Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
Segmenten in Google Analytics 4: hoe zet je ze in om je analyses te verbeteren?
Wat zijn segmenten? Om betere inzichten uit je data-analyse te halen, is het belangrijk om te segmenteren. Hierbij kijk je niet naar geaggregeerde cijfers (zoals
NIEUW: de volledig vernieuwde editor van ActiveCampaign
Wie ons al een tijdje volgt heeft de naam ActiveCampaign vast al eens voorbij zien komen. ActiveCampaign is een zeer gewaardeerde tool op het gebied
Waarom je met je bedrijf vandaag nog op Pinterest moet
Bij veel bedrijven is Pinterest nog een ondergeschoven kindje, maar als we kijken naar de kansen binnen Pinterest is het verstandig om het kanaal vandaag
Haal het meeste uit je Amazon Brand Store
Stel je voor; je verkoopt al een langere tijd succesvol je producten via Amazon. Al je producten staan op het platform, de productpagina’s zijn organisch
Highlights en productaanpassingen binnen Google Ads in 2022
De wereld van online marketing ontwikkelt zich in razendsnel tempo, met name binnen de SEA branche. Google communiceert de nieuwste ontwikkelingen en trends vanuit het
Amazon SEO: Tips om je vindbaarheid te verbeteren
Search Engine Optimization (SEO) is een van de meest ondergewaardeerde factoren binnen de Marketplaces. Terwijl het één van de belangrijkste factoren is om jouw verkopen
Video-engagement in Google Analytics 4: hoe analyseer je de betrokkenheid van je websitebezoekers bij je videocontent?
Een van de voordelen van Google Analytics 4 is de automatische tracking van extra gebeurtenissen naast de standaardgebeurtenissen die het programma volgt (zoals een paginabezoek
In 3 eenvoudige stappen een TikTok maken!
Het maken van een TikTok lijkt vaak moeilijker dan dat het is. Maar dat hoeft het niet te zijn. TikTok is juist het kanaal waar
First party data verzamelen via Social Media: wat is de beste manier? (A/B test!)
Privacy beperkingen. We zien ze in steeds grotere mate hun intrede maken in de online marketing wereld. Apple kwam vorig jaar al met een grote
Google Analytics 4 (GA4) – Gebeurtenissen en Conversies
Wanneer je vaker met Google Tag Manager werkt zal je waarschijnlijk wel weten dat er verschillende trackingtypes zijn voor een Universal Analytics Tag. Je kan
Zo kan e-mailmarketing jouw andere online marketingkanalen versterken
Dat e-mailmarketing een krachtig op zichzelf staand kanaal is wist je waarschijnlijk al. Maar wist je dat e-mailmarketing ook kan bijdragen aan jouw andere online
Verbeterde conversies in Google Ads
De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen
Google Search Console handleiding deel 2: Indexdekking Rapport
In deel 1 van de Google Search Console handleiding is het prestatierapport uitgelicht. Het prestatierapport wordt veelal gebruikt door SEO’ers, online marketeers en website-eigenaren om
Wat is merkregistratie, en wat kan dit voor jouw merkartikel(en) op bol.com betekenen?
Eindelijk staat jouw product online en de verkoop gaat als een speer. Het succes van jouw product is dan ook niet onopgemerkt gebleven bij anderen
Google Analytics 4 (GA4): Goodbye Bounce Rate, Hello Engagement Rate!
