Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

Google Analytics 4 (GA4) – Gebeurtenissen en Conversies
Wanneer je vaker met Google Tag Manager werkt zal je waarschijnlijk wel weten dat er verschillende trackingtypes zijn voor een Universal Analytics Tag. Je kan


Zo kan e-mailmarketing jouw andere online marketingkanalen versterken
Dat e-mailmarketing een krachtig op zichzelf staand kanaal is wist je waarschijnlijk al. Maar wist je dat e-mailmarketing ook kan bijdragen aan jouw andere online


Verbeterde conversies in Google Ads
De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen


Google Search Console handleiding deel 2: Indexdekking Rapport
In deel 1 van de Google Search Console handleiding is het prestatierapport uitgelicht. Het prestatierapport wordt veelal gebruikt door SEO’ers, online marketeers en website-eigenaren om


Wat is merkregistratie, en wat kan dit voor jouw merkartikel(en) op bol.com betekenen?
Eindelijk staat jouw product online en de verkoop gaat als een speer. Het succes van jouw product is dan ook niet onopgemerkt gebleven bij anderen


Google Analytics 4 (GA4): Goodbye Bounce Rate, Hello Engagement Rate!
“Zijn klanten echt betrokken bij mijn site, of krijg ik gewoon veel sessies die geen waarde toevoegen?” Dit is een belangrijke vraag om te beantwoorden,


Nieuw en getest: Advantage+ Meta campagnes: wat zijn het?
Misschien heb je de optie al voorbij zien komen in je bedrijfsmanager. Zo niet, dan zal je dit binnenkort zien verschijnen. Meta is bezig met


Nieuwe features binnen Google Shopping en Merchant Center
Google shopping is voor veel bedrijven het meest rendabele campagnetype en geeft de consument een duidelijk beeld van het product dat je verkoopt voordat ze


Aangepaste dimensies in Google Analytics 4: wat houdt het in en hoe gebruik je ze?
Ieder bedrijf is uniek en je wilt waarschijnlijk andere dingen bijhouden om te begrijpen hoe verschillende onderdelen presteren. Een van de manieren om je data


EPR op Amazon Duitsland – Heb jij je registratie al geregeld?
Vanaf 1 juli 2022 zijn EPR-registraties verplicht op Amazon Duitsland. Een EPR (Extended Producer Responsiblity) registratie is verplicht voor alle verkopende partijen op Amazon Duitsland


BREAKING NEWS: Het einde van Universal Analytics
“All standard Universal Analytics properties will stop processing new hits on July 1, 2023.” – Russell Ketchum (Director, Product Management, Google Analytics) Google heeft vandaag aangekondigd


Waarom TikTok onmisbaar is als marketingkanaal
TikTok is allang geen kanaal meer voor de nieuwste generatie. Ook ziet TikTok zichzelf tegenwoordig steeds meer als een entertainment kanaal, dan een social media


Visualisatie van e-commerce data met Google Analytics 4 (GA4)
Er gaat geen week voorbij zonder dat Google Analytics 4 (GA4) wordt geüpdatet. Regelmatig worden er nieuwe features en mogelijkheden toegevoegd, daardoor komt het punt


Het inzichtenrapport van Google Bedrijfsprofiel uitgelegd!
Iedere fysieke locatie kan eigenlijk niet zonder Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf). Door de ontwikkeling van de afgelopen jaren zou de lokale intentie in


Intern IP-adres uitfilteren in Google Analytics 4 (GA4)
https://youtu.be/YPXvRmj4NO4 Wanneer je bezig bent met het analyseren van je data wil je natuurlijk alleen de activiteit van de klanten zien en niet van je


Nieuwe mobiele lay-out van Google: optimaliseer je mobiele zoekresultaten
Wellicht dat het je al opgevallen was: afgelopen week heeft Google de mobiele zoekresultaten in een nieuw jasje gestoken. Naar eigen zeggen is dit om


Structured data en het belang voor SEO
Structured data is een middel waarmee we crawlbots kunnen helpen de website beter te begrijpen. Door het implementeren van structured data worden stukjes tekst ineens


Interne links en SEO: De beste strategie
Het gebruik van interne links is en blijft belangrijk. De meeste websites en webshops begrijpen het belang van externe links. Het gebruik van interne links


SEO Trends 2019
Welke speerpunten zijn belangrijk om hoog te scoren in zoekmachines (of daarbuiten) in 2019? In deze blog behandel ik mijn visie op het komende jaar


Data uit Google Trends gebruiken voor SEO
Recentelijk rolde Google een nieuw ontworpen versie van Google Trends uit. Hierdoor is er meer data op een eenvoudigere manier beschikbaar. Een mooi moment om


Meta Descriptions – Waarom Google geen definitieve lengte geeft
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze SEO marketeer Jeroen de


Subfolders vs Subdomeinen: wat is beter voor je SEO?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Dave het verschil


