Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
Google Analytics 4 (GA4) – Gebeurtenissen en Conversies
Wanneer je vaker met Google Tag Manager werkt zal je waarschijnlijk wel weten dat er verschillende trackingtypes zijn voor een Universal Analytics Tag. Je kan
Zo kan e-mailmarketing jouw andere online marketingkanalen versterken
Dat e-mailmarketing een krachtig op zichzelf staand kanaal is wist je waarschijnlijk al. Maar wist je dat e-mailmarketing ook kan bijdragen aan jouw andere online
Verbeterde conversies in Google Ads
De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen
Google Search Console handleiding deel 2: Indexdekking Rapport
In deel 1 van de Google Search Console handleiding is het prestatierapport uitgelicht. Het prestatierapport wordt veelal gebruikt door SEO’ers, online marketeers en website-eigenaren om
Wat is merkregistratie, en wat kan dit voor jouw merkartikel(en) op bol.com betekenen?
Eindelijk staat jouw product online en de verkoop gaat als een speer. Het succes van jouw product is dan ook niet onopgemerkt gebleven bij anderen
Google Analytics 4 (GA4): Goodbye Bounce Rate, Hello Engagement Rate!
“Zijn klanten echt betrokken bij mijn site, of krijg ik gewoon veel sessies die geen waarde toevoegen?” Dit is een belangrijke vraag om te beantwoorden,
Nieuw en getest: Advantage+ Meta campagnes: wat zijn het?
Misschien heb je de optie al voorbij zien komen in je bedrijfsmanager. Zo niet, dan zal je dit binnenkort zien verschijnen. Meta is bezig met
Nieuwe features binnen Google Shopping en Merchant Center
Google shopping is voor veel bedrijven het meest rendabele campagnetype en geeft de consument een duidelijk beeld van het product dat je verkoopt voordat ze
Aangepaste dimensies in Google Analytics 4: wat houdt het in en hoe gebruik je ze?
Ieder bedrijf is uniek en je wilt waarschijnlijk andere dingen bijhouden om te begrijpen hoe verschillende onderdelen presteren. Een van de manieren om je data
EPR op Amazon Duitsland – Heb jij je registratie al geregeld?
Vanaf 1 juli 2022 zijn EPR-registraties verplicht op Amazon Duitsland. Een EPR (Extended Producer Responsiblity) registratie is verplicht voor alle verkopende partijen op Amazon Duitsland
BREAKING NEWS: Het einde van Universal Analytics
“All standard Universal Analytics properties will stop processing new hits on July 1, 2023.” – Russell Ketchum (Director, Product Management, Google Analytics) Google heeft vandaag aangekondigd
Waarom TikTok onmisbaar is als marketingkanaal
TikTok is allang geen kanaal meer voor de nieuwste generatie. Ook ziet TikTok zichzelf tegenwoordig steeds meer als een entertainment kanaal, dan een social media
Visualisatie van e-commerce data met Google Analytics 4 (GA4)
Er gaat geen week voorbij zonder dat Google Analytics 4 (GA4) wordt geüpdatet. Regelmatig worden er nieuwe features en mogelijkheden toegevoegd, daardoor komt het punt
Het inzichtenrapport van Google Bedrijfsprofiel uitgelegd!
Iedere fysieke locatie kan eigenlijk niet zonder Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf). Door de ontwikkeling van de afgelopen jaren zou de lokale intentie in
Intern IP-adres uitfilteren in Google Analytics 4 (GA4)
https://youtu.be/YPXvRmj4NO4 Wanneer je bezig bent met het analyseren van je data wil je natuurlijk alleen de activiteit van de klanten zien en niet van je
Data uit Google Trends gebruiken voor SEO
Recentelijk rolde Google een nieuw ontworpen versie van Google Trends uit. Hierdoor is er meer data op een eenvoudigere manier beschikbaar. Een mooi moment om
Meta Descriptions – Waarom Google geen definitieve lengte geeft
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze SEO marketeer Jeroen de
Subfolders vs Subdomeinen: wat is beter voor je SEO?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Dave het verschil
PageSpeed: het belang voor SEO
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Jeroen het belang
De beste SEO settings voor multiregionale en meertalige websites
Veel grote webshops en websites richten zich tegenwoordig enkel op bezoekers uit meerdere landen. Bij MvH Media krijgen we ook steeds vaker de vraag hoe
Betere Rankings? Verbeter je User Experience
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Dave het belang
Mobile First Index: wat is de impact op je lokale SEO?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt SEO marketeer Jeroen het effect
SEO Implementeren met Google Tag Manager
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Stijn hoe
Langere Meta-descriptions, een belangrijke verandering binnen Google
Google optimaliseert voortdurend zijn diensten om de beste resultaten aan de zoeker te tonen. Zo nu en dan testen ze ook met de lengtes van
Advertentie-extensies; Hoe richt je ze in?
