Verhoog je omzet met Amazon A+ Content

Leestijd: 3 minuten

De focus van merken op Amazon gaat snel naar het optimaliseren van productpagina’s en het opzetten van een Amazon Store. A+ content is voor Vendors (1P) een bekend onderdeel, maar is voor Sellers (3P) vaak relatief onbekend en nieuw. Amazon claimt dat met gebruik van A+ Content je omzet met 5 procent zal stijgen! Daarbij is A+ Content ook nog eens gratis. Alles over A+ Content en de mogelijkheden lees je in deze blog.

Wat is A+ Content en wanneer krijg ik toegang?

Als je al langer op Amazon verkoopt, heb je misschien al wel eens gehoord van Enhanced Brand Content (EBC) voor Sellers of Amazon Enhanced Marketing Content (A+ EMC) voor Vendors. Tegenwoordig noemt Amazon beide toolsets A+ Content. Mogelijkheden die specifiek zijn ontwikkeld voor merkeigenaren.

A+ Content is een aanvullende optie op je standaard productbeschrijving op je productdetailpagina. Deze optie wordt beschikbaar wanneer je je merk hebt geregistreerd op Amazon. Als Seller dien je dien je je merk los aan te melden via Amazon Brand Registry op basis van je merkregistratie bij o.a. EUIPO of BOIP.

Met A+ Content krijg je onderaan je productdetailpagina de ruimte om op een vrije en visueel aantrekkelijke manier extra informatie  te geven over je merk of product(en). Denk hierbij aan gedetailleerde beschrijvingen, video’s, afbeeldingen van hoge kwaliteit, aangepaste teksten en zelf samengestelde tabellen. Een erg interessante feature dus, want op het gebied van branding en productinformatie zijn de mogelijkheden binnen Amazon beperkt.

 

De voordelen van Amazon A + Content

  • Hoogwaardige branded content (Cross- en up-selling)

Amazon biedt een ruim aanbod van templates aan waarbinnen jij jouw hoogwaardige branded content kunt opstellen. Binnen deze templates kun jij je merk en/of producteigenschappen weergeven zoals je gewend bent vanuit je eigen website. De ideale manier dus om de sterke eigenschappen van je product of die unieke propositie van jouw merk naar voren te brengen.

Daarnaast is het met de Comparison Chart template mogelijk om meerdere van jouw producten onderling te vergelijken, wat grote mogelijkheden biedt op het gebied van cross- en upselling!

  • Hoger conversiepercentage

Het verhogen van je conversieratio is een veel gehoorde wens binnen marketplaces. Je hebt de interesse van de consument al gewekt, hoe zorg je er nu voor dat deze consument over gaat tot koop? In het informeren en overtuigen van de klant speelt A+ Content een grote rol. Deze uitgebreide en visueel aantrekkelijk info zorgt ervoor dat de interesse omgezet zal worden in een aankoop!

Het verhogen van het conversiepercentage is natuurlijk ook goed nieuws voor je Amazon Adscampaign. Je betaalde clicks zorgen voor meer omzet, waarmee dus ook je ACOS/ROAS omhoog zal gaan!

  • Lager retourpercentage

Bijkomend voordeel is dat een beter geïnformeerde klant minder snel een product retour zal sturen. Uit eerder behaalde resultaten blijkt ook dat A+ Content het retourpercentage flink kan verlagen.

  • Meer en betere reviews

Sterke branded content levert, ook op Marketplaces als Amazon, een betere merkbeleving en engagement op. Hierdoor zullen klanten eerder overgaan tot een (positieve) review en ambassadeur van jouw product worden. En zoals bekend; meer en betere reviews = een betere Amazon ranking!

  • Google-indexering

Uit de laatste testen blijkt dat Amazon de teksten en afbeeldingen uit A+ Content niet indexeert en dus niet meeneemt in de zoekopdrachten en -resultaten. Wel neemt Google de data binnen A+ Content mee in de indexatie, wat dus zeker binnen Google voor een betere vindbaarheid zal zorgen.

Hoe stel ik A+ Content voor mijn producten in?

Via de A+ Contentmanager kun je de A+ content per product of aan een groep producten toevoegen. Met handige templates is het relatief eenvoudig om deze content toe te voegen. Jouw sterke Content van je website is ideaal voor Amazon A+ Content. Zorg ook dat je gebruik maak van de Comparison Chart, om zo meerdere van je producten onder de aandacht te brengen.

Check onderaan de pagina zeker het voorbeeld van de Ring Video doorbell, die alle mogelijkheden van Amazon A+ Content inzetten op hun productdetailpagina!

MvH Media zorgt voor jouw perfecte A+ Content

MvH Media ondersteunt al vele jaren Amazon verkopers met een Vendor Account of Seller Account. Ook op het gebied van A+ Content hebben wij al vele klanten succesvol geholpen. Heb jij interesse in A+ Content en benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan gerust even contact met ons op en wij helpen jou graag verder marketplaces!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over marketplaces
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

Marketplaces

Marketplaces
Quincy Lagarde

De 6 Amazon trends 2021

Het jaar 2020 stond natuurlijk in het teken van COVID-19, wat ook de opkomst en groei van marketplaces verder versnelde. Anno 2020 zijn er al

Lees blog
50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?