Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
Zo verzamel je meer e-mailadressen en zet je website-bezoekers om in abonnees
Je verstuurt regelmatig nieuwsbrieven, hebt een aantal goede automatiseringen ingericht en je behaalt al goede resultaten met e-mailmarketing. Om deze resultaten te behouden en zelfs
Nieuw in Google Analytics 4: het conversieratio
Gebruik je Google Analytics 4 om conversies op je website door te meten? Dan is het je vast opgevallen dat een belangrijke statistiek uit Universal
Verhoog je conversieratio op de marketplaces door inzet van de juiste productafbeeldingen
Het belang van goede productafbeeldingen op de marketplaces zien we, samenhangend met een toename in mobiele gebruikers, steeds groter worden. Zo zien we dat platformen
Performance Max: De eerste inzichten & laatste updates
Inmiddels is de aankondiging van Performance Max campagnes een paar maanden geleden en hebben we tijd gehad om de eerste testen van dit campagnetype te
5 boekentips voor de zomer van 2022
https://youtu.be/4h8kjxCtsJY Ook deze zomer komen we weer met een aantal boekentips. Onze boekenselectie is een mix van gelezen managementboeken en online marketing boeken. Onze aanbevelingen
Google Search Experimenten Juli 2022: De kansen en effecten
De zoekresultaten van Google veranderen doorlopend. Een paar jaar geleden zag de resultatenpagina van Google er heel anders uit ten opzichte van de huidige resultatenpagina.
Segmenten in Google Analytics 4: hoe zet je ze in om je analyses te verbeteren?
Wat zijn segmenten? Om betere inzichten uit je data-analyse te halen, is het belangrijk om te segmenteren. Hierbij kijk je niet naar geaggregeerde cijfers (zoals
NIEUW: de volledig vernieuwde editor van ActiveCampaign
Wie ons al een tijdje volgt heeft de naam ActiveCampaign vast al eens voorbij zien komen. ActiveCampaign is een zeer gewaardeerde tool op het gebied
Waarom je met je bedrijf vandaag nog op Pinterest moet
Bij veel bedrijven is Pinterest nog een ondergeschoven kindje, maar als we kijken naar de kansen binnen Pinterest is het verstandig om het kanaal vandaag
Haal het meeste uit je Amazon Brand Store
Stel je voor; je verkoopt al een langere tijd succesvol je producten via Amazon. Al je producten staan op het platform, de productpagina’s zijn organisch
Highlights en productaanpassingen binnen Google Ads in 2022
De wereld van online marketing ontwikkelt zich in razendsnel tempo, met name binnen de SEA branche. Google communiceert de nieuwste ontwikkelingen en trends vanuit het
Amazon SEO: Tips om je vindbaarheid te verbeteren
Search Engine Optimization (SEO) is een van de meest ondergewaardeerde factoren binnen de Marketplaces. Terwijl het één van de belangrijkste factoren is om jouw verkopen
Video-engagement in Google Analytics 4: hoe analyseer je de betrokkenheid van je websitebezoekers bij je videocontent?
Een van de voordelen van Google Analytics 4 is de automatische tracking van extra gebeurtenissen naast de standaardgebeurtenissen die het programma volgt (zoals een paginabezoek
In 3 eenvoudige stappen een TikTok maken!
Het maken van een TikTok lijkt vaak moeilijker dan dat het is. Maar dat hoeft het niet te zijn. TikTok is juist het kanaal waar
First party data verzamelen via Social Media: wat is de beste manier? (A/B test!)
Privacy beperkingen. We zien ze in steeds grotere mate hun intrede maken in de online marketing wereld. Apple kwam vorig jaar al met een grote
Google Core Update January 2020
Vorige week kondigde Google een core algoritme update aan, genaamd January 2020 Core Update. Aangezien het een core update is, heeft deze update invloed op
SEO Trends in 2020
Welke speerpunten zijn belangrijk om hoog te scoren in zoekmachines (of daarbuiten) in 2020? In deze blog behandel ik mijn visie op het komende jaar
Halloween special: De 5 engste SEO-horrorverhalen
De feestdagen zijn in ecommerce-land altijd een belangrijke periode. Traditiegetrouw zijn er hoge kortingen met Black Friday, wordt het drukker in de (online) winkels voor
Google strenger op review snippets in organische resultaten
De afgelopen week heeft Google een nieuwe update uitgerold voor de reviews die worden weergegeven in de SERP. Door deze update zijn bij veel websites
Google core update juni 2019: wat houdt het in?
Afgelopen week kondigde Google aan dat er een grote core update uitgerold werd. Dit houdt in dat er een relatief grote update in het algoritme
Nieuwe mobiele lay-out van Google: optimaliseer je mobiele zoekresultaten
Wellicht dat het je al opgevallen was: afgelopen week heeft Google de mobiele zoekresultaten in een nieuw jasje gestoken. Naar eigen zeggen is dit om
Structured data en het belang voor SEO
Structured data is een middel waarmee we crawlbots kunnen helpen de website beter te begrijpen. Door het implementeren van structured data worden stukjes tekst ineens
Interne links en SEO: De beste strategie
Het gebruik van interne links is en blijft belangrijk. De meeste websites en webshops begrijpen het belang van externe links. Het gebruik van interne links
SEO Trends 2019
Welke speerpunten zijn belangrijk om hoog te scoren in zoekmachines (of daarbuiten) in 2019? In deze blog behandel ik mijn visie op het komende jaar
Responsieve zoekadvertenties (RSA’s): Wél of niet inzetten?
https://www.youtube.com/watch?v=7qW2CIIFYjg Responsieve zoekadvertenties kunnen al een tijd ingezet worden en komen dan ook vaak als aanbeveling naar boven in je zoekcampagnes. Echter, zorgen deze advertenties
SEA Trends 2020
In deze blog gaan we in op 5 belangrijke SEA Trends die in 2020 een grote rol zullen gaan spelen. Speel komend jaar in op
ITP 2.2 en de gevolgen voor jouw online marketing strategie
Privacy van de gebruiker wordt meer en meer beschermd. Safari, de internetbrowser van Apple, gaat all-in wat betreft privacy met een technologie dat Intelligent Tracking
Ad Customizers: nu ook beschikbaar voor Microsoft Advertising (Bing Ads)!
