Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

Haal het meeste uit je Amazon Brand Store
Stel je voor; je verkoopt al een langere tijd succesvol je producten via Amazon. Al je producten staan op het platform, de productpagina’s zijn organisch

Highlights en productaanpassingen binnen Google Ads in 2022
De wereld van online marketing ontwikkelt zich in razendsnel tempo, met name binnen de SEA branche. Google communiceert de nieuwste ontwikkelingen en trends vanuit het

Amazon SEO: Tips om je vindbaarheid te verbeteren
Search Engine Optimization (SEO) is een van de meest ondergewaardeerde factoren binnen de Marketplaces. Terwijl het één van de belangrijkste factoren is om jouw verkopen


Video-engagement in Google Analytics 4: hoe analyseer je de betrokkenheid van je websitebezoekers bij je videocontent?
Een van de voordelen van Google Analytics 4 is de automatische tracking van extra gebeurtenissen naast de standaardgebeurtenissen die het programma volgt (zoals een paginabezoek


In 3 eenvoudige stappen een TikTok maken!
Het maken van een TikTok lijkt vaak moeilijker dan dat het is. Maar dat hoeft het niet te zijn. TikTok is juist het kanaal waar


First party data verzamelen via Social Media: wat is de beste manier? (A/B test!)
Privacy beperkingen. We zien ze in steeds grotere mate hun intrede maken in de online marketing wereld. Apple kwam vorig jaar al met een grote


Google Analytics 4 (GA4) – Gebeurtenissen en Conversies
Wanneer je vaker met Google Tag Manager werkt zal je waarschijnlijk wel weten dat er verschillende trackingtypes zijn voor een Universal Analytics Tag. Je kan


Zo kan e-mailmarketing jouw andere online marketingkanalen versterken
Dat e-mailmarketing een krachtig op zichzelf staand kanaal is wist je waarschijnlijk al. Maar wist je dat e-mailmarketing ook kan bijdragen aan jouw andere online


Verbeterde conversies in Google Ads
De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen


Google Search Console handleiding deel 2: Indexdekking Rapport
In deel 1 van de Google Search Console handleiding is het prestatierapport uitgelicht. Het prestatierapport wordt veelal gebruikt door SEO’ers, online marketeers en website-eigenaren om


Wat is merkregistratie, en wat kan dit voor jouw merkartikel(en) op bol.com betekenen?
Eindelijk staat jouw product online en de verkoop gaat als een speer. Het succes van jouw product is dan ook niet onopgemerkt gebleven bij anderen


Google Analytics 4 (GA4): Goodbye Bounce Rate, Hello Engagement Rate!
“Zijn klanten echt betrokken bij mijn site, of krijg ik gewoon veel sessies die geen waarde toevoegen?” Dit is een belangrijke vraag om te beantwoorden,


Nieuw en getest: Advantage+ Meta campagnes: wat zijn het?
Misschien heb je de optie al voorbij zien komen in je bedrijfsmanager. Zo niet, dan zal je dit binnenkort zien verschijnen. Meta is bezig met


Nieuwe features binnen Google Shopping en Merchant Center
Google shopping is voor veel bedrijven het meest rendabele campagnetype en geeft de consument een duidelijk beeld van het product dat je verkoopt voordat ze


Aangepaste dimensies in Google Analytics 4: wat houdt het in en hoe gebruik je ze?
Ieder bedrijf is uniek en je wilt waarschijnlijk andere dingen bijhouden om te begrijpen hoe verschillende onderdelen presteren. Een van de manieren om je data


Google Core Update January 2020
Vorige week kondigde Google een core algoritme update aan, genaamd January 2020 Core Update. Aangezien het een core update is, heeft deze update invloed op


SEO Trends in 2020
Welke speerpunten zijn belangrijk om hoog te scoren in zoekmachines (of daarbuiten) in 2020? In deze blog behandel ik mijn visie op het komende jaar


