Predicts geeft een nieuwe kijk op 2022
Pinterest is verrassend goed in het voorspellen van de toekomst. Pinterest wordt wereldwijd gebruikt om inspiratie op te zoeken en met de data van deze


[GA4] Data Driven Attribution-model: nu beschikbaar
Attributie-modellen in Google Analytics. Een pittig onderwerp als het gaat om het begrijpen én toepassen. Welk attributiemodel is het beste en waarom? Dat hangt volledig


8 Social Media trends in 2022
Het nieuwe jaar is in zicht en dat betekent dat er weer veel nieuwe ontwikkelingen zitten aan te komen. De belangrijkste verwachtingen voor 2022 zetten


SEA Trends 2022
Inhoudsopgave De groeiende behoefte aan en noodzaak van First-Party data Automatisering vs. menselijke input Back to basics (Extreem) goede conversietracking is key Visuele content in


SEO Trends 2022
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de SEO-ontwikkeling voor het komende jaar. Vandaar dat je in deze blog de SEO


E-mailadressen als krachtig alternatief voor third-party cookies
Het komt steeds dichterbij: Google gaat third-party cookies uitbannen in de Chrome browser. Met deze keuze volgen ze vele andere browsers zoals Microsoft Edge, Firefox


Deals en promoties binnen Google Shopping en Google Merchant Center
Google Shopping is voor veel adverteerders een van de belangrijkste kanalen. Mensen zoeken gericht naar een product en zijn al verder in het aankoopproces. Deze


Versla het LinkedIn Algoritme! 5 tips voor meer organisch bereik
LinkedIn is natuurlijk het kanaal om je zakelijke doelgroep te bereiken. Door middel van LinkedIn adverteren kan je gericht targeten op bijvoorbeeld functietitels, bedrijven en


Interne links en SEO: De beste strategie
Het gebruik van interne links is en blijft belangrijk. De meeste websites en webshops begrijpen het belang van externe links. Het gebruik van interne links


SEO Trends 2019
Welke speerpunten zijn belangrijk om hoog te scoren in zoekmachines (of daarbuiten) in 2019? In deze blog behandel ik mijn visie op het komende jaar


Data uit Google Trends gebruiken voor SEO
Recentelijk rolde Google een nieuw ontworpen versie van Google Trends uit. Hierdoor is er meer data op een eenvoudigere manier beschikbaar. Een mooi moment om


Meta Descriptions – Waarom Google geen definitieve lengte geeft
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze SEO marketeer Jeroen de


Subfolders vs Subdomeinen: wat is beter voor je SEO?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Dave het verschil


PageSpeed: het belang voor SEO
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Jeroen het belang


De beste SEO settings voor multiregionale en meertalige websites
Veel grote webshops en websites richten zich tegenwoordig enkel op bezoekers uit meerdere landen. Bij MvH Media krijgen we ook steeds vaker de vraag hoe


Betere Rankings? Verbeter je User Experience
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Dave het belang




Mobile First Index: wat is de impact op je lokale SEO?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Jeroen het effect


SEA Trends 2020
In deze blog gaan we in op 5 belangrijke SEA Trends die in 2020 een grote rol zullen gaan spelen. Speel komend jaar in op


ITP 2.2 en de gevolgen voor jouw online marketing strategie
Privacy van de gebruiker wordt meer en meer beschermd. Safari, de internetbrowser van Apple, gaat all-in wat betreft privacy met een technologie dat Intelligent Tracking


Ad Customizers: nu ook beschikbaar voor Microsoft Advertising (Bing Ads)!
In Google Ads zijn Ad Customizers al een tijdje mogelijk, maar sinds kort kun je ze ook gebruiken bij het optimaliseren van je advertenties in


Een succesvolle Bing shopping campagne in Nederland.
Bing?! Nog niet overtuigd van het succes van Bing? Probeer dan als één van de eerste in Nederland aan te haken met Bing Shopping. Profiteer


Shopping-advertenties naar aanvullende Google-platform
Deze week heeft Google gelanceerd dat de Shopping-advertenties worden uitgebreid naar aanvullende Google-platforms. Hierdoor is het mogelijk om in de week van 15 juli 2019


Google Afbeeldingen gebruiken voor Shopping-advertenties
Uit een recent onderzoek is gebleken dat ongeveer 50% van alle online shoppers worden aangespoord een product te kopen na het bekijken van afbeeldingen. Google


