Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
Concurrentie-inzichten binnen Google Ads
Voor het optimaliseren van campagnes binnen Google Ads is het onder andere belangrijk om je concurrenten goed in kaart te kunnen brengen. Hoe kun je
5 must-have e-mailmarketing automatiseringen voor webshops
Bij e-mailmarketing denk je vaak als eerste aan nieuwsbrieven. Je ontvangt ze waarschijnlijk zelf ook van allerlei bedrijven en webshops en ze zitten meestal vol
CE – Markering verplicht? Ja, en ook bol.com ontkomt er niet aan!
Marketplaces zoals bol.com en Amazon krijgen steeds meer te maken met aangepaste wet en regelgeving waardoor de wettelijke regels nu ook op deze platformen van
Marketplaces Trends 2022
Het afgelopen jaar hebben marketplaces zoals Bol.com en Amazon een aanhoudende groei doorgemaakt. Sinds de coronapandemie zien we een sterke verschuiving van shoppen in fysieke
Pinterest Predicts geeft een nieuwe kijk op 2022
Pinterest is verrassend goed in het voorspellen van de toekomst. Pinterest wordt wereldwijd gebruikt om inspiratie op te zoeken en met de data van deze
[GA4] Data Driven Attribution-model: nu beschikbaar
Attributie-modellen in Google Analytics. Een pittig onderwerp als het gaat om het begrijpen én toepassen. Welk attributiemodel is het beste en waarom? Dat hangt volledig
8 Social Media trends in 2022
Het nieuwe jaar is in zicht en dat betekent dat er weer veel nieuwe ontwikkelingen zitten aan te komen. De belangrijkste verwachtingen voor 2022 zetten
SEA Trends 2022
Inhoudsopgave De groeiende behoefte aan en noodzaak van First-Party data Automatisering vs. menselijke input Back to basics (Extreem) goede conversietracking is key Visuele content in
SEO Trends 2022
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de SEO-ontwikkeling voor het komende jaar. Vandaar dat je in deze blog de SEO
E-mailadressen als krachtig alternatief voor third-party cookies
Het komt steeds dichterbij: Google gaat third-party cookies uitbannen in de Chrome browser. Met deze keuze volgen ze vele andere browsers zoals Microsoft Edge, Firefox
Deals en promoties binnen Google Shopping en Google Merchant Center
Google Shopping is voor veel adverteerders een van de belangrijkste kanalen. Mensen zoeken gericht naar een product en zijn al verder in het aankoopproces. Deze
Versla het LinkedIn Algoritme! 5 tips voor meer organisch bereik
LinkedIn is natuurlijk het kanaal om je zakelijke doelgroep te bereiken. Door middel van LinkedIn adverteren kan je gericht targeten op bijvoorbeeld functietitels, bedrijven en
Recensies op Marketplaces, waardevol of waardeloos?
Bijna iedere website maakt gebruik van een of zelfs meerdere reviewwebsites zoals Trusted Shop, Trustpilot of Kiyoh. Het meest bekend zijn consumenten met de reviews
Koppel Search Console aan Google Ads voor nieuwe inzichten
In Google Ads heb je de mogelijkheid om verschillende tools van Google te koppelen aan je account. Een veel voorkomend voorbeeld is de koppeling met
Performance Max campagnes van Google nu voor iedereen beschikbaar
Sinds eind mei kan de nieuwe campagnevorm Performance Max als Béta worden aangevraagd binnen Google Ads. Vanaf gisteren is dit campagnetype voor iedereen beschikbaar zonder
SEO Trends 2018
Het einde van het jaar staat weer bijna voor de deur. Goed om weer de balans op te maken of de voorspellingen die ik voor
Speel in op je SEO met de feestdagen
November is begonnen en dat betekent dat de feestdagen er weer aankomen. Bij de meeste bedrijven betekent dat ook een grote kans om je organische
De juiste top-menustructuur voor SEO
Bij veel webshops en websites is het onmisbaar: een navigatiemenu. Nu zien wij vaak websites en webshops voorbij komen met gebruiksonvriendelijk navigatiemenu of een navigatiemenu
Beste SEO settings voor filters in je Magento webshop
Iedere webshop eigenaar die gebruik maakt van het Magento-platform heeft er mee te maken: filtering. Doordat een Magento webshop veelal de B2C markt betreft, wil
Direct afspraken maken (of reserveren) via Google Mijn Bedrijf
Dat Google dit jaar bezig is om het Googel Mijn Bedrijf-paneel verder uit te breiden is geen geheim meer. Een tijdje geleden kwam de update
UPDATE: Google Posts beschikbaar in Google Mijn Bedrijf
Een aantal weken terug integreerde Google hun tool Google Posts binnen Google Mijn Bedrijf. Gisteren (lees: 22 juni 2017) maakte de zoekmachine deze tool officieel
Wat is Dwell Time en hoe beïnvloed het jouw SEO?