Halloween special: De 5 engste SEO-horrorverhalen
De feestdagen zijn in ecommerce-land altijd een belangrijke periode. Traditiegetrouw zijn er hoge kortingen met Black Friday, wordt het drukker in de (online) winkels voor


Google strenger op review snippets in organische resultaten
De afgelopen week heeft Google een nieuwe update uitgerold voor de reviews die worden weergegeven in de SERP. Door deze update zijn bij veel websites


Google core update juni 2019: wat houdt het in?
Afgelopen week kondigde Google aan dat er een grote core update uitgerold werd. Dit houdt in dat er een relatief grote update in het algoritme


Nieuwe mobiele lay-out van Google: optimaliseer je mobiele zoekresultaten
Wellicht dat het je al opgevallen was: afgelopen week heeft Google de mobiele zoekresultaten in een nieuw jasje gestoken. Naar eigen zeggen is dit om


Structured data en het belang voor SEO
Structured data is een middel waarmee we crawlbots kunnen helpen de website beter te begrijpen. Door het implementeren van structured data worden stukjes tekst ineens


Interne links en SEO: De beste strategie
Het gebruik van interne links is en blijft belangrijk. De meeste websites en webshops begrijpen het belang van externe links. Het gebruik van interne links


SEO Trends 2019
Welke speerpunten zijn belangrijk om hoog te scoren in zoekmachines (of daarbuiten) in 2019? In deze blog behandel ik mijn visie op het komende jaar


5 tips voor een succesvolle Google Ads advertentie
Succesvolle advertenties behoren tot de basis van een goede campagne. Om op te vallen tussen alle zoekresultaten van de concurrenten is een goede advertentie doorslaggevend.


Coronacrisis in (r)etail: Hoe om te gaan met betaald adverteren?
BELANGRIJK: dit blogbericht is geschreven op basis van de veranderende online wereld ten tijde van de Coronacrisis. Als MvH Media zijn wij dagelijks bezig met


Responsieve zoekadvertenties (RSA’s): Wél of niet inzetten?
https://www.youtube.com/watch?v=7qW2CIIFYjg Responsieve zoekadvertenties kunnen al een tijd ingezet worden en komen dan ook vaak als aanbeveling naar boven in je zoekcampagnes. Echter, zorgen deze advertenties


SEA Trends 2020
In deze blog gaan we in op 5 belangrijke SEA Trends die in 2020 een grote rol zullen gaan spelen. Speel komend jaar in op


ITP 2.2 en de gevolgen voor jouw online marketing strategie
Privacy van de gebruiker wordt meer en meer beschermd. Safari, de internetbrowser van Apple, gaat all-in wat betreft privacy met een technologie dat Intelligent Tracking


Ad Customizers: nu ook beschikbaar voor Microsoft Advertising (Bing Ads)!
In Google Ads zijn Ad Customizers al een tijdje mogelijk, maar sinds kort kun je ze ook gebruiken bij het optimaliseren van je advertenties in


Een succesvolle Bing shopping campagne in Nederland.
Bing?! Nog niet overtuigd van het succes van Bing? Probeer dan als één van de eerste in Nederland aan te haken met Bing Shopping. Profiteer


Shopping-advertenties naar aanvullende Google-platform
Deze week heeft Google gelanceerd dat de Shopping-advertenties worden uitgebreid naar aanvullende Google-platforms. Hierdoor is het mogelijk om in de week van 15 juli 2019


Google Afbeeldingen gebruiken voor Shopping-advertenties
Uit een recent onderzoek is gebleken dat ongeveer 50% van alle online shoppers worden aangespoord een product te kopen na het bekijken van afbeeldingen. Google


Maak je klaar voor de feestdagen met Instagram en Facebook Shops
85% van de mensen wereldwijd winkelt nu online. Nu we het hoogseizoen voor de feestdagen ingaan, hebben wij een aantal tips en nieuwe ontwikkelingen op