Het Gebruik van Responsive Search Ads
Tijdens het jaarlijkse marketingevent van Google genaamd Marketing Live 2018 is de volgende feature besproken die nu op steeds meer accounts binnen Google Ads wordt gevonden: het




De 6 beste scripts voor Google AdWords
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Michelle scripts


Advertentie-extensies; Hoe richt je ze in?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Noortje een


5 nieuwe social media updates
Social media zijn constant in beweging en bijna iedereen is er tegenwoordig op te vinden. Des te meer reden om ook als bedrijf aanwezig te


NIEUW: Een gratis Facebook-winkel
Ter ondersteuning van kleine lokale bedrijven heeft Facebook een nieuwe tool: Facebook-winkels. Hiermee maakt Facebook het gemakkelijker om te starten met het verkopen van producten


LinkedIn Stories nu beschikbaar in Nederland
Gisteren 13 mei zijn Stories op LinkedIn gelanceerd in Nederland. Wij zijn hiermee het eerste Europese land waarin deze functie wordt getest. LinkedIn volgt hiermee


Facebook update: aanpassingen in de vormgeving van je advertentie
Vanaf 19 augustus zal Facebook veranderingen doorvoeren voor de weergave van je advertentie in de newsfeed. Hierbij zullen de verhoudingen van een post gaan veranderen


Adverteren op Pinterest
Met totaal meer dan 250 miljoen actieve leden is Pinterest bij uitstek het kanaal voor mensen om inspiratie en ideeën op te doen. Wil je


Facebooks charmeoffensief: privacy op de schop
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze social media marketeer Ymke




Facebook’s nieuwe algoritme: zo verdwijn je niet uit de tijdlijn van je volgers
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze social media marketeer Ymke



Zo creëer je meer bereik op Facebook (ook tijdens de feestdagen!)
Nu Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw weer op de stoep staan, kan je bedrijfspagina op Facebook vast een boost gebruiken. Of je nu een



7 tips voor Facebook adverteren
Tegenwoordig maken steeds meer bedrijven gebruik van de advertentiemogelijkheden van Facebook. Tips om hoe je met je campagne om moet gaan hangen vaak af van


Google test met Openingsdatum in Local 3-Pack
In Amerika is gisteren gespot dat Google aan het testen is met openingstijden in de Local 3-Pack: Vermoedelijk is Google dit aan het testen in


Nieuwe opties voor het Markeren van Reviews
Googe heeft de mogelijkheden met betrekking tot het markeren van reviews voor GMB-eigenaren geüpdatet. Eigenaren van Google Mijn Bedrijf-panelen krijgen het volgende te zien bij


Google laat oudere Google Posts zien in Knowledge Panel
Gisteren spotte een Australische SEO-specialist (Brodie Clark) dat er oudere Google Posts zichtbaar waren in het Google Knowledge Panel: Ook in Nederland spotten we de


Google test om Services te highlighten in de Local 3-Pack
Services in Google Mijn Bedrijf zijn een extra toevoeging aan je paneel. Deze zijn, evenals producten, te vullen bij bepaalde Primaire Categorieën. Deze worden dan


Lockdown: zo communiceer je online voor jouw fysieke locaties
14 december 2020: het bericht dat Nederland in een totale lockdown gaat. Voor veel retailers (weer) een harde klap, aangezien alleen de winkels die voorzien


Google webresultaten in Google Maps
Google Maps geeft nu webresultaten weer bij zoekopdrachten op mobiel en desktop. Dus wanneer je in Google Maps op een bedrijf zoekt, zie je niet alleen de locatie en de GMB-gegevens, maar ook


Attractie-pictogrammen in Google Maps
Steeds vaker zijn er grote pictogrammen in Google Maps te zien. Het lijkt erop dat alleen grotere steden met grote monumenten of toeristische attracties op dit moment de


Vernieuwd dashboard voor Google My Business
Het dashboard van Google My Business heeft een update gekregen, zowel in uiterlijk als in functionaliteit. In uiterlijk valt meteen op dat alles icoontjes meer ruimte


Wijzigingen in de GMB-gegevens worden geblokkeerd om hacks te voorkomen
Een aantal problemen hebben zich voorgedaan met het wijzigen van de gegevens in GMB. Een aantal bedrijven kon na het verifiëren van hun account geen gegevens