Het algoritme van Google is onnavolgbaar. Anno 2017 kun je ervan uitgaan dat een nummer 1 positionering in de organische resultaten van Google het meest
Zoeken op afbeeldingen wordt steeds belangrijker!
Visuele content. We kunnen (en willen) er niet meer omheen! Waar websites 10 jaar geleden nog prima overweg konden met enkel simpele teksten is het
MvH Media wederom aanwezig op BrightonSEO 2017
Op vrijdag 7 april 2017 was een delegatie van MvH Media wederom aanwezig bij het BrightonSEO Congres te Brighton, Engeland. Het congres is anno 2017
Hoe voorkom je duplicate content?
Uit onderzoek is gebleken dat 29% van de webpagina’s op internet bestaat uit duplicate content (!). Dit percentage ligt erg hoog en wij zien dan
Moet ik mijn betaalde campagnes pauzeren in de zomer?
Alhoewel we hier in Nederland de laatste tijd meer regen dan zon hebben gezien is de zomer al een tijdje in volle gang. Veel Nederlanders
De gevolgen van de Google Shopping boete
De gevolgen van de Google Shopping boete Vorige week heeft Google van de EU een enorme boete van 2,42 miljard euro gekregen. Waarom Google deze
Vergelijkbare doelgroepen in Google AdWords
Nieuw uitgerold binnen Google AdWords. Vergelijkbare doelgroepen voor het zoeknetwerk! Sinds begin mei is het mogelijk om vergelijkbare doelgroepen expliciet te targeten met jouw Google
Google AdWords update: Wijziging Exact keyword match
Afgelopen maand heeft Google AdWords een verandering doorgevoerd in de werking van exact keyword match types. Deze zoekwoorden worden veelgebruikt door adverteerders omdat ze de
Waarom je AdWords campagnes niet werken
Google AdWords is geen makkelijk programma om te begrijpen of te optimaliseren. Er zijn zoveel mogelijkheden die uit te proberen zijn, cijfers die geïnterpreteerd moeten
Tips voor een goede Bing Ads campagne
Bing Ads is het advertentieprogramma van Microsoft en hiermee kun je adverteren op zoekmachines als Bing en Yahoo. Voor veel bedrijven is Bing Ads een
Het Nederlandse paid search landschap: De cijfers van 2016
Vorige week onthulde online marketing brancheverenigingen IAB en DDMA op het Friends of Search event een rapport van Deloitte over de status van het paid
Deadline Expanded Text Ads verstreken
Google heeft ongeveer een half jaar geleden Expanded Text Ads geïntroduceerd. Vanaf 31 januari 2017 is er alleen nog maar de mogelijkheid om Expanded Text
Google voegt nieuwe online attributen toe: Afspraken, Zorg & Schattingen
Sinds vandaag zijn er nieuwe attributen beschikbaar om door te voeren in je Google Mijn Bedrijf paneel: Online afspraken (beschikbaar in NL) Online care (zorg,
Meerdere openingstijden mogelijk in Google Mijn Bedrijf
Google heeft sinds deze week de mogelijkheid geboden om meerdere openingstijden toe te voegen aan je Google Mijn Bedrijf-paneel: Reden van deze doorvoering is om
Google test met Top Rated Labels in de Local-3-Pack (USA only)
Dit weekend is er in Amerika een test gespot met Top Rated Labels. Op een aantal deinst-gerelateerde zoekopdrachten is dit (op mobiel) gespot in de
Get Online Care-link gespot in Google Mijn Bedrijf (USA only)
In Amerika is vandaag een afbeelding gespot waarbij er een Get Online Care-link aanwezig was in een Google Mijn Bedrijf-paneel. Dit wordt met name getoond
Autodealers: afdelingen in Google Mijn Bedrijf geimplementeerd (USA only)
Google heeft een grote update doorgevoerd in Google Mijn Bedrijf voor autodealers (in Amerika). In Amerika is het gebruikelijk voor iedere afdeling een aparte Google
Nieuwe Google Post mogelijkheid: COVID-19 Posts
Google wil het bedrijfseigenaren gemakkelijker maken te communiceren over informatie rondom COVID-19 en hun fysieke locatie. Daarom is er sinds vandaag een nieuwe Google Post
COVID Info-links & Telehealth-links in Google Mijn Bedrijf (USA only)
Sinds vandaag is het mogelijk om COVID-19 informatielinks toe te voegen in Google Mijn Bedrijf. Met deze link is het mogelijk om naar bepaalde informatiebronnen
Google waarschuwt voor mogelijk afwijkende openingstijden tijdens COVID-19
Google is begonnen met het ‘waarschuwen’ van gebruikers in de Local-3-Pack over het afwijken van openingstijden. Reden is dat niet iedere bedrijfseigenaar controle heeft of
Tijdelijk Gesloten-marketing heeft geen invloed op lokale rankings
Waar we een aantal dagen geleden nog onzeker waren over de impact van het tijdelijk sluiten van je Google Mijn Bedrijf, geeft Danny Sullivan (van Google)