5 boekentips voor de zomer van 2022

Leestijd: 2 minuten

Ook deze zomer komen we weer met een aantal boekentips. Onze boekenselectie is een mix van gelezen managementboeken en online marketing boeken. Onze aanbevelingen voor elke marketeer, manager en ondernemer die betrokken is in de online wereld lees je hieronder.

Veel leesplezier deze zomer!

#5 - How Google Works

Eric Schmidt

Bij een online marketingbureau kan dit boek eigenlijk niet ontbreken. Alhoewel het een oud boek is (~7 jaar) beschrijft het wel goed van binnenuit hoe een start-up kan uitgroeien tot een gigantische tech organisatie. Ingezoomd op bedrijfsculturen, strategie en besluitvormingen.

Te bestellen via Bol.com

#4 - Voor hoeveel heb je het verkocht?

Auteur: Thijs Verheul

Het verhaal achter de exit van United Wardrobe aan Vinted. Makkelijk geschreven en herkenbaar omdat het een Nederlandse onderneming betreft. Spoiler alert; De vraag blijft onbeantwoord maar toch verdient dit boek een plekje in onze lijst.

Te bestellen via Bol.com

#3 - The hard thing, about hard things.

Auteur: : Ben Horowitz

Een boek met voornamelijk Managementlessen door Ben Horowitz. Een vooraanstaande ondernemer uit Silicon Valley. Voor elke (groei)fase van een bedrijf geeft dit interessante perspectieven. Wel erg Amerikaans geschreven maar alsnog praktisch toepasbaar in de Benelux.

Te bestellen via Bol.com

#2 - De machine. In de ban van Bookig.com

Auteur: Stijn Bronzwaer

Een boek over één van de succesvolste online bedrijven ter wereld. Bedacht en uitgerold in Nederland. Het boek geeft een mooi inkijkje achter deze groei, de (online) experimenten en de ruis bij het groeiende team van Booking.com. Soms wat te gedetailleerd maar daardoor wel een compleet beeld van de groei en ontwikkeling van én bij Booking.com. Een must-read voor elke marketeer en manager in de Benelux.

Te bestellen via Bol.com

#1 - Via Mollie

Auteur: Remco Boer

Een boek uit de eerste hand van voormalig directeur Remco Boer van Mollie. Alles over de razendsnelle groei van Mollie naar volwassen Europese speler in de fintech. Het boek staat op één omdat het een gedetailleerde beschrijving geeft over de behaalde groei, de (on)mogelijkheden en de uiteindelijke exit van de directeur. Met recht een kijkje “achter de schermen” bij Mollie!

Te bestellen via Bol.com

Nog niet uitgelezen? Of nog meer vakantiedagen in het vooruitzicht? 😉 Bekijk dan de vijf boekentips van vorige zomer!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over online marketing
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

online marketing

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?