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Noortje een
Winstgevende advertenties dankzij advertentie-extensies
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze online marketeer Noortje een
Help, het bouncepercentage van mijn AdWordscampagne is hoog!
Je wilt natuurlijk dat bezoekers zoveel mogelijk uit jouw website halen. Zeker wanneer je voor die klik van de bezoeker moet betalen door AdWords wil
Dé trends voor betaald adverteren in 2018
2017 is achter de rug. We starten met een heel nieuw jaar vol kansen om meer uit je betaalde campagnes te halen om nóg succesvoller
SEA Trends in 2018
2017 is bijna voorbij, dus we kijken alvast vooruit naar wat 2018 gaat bieden. Dit hebben we eerder al gedaan door naar de trends voor
6 tips om tijdens de feestdagen het meest uit AdWords te halen
De feestdagen; voor veel webshops is de tijd rond Sinterklaas en Kerst dé periode om te knallen met de verkoop. De vraag naar producten stijgt
Verhoog je omzet met countdown advertenties!
Super handig maar toch onbekend; het aftellen in de advertenties van Google AdWords. Je kunt de mogelijkheid gebruiken om promoties, evenementen, productvoorraad en beschikbaarheid bijvoorbeeld
Succesvolle advertenties met de nieuwe roulatie instellingen!
Het instellen van de advertentieroulatie wordt vereenvoudigd! Adverteerders hadden in het verleden de keuze uit vier roulatie-opties, te weten: Optimaliseren voor klikken: advertenties weergeven die
Verbeter je AdWords campagnes met behulp van segmentatie
Bij het opzetten van AdWords campagnes gaat veruit het meeste aandacht naar de zoekwoorden waarop je wilt gaan adverteren. Het adverteren op relevante zoekwoorden is
Nu ook Google Mijn Bedrijf Insights direct in Google monitoren
Waar we vorige week nog een blog schreven over het direct aanpassen van je Google Mijn Bedrijf in de zoekresultaten van Google, voorspelde we daarin
Direct je Google Mijn Bedrijf profiel aanpassen in Google zelf
Google heeft de functie om direct je Google Mijn Bedrijf paneel aan te passen toegevoegd aan de zoekresultaten. Wanneer je bent ingelogd met het account
Google vraagt ‘Heb je gebruikgemaakt van dit bedrijf’ bij het plaatsen van reviews
Google heeft een nieuwe toevoeging voor het plaatsen van reviews binnen Google Mijn Bedrijf. Wanneer je vervolgens op Ja drukt, krijg je een vervolgvraag te zien
Bellen-button aanwezig op desktop in Google Mijn Bedrijf-paneel
Sinds deze week is de Bellen-button (die eerder alleen op mobiel aanwezig was, ook zichtbaar op Desktop. Deze functie werkt alleen wanneer je bent ingelogd.
Google voegt Openingstijden voor online services toe
Vaak krijgen we de vraag van klanten of ze voor hun Google Mijn Bedrijf de openingstijden van de webshop (klantenservice) of van de fysieke winkel
Google voegt Black Owned-optie toe als highlight in GMB (USA only)
Google Mijn Bedrijf heeft sinds vandaag (in Amerika) de mogelijkheid om Black Owned als hoogtepunt toe te voegen binnen je GMB paneel. Naast Women-led (die
Horeca: Google voegt Partner Links toe met voorkeurs-functie
Sinds 2015 laat Google Mijn Bedrijf al menu-links zien in voor derden-bedrijven. Deze waren tot op heden niet zomaar te verwijderen door bedrijfseigenaren zonder contact
Meerdere Afspraak-links mogelijk in Google Mijn Bedrijf
Google heeft de mogelijkheid om meerdere Afspraak-links toe te voegen mogelijk gemaakt in Google Mijn Bedrijf. Voorheen was er slechts één Afspraak-link mogelijk. Nu lijkt
6 boekentips voor deze zomer
Het is bijna zover! Ondanks alles wat er op dit moment gaande is gaat de vakantieperiode binnenkort weer van start. Wellicht ga je naar het