Google publiceert beperkingen voor user-generated content in Google Posts

Leestijd: 4 minuten

Google heeft een nieuwe artikel gepubliceerd waar ze beperking opstellen voor gebruikers gegenereerde content (UGC) voor Google Posts. Deze regels zijn bepaald om nuttige en betrouwbare informatie te kunnen verschaffen op Google Maps. Wanneer de content als niet nuttig of schadelijk wordt gezien kan Google besluiten deze beperkingen toe te passen op je account. De beperkingen zijn opgedeeld in een aantal verschillende secties. 

Type beleidsbeperkingen

  1. Korte termijn beperkingen

De plaats van een post kan voor enige tijd uitgeschakeld. Bijvoorbeeld tijdens een gebeurtenis om een piek in niet-relevante of aanstootgevend content te voorkomen. Wanneer het risico op dergelijke reacties is verminderd wordt de beperking opgeheven.

  1. Lange termijn beperkingen

De plaats van posts kan voor langer tijd worden uitgeschakeld wanneer er doorlopend posts met weinig waarde of niet-relevante worden geplaatst.

De kenmerken van plaatsen waarvoor UGC mogelijk wordt beperkt:

  • De plaats kan niet worden bezocht of is beperkt toegankelijk
  • De plaats trekt voortduren offtopic content aan
  1. Gedeeltelijke of complete beperkingen

Wordt het beleid in een patroon of met een groot volume geschonden kunnen de beperkingen voor posts gelden voor sommige of alle gebruikers gegenereerde content. Dit is inclusief tekstreviews, beoordelingen, afbeelding en video’s.

Google heeft al eerder bekend gemaakt de mogelijkheid om nieuwe reviews of afbeeldingen te ontvangen soms uit te zetten voor bedrijven. Met dit artikelen wil Google meer begrip creëren en transparant zijn naar bedrijven en marketeers waarom zij deze beslissing soms nemen. Houd altijd rekening dat in de praktijk het beleid anders kan worden toegepast dan Google schrijft