PageSpeed: het belang voor SEO
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Jeroen het belang



De beste SEO settings voor multiregionale en meertalige websites
Veel grote webshops en websites richten zich tegenwoordig enkel op bezoekers uit meerdere landen. Bij MvH Media krijgen we ook steeds vaker de vraag hoe


Shopping-advertenties naar aanvullende Google-platform
Deze week heeft Google gelanceerd dat de Shopping-advertenties worden uitgebreid naar aanvullende Google-platforms. Hierdoor is het mogelijk om in de week van 15 juli 2019


Google Afbeeldingen gebruiken voor Shopping-advertenties
Uit een recent onderzoek is gebleken dat ongeveer 50% van alle online shoppers worden aangespoord een product te kopen na het bekijken van afbeeldingen. Google


Het Gebruik van Responsive Search Ads
Tijdens het jaarlijkse marketingevent van Google genaamd Marketing Live 2018 is de volgende feature besproken die nu op steeds meer accounts binnen Google Ads wordt gevonden: het





De 6 beste scripts voor Google AdWords
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Michelle scripts



Advertentie-extensies; Hoe richt je ze in?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Noortje een





Winstgevende advertenties dankzij advertentie-extensies
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Noortje een



Help, het bouncepercentage van mijn AdWordscampagne is hoog!
Je wilt natuurlijk dat bezoekers zoveel mogelijk uit jouw website halen. Zeker wanneer je voor die klik van de bezoeker moet betalen door AdWords wil





Dé trends voor betaald adverteren in 2018
2017 is achter de rug. We starten met een heel nieuw jaar vol kansen om meer uit je betaalde campagnes te halen om nóg succesvoller



SEA Trends in 2018
2017 is bijna voorbij, dus we kijken alvast vooruit naar wat 2018 gaat bieden. Dit hebben we eerder al gedaan door naar de trends voor


Facebooks charmeoffensief: privacy op de schop
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze social media marketeer Ymke





Facebook’s nieuwe algoritme: zo verdwijn je niet uit de tijdlijn van je volgers
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze social media marketeer Ymke



Zo creëer je meer bereik op Facebook (ook tijdens de feestdagen!)
Nu Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw weer op de stoep staan, kan je bedrijfspagina op Facebook vast een boost gebruiken. Of je nu een



7 tips voor Facebook adverteren
Tegenwoordig maken steeds meer bedrijven gebruik van de advertentiemogelijkheden van Facebook. Tips om hoe je met je campagne om moet gaan hangen vaak af van


Social Media Remarketing – Wat is het en wat zijn de voordelen?
Remarketing – Wat is dat ook alweer? Remarketing is een bekend begrip in de online marketing wereld en velen van jullie zullen er waarschijnlijk in


Attractie-pictogrammen in Google Maps
Steeds vaker zijn er grote pictogrammen in Google Maps te zien. Het lijkt erop dat alleen grotere steden met grote monumenten of toeristische attracties op dit moment de


Vernieuwd dashboard voor Google My Business
Het dashboard van Google My Business heeft een update gekregen, zowel in uiterlijk als in functionaliteit. In uiterlijk valt meteen op dat alles icoontjes meer ruimte


Wijzigingen in de GMB-gegevens worden geblokkeerd om hacks te voorkomen
Een aantal problemen hebben zich voorgedaan met het wijzigen van de gegevens in GMB. Een aantal bedrijven kon na het verifiëren van hun account geen gegevens


Google Maps krijgt Google Guaranteed Badges (USA ONLY)
Een aantal problemen hebben zich voorgedaan met het wijzigen van de gegevens in GMB. Een aantal bedrijven kon na het verifiëren van hun account geen gegevens


“Preview Call History” update
In het GMB Dashboard is nu een preview te zien van de nieuwe oproepgeschiedenis functie. Hieronder wordt kort uitgelegd wat de functie inhoudt, wat goede punten zijn



Google My Business Insights Update – Oktober 2020
Er is weer een nieuwe update vanuit Google. De datastromen van Google Mijn Bedrijf worden steeds beter. Lees hieronder de update die gegeven is: ‘Business Profile Performance reporting is moving closer to your profile on Search and Maps. You’ll be able to access



Gezondheid en Veiligdheid-attributen in Google Mijn Bedrijf
Vandaag spotte we nieuwe attributen in Google Mijn Bedrijf voor bedrijven met een fysieke bezoeklocatie, zoals winkels. Wanneer je primaire categorie niet matcht in Google’s


Google voegt lokale bedrijven toe aan autocomplete functie
Inmiddels kennen we allemaal de autocomplete functie van Google. Je begint je zoekopdracht en Google laat middels een uitklapmenu een aantal suggesties zien die je


Nu ook Google Mijn Bedrijf Insights direct in Google monitoren
Waar we vorige week nog een blog schreven over het direct aanpassen van je Google Mijn Bedrijf in de zoekresultaten van Google, voorspelde we daarin