TikTok: hét nieuwe sociale kanaal
Heb jij al van TikTok gehoord? Vast wel. Heb jij het al eens bekeken? Dit is hét nieuwe sociale media kanaal waar humor, creatieve en


In 3 stappen je Facebook- en Instagram Shop opzetten
Toen Facebook half mei de lancering aankondigde van zijn nieuwe Facebook Shop-functie, waren we allemaal erg enthousiast. De nieuwe tool van Facebook beloofde de manier


5 nieuwe social media updates
Social media zijn constant in beweging en bijna iedereen is er tegenwoordig op te vinden. Des te meer reden om ook als bedrijf aanwezig te


NIEUW: Een gratis Facebook-winkel
Ter ondersteuning van kleine lokale bedrijven heeft Facebook een nieuwe tool: Facebook-winkels. Hiermee maakt Facebook het gemakkelijker om te starten met het verkopen van producten


LinkedIn Stories nu beschikbaar in Nederland
Gisteren 13 mei zijn Stories op LinkedIn gelanceerd in Nederland. Wij zijn hiermee het eerste Europese land waarin deze functie wordt getest. LinkedIn volgt hiermee


Facebook update: aanpassingen in de vormgeving van je advertentie
Vanaf 19 augustus zal Facebook veranderingen doorvoeren voor de weergave van je advertentie in de newsfeed. Hierbij zullen de verhoudingen van een post gaan veranderen


Adverteren op Pinterest
Met totaal meer dan 250 miljoen actieve leden is Pinterest bij uitstek het kanaal voor mensen om inspiratie en ideeën op te doen. Wil je


Facebooks charmeoffensief: privacy op de schop
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze social media marketeer Ymke


Personeel en Advocaten gespot in Google Knowledge Panel
In Amerika zijn in het Google Knowledge Panel zowel een Personeel- als een specifieke Advocaten-menu gespot. Deze uitklapbare functie in het Knowledge Panel toont de


Google voegt Berichten-functie toe aan Desktop-interface
Google heeft de Berichten-functie uitgerold op de Desktop-interface van Google Mijn Bedrijf. Voorheen was dit enkel bereikbaar via de Google My Business-app, maar sinds vandaag


Google voegt sterren toe aan Review-sectie in Google Knowledge Panel
Google heeft een behoorlijke verandering doorgevoerd binnen het Google Mijn Bedrijf-paneel. Sinds vandaag zien we sterren toegevoegd in plaats van enkel een snippet uit de


Google test met Openingsdatum in Local 3-Pack
In Amerika is gisteren gespot dat Google aan het testen is met openingstijden in de Local 3-Pack: Vermoedelijk is Google dit aan het testen in


Nieuwe opties voor het Markeren van Reviews
Googe heeft de mogelijkheden met betrekking tot het markeren van reviews voor GMB-eigenaren geüpdatet. Eigenaren van Google Mijn Bedrijf-panelen krijgen het volgende te zien bij


Google laat oudere Google Posts zien in Knowledge Panel
Gisteren spotte een Australische SEO-specialist (Brodie Clark) dat er oudere Google Posts zichtbaar waren in het Google Knowledge Panel: Ook in Nederland spotten we de


Google test om Services te highlighten in de Local 3-Pack
Services in Google Mijn Bedrijf zijn een extra toevoeging aan je paneel. Deze zijn, evenals producten, te vullen bij bepaalde Primaire Categorieën. Deze worden dan


Lockdown: zo communiceer je online voor jouw fysieke locaties
14 december 2020: het bericht dat Nederland in een totale lockdown gaat. Voor veel retailers (weer) een harde klap, aangezien alleen de winkels die voorzien


Google webresultaten in Google Maps
Google Maps geeft nu webresultaten weer bij zoekopdrachten op mobiel en desktop. Dus wanneer je in Google Maps op een bedrijf zoekt, zie je niet alleen de locatie en de GMB-gegevens, maar ook