“Zijn klanten echt betrokken bij mijn site, of krijg ik gewoon veel sessies die geen waarde toevoegen?” Dit is een belangrijke vraag om te beantwoorden,
Interne links en SEO: De beste strategie
Het gebruik van interne links is en blijft belangrijk. De meeste websites en webshops begrijpen het belang van externe links. Het gebruik van interne links
SEO Trends 2019
Welke speerpunten zijn belangrijk om hoog te scoren in zoekmachines (of daarbuiten) in 2019? In deze blog behandel ik mijn visie op het komende jaar
Data uit Google Trends gebruiken voor SEO
Recentelijk rolde Google een nieuw ontworpen versie van Google Trends uit. Hierdoor is er meer data op een eenvoudigere manier beschikbaar. Een mooi moment om
Meta Descriptions – Waarom Google geen definitieve lengte geeft
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze SEO marketeer Jeroen de
Subfolders vs Subdomeinen: wat is beter voor je SEO?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Dave het verschil
PageSpeed: het belang voor SEO
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Jeroen het belang
De beste SEO settings voor multiregionale en meertalige websites
Veel grote webshops en websites richten zich tegenwoordig enkel op bezoekers uit meerdere landen. Bij MvH Media krijgen we ook steeds vaker de vraag hoe
Betere Rankings? Verbeter je User Experience
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Dave het belang
Mobile First Index: wat is de impact op je lokale SEO?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Jeroen het effect
Het Gebruik van Responsive Search Ads
Tijdens het jaarlijkse marketingevent van Google genaamd Marketing Live 2018 is de volgende feature besproken die nu op steeds meer accounts binnen Google Ads wordt gevonden: het
De 6 beste scripts voor Google AdWords
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Michelle scripts
Advertentie-extensies; Hoe richt je ze in?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Noortje een
Winstgevende advertenties dankzij advertentie-extensies
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Noortje een
Help, het bouncepercentage van mijn AdWordscampagne is hoog!
Je wilt natuurlijk dat bezoekers zoveel mogelijk uit jouw website halen. Zeker wanneer je voor die klik van de bezoeker moet betalen door AdWords wil
Dé trends voor betaald adverteren in 2018
2017 is achter de rug. We starten met een heel nieuw jaar vol kansen om meer uit je betaalde campagnes te halen om nóg succesvoller
SEA Trends in 2018
2017 is bijna voorbij, dus we kijken alvast vooruit naar wat 2018 gaat bieden. Dit hebben we eerder al gedaan door naar de trends voor
6 tips om tijdens de feestdagen het meest uit AdWords te halen
De feestdagen; voor veel webshops is de tijd rond Sinterklaas en Kerst dé periode om te knallen met de verkoop. De vraag naar producten stijgt
Verhoog je omzet met countdown advertenties!
Super handig maar toch onbekend; het aftellen in de advertenties van Google AdWords. Je kunt de mogelijkheid gebruiken om promoties, evenementen, productvoorraad en beschikbaarheid bijvoorbeeld
Gezondheid en Veiligdheid-attributen in Google Mijn Bedrijf
Vandaag spotte we nieuwe attributen in Google Mijn Bedrijf voor bedrijven met een fysieke bezoeklocatie, zoals winkels. Wanneer je primaire categorie niet matcht in Google’s
Google voegt lokale bedrijven toe aan autocomplete functie
Inmiddels kennen we allemaal de autocomplete functie van Google. Je begint je zoekopdracht en Google laat middels een uitklapmenu een aantal suggesties zien die je
Nu ook Google Mijn Bedrijf Insights direct in Google monitoren
Waar we vorige week nog een blog schreven over het direct aanpassen van je Google Mijn Bedrijf in de zoekresultaten van Google, voorspelde we daarin
Direct je Google Mijn Bedrijf profiel aanpassen in Google zelf
Google heeft de functie om direct je Google Mijn Bedrijf paneel aan te passen toegevoegd aan de zoekresultaten. Wanneer je bent ingelogd met het account
Google vraagt ‘Heb je gebruikgemaakt van dit bedrijf’ bij het plaatsen van reviews
Google heeft een nieuwe toevoeging voor het plaatsen van reviews binnen Google Mijn Bedrijf. Wanneer je vervolgens op Ja drukt, krijg je een vervolgvraag te zien
Bellen-button aanwezig op desktop in Google Mijn Bedrijf-paneel
Sinds deze week is de Bellen-button (die eerder alleen op mobiel aanwezig was, ook zichtbaar op Desktop. Deze functie werkt alleen wanneer je bent ingelogd.
Google voegt Openingstijden voor online services toe
Vaak krijgen we de vraag van klanten of ze voor hun Google Mijn Bedrijf de openingstijden van de webshop (klantenservice) of van de fysieke winkel
Google voegt Black Owned-optie toe als highlight in GMB (USA only)
Google Mijn Bedrijf heeft sinds vandaag (in Amerika) de mogelijkheid om Black Owned als hoogtepunt toe te voegen binnen je GMB paneel. Naast Women-led (die
Horeca: Google voegt Partner Links toe met voorkeurs-functie
Sinds 2015 laat Google Mijn Bedrijf al menu-links zien in voor derden-bedrijven. Deze waren tot op heden niet zomaar te verwijderen door bedrijfseigenaren zonder contact