In Google Ads zijn Ad Customizers al een tijdje mogelijk, maar sinds kort kun je ze ook gebruiken bij het optimaliseren van je advertenties in
Een succesvolle Bing shopping campagne in Nederland.
Bing?! Nog niet overtuigd van het succes van Bing? Probeer dan als één van de eerste in Nederland aan te haken met Bing Shopping. Profiteer
Shopping-advertenties naar aanvullende Google-platform
Deze week heeft Google gelanceerd dat de Shopping-advertenties worden uitgebreid naar aanvullende Google-platforms. Hierdoor is het mogelijk om in de week van 15 juli 2019
Google Afbeeldingen gebruiken voor Shopping-advertenties
Uit een recent onderzoek is gebleken dat ongeveer 50% van alle online shoppers worden aangespoord een product te kopen na het bekijken van afbeeldingen. Google
Het Gebruik van Responsive Search Ads
Tijdens het jaarlijkse marketingevent van Google genaamd Marketing Live 2018 is de volgende feature besproken die nu op steeds meer accounts binnen Google Ads wordt gevonden: het
De 6 beste scripts voor Google AdWords
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Michelle scripts
Facebook update: aanpassingen in de vormgeving van je advertentie
Vanaf 19 augustus zal Facebook veranderingen doorvoeren voor de weergave van je advertentie in de newsfeed. Hierbij zullen de verhoudingen van een post gaan veranderen
Adverteren op Pinterest
Met totaal meer dan 250 miljoen actieve leden is Pinterest bij uitstek het kanaal voor mensen om inspiratie en ideeën op te doen. Wil je
Facebooks charmeoffensief: privacy op de schop
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze social media marketeer Ymke
Facebook’s nieuwe algoritme: zo verdwijn je niet uit de tijdlijn van je volgers
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze social media marketeer Ymke
Zo creëer je meer bereik op Facebook (ook tijdens de feestdagen!)
Nu Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw weer op de stoep staan, kan je bedrijfspagina op Facebook vast een boost gebruiken. Of je nu een
7 tips voor Facebook adverteren
Tegenwoordig maken steeds meer bedrijven gebruik van de advertentiemogelijkheden van Facebook. Tips om hoe je met je campagne om moet gaan hangen vaak af van
Social Media Remarketing – Wat is het en wat zijn de voordelen?
Remarketing – Wat is dat ook alweer? Remarketing is een bekend begrip in de online marketing wereld en velen van jullie zullen er waarschijnlijk in
Google webresultaten in Google Maps
Google Maps geeft nu webresultaten weer bij zoekopdrachten op mobiel en desktop. Dus wanneer je in Google Maps op een bedrijf zoekt, zie je niet alleen de locatie en de GMB-gegevens, maar ook
Attractie-pictogrammen in Google Maps
Steeds vaker zijn er grote pictogrammen in Google Maps te zien. Het lijkt erop dat alleen grotere steden met grote monumenten of toeristische attracties op dit moment de
Vernieuwd dashboard voor Google My Business
Het dashboard van Google My Business heeft een update gekregen, zowel in uiterlijk als in functionaliteit. In uiterlijk valt meteen op dat alles icoontjes meer ruimte
Wijzigingen in de GMB-gegevens worden geblokkeerd om hacks te voorkomen
Een aantal problemen hebben zich voorgedaan met het wijzigen van de gegevens in GMB. Een aantal bedrijven kon na het verifiëren van hun account geen gegevens
Google Maps krijgt Google Guaranteed Badges (USA ONLY)
Een aantal problemen hebben zich voorgedaan met het wijzigen van de gegevens in GMB. Een aantal bedrijven kon na het verifiëren van hun account geen gegevens
“Preview Call History” update
In het GMB Dashboard is nu een preview te zien van de nieuwe oproepgeschiedenis functie. Hieronder wordt kort uitgelegd wat de functie inhoudt, wat goede punten zijn
Google My Business Insights Update – Oktober 2020
Er is weer een nieuwe update vanuit Google. De datastromen van Google Mijn Bedrijf worden steeds beter. Lees hieronder de update die gegeven is: ‘Business Profile Performance reporting is moving closer to your profile on Search and Maps. You’ll be able to access
Gezondheid en Veiligdheid-attributen in Google Mijn Bedrijf
Vandaag spotte we nieuwe attributen in Google Mijn Bedrijf voor bedrijven met een fysieke bezoeklocatie, zoals winkels. Wanneer je primaire categorie niet matcht in Google’s
Google voegt lokale bedrijven toe aan autocomplete functie
Inmiddels kennen we allemaal de autocomplete functie van Google. Je begint je zoekopdracht en Google laat middels een uitklapmenu een aantal suggesties zien die je