7 tips voor Facebook adverteren

Tegenwoordig maken steeds meer bedrijven gebruik van de advertentiemogelijkheden van Facebook.

Tips om hoe je met je campagne om moet gaan hangen vaak af van de specifieke doelstelling, doelgroep, bedrijf of insteek van de campagne. Hieronder staan echter 7 algemene tips die altijd goed zijn om mee te nemen in je Facebook campagnes.

1.Kies een brede doelgroep

Wat: Probeer de verleiding te weerstaan om té specifiek op een bepaalde doelgroep te gaan focussen.

Hoe: Onderzoek je doelgroep goed en probeer een groep te vinden die relevant voor jou is maar nog steeds breed genoeg zodat je advertenties genoeg bereik hebben.

Waarom: Wanneer je te specifiek inzet kan dit veel klikken en potentiële klanten kosten.

2.Gebruik Facebook remarketing

Wat: Zet een remarketing campagne in via Facebook.

Hoe: Bouw remarketinglijsten op via Analytics en plaats een Facebook pixel op je website. Target mensen uit deze doelgroep daarna opnieuw wanneer ze op Facebook zitten.

Waarom: Remarketing is een uitstekend en waardevol kanaal om huidige klanten opnieuw met jou in contact te laten komen.

3.Tag je Advertentie URL’s

Wat: Gebruik tags (UTM variabelen) in je advertenties.

Hoe: Met behulp van de URL-maker van Google kun je eenvoudig unieke URL’s genereren. https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=nl

Waarom: Door tags aan je advertenties mee te geven kun je in Analytics de prestaties van alle afzonderlijke advertenties bekijken.

4. Gebruik de Facebook Power Editor

Wat: De Facebook Power Editor is een tool waarmee je je Facebook advertenties kunt beheren.

Hoe: In advertentiebeheer staat een link naar de power editor.

Waarom: Power Editor geeft je meer controle en heeft meer mogelijkheden dan de standaard Facebook advertentie interface. Wanneer je het onder de knie hebt werkt dit veel gemakkelijker.

5. Segmenteer je campagnes

Wat: Segmenteer campagnes voor desktop/mobiel, leeftijd, sexe en meer.

Hoe: Maak verschillende campagnes voor elk segment.

Waarom: Het belangrijkste bij Facebook adverteren is de juiste doelgroep bereiken. Door te segmenteren kun je je advertenties zo specifiek maken als nodig is voor dat segment.

6. Gebruik Dayparting

Wat: Adverteer alleen op tijden wanneer de klikken op je advertenties interessant kunnen zijn.

Hoe: Deze functie is alleen beschikbaar in de Power Editor.

Waarom: Je voorkomt hiermee dat je advertenties bijvoorbeeld midden in de nacht worden vertoond, waardoor je budget over meer interessante tijden verspreid wordt.

7. Gebruik advertenties die passen bij Facebook

Wat: Gebruik advertenties die passen in de informele newsfeed van Facebook gebruikers.

Hoe: Gebruik geen klinische, saaie advertenties, maar probeer om leuke, grappige of interessante advertenties te gebruiken die passen bij een informele sfeer.

Waarom: Facebook is vooral een Sociaal platform waarop gebruikers hun informele netwerk onderhouden. Vaak zitten ze niet op advertenties te wachten; zorg daarom dat je advertenties echt een toegevoegde waarde hebben.

Kortom; Facebook adverteren kan op vele manieren. Hopelijk lukt het om met een aantal van deze algemene tips je Facebook campagnes een boost te geven.

Mocht je vragen hebben over de mogelijkheden van Facebook adverteren neem dan contact op via info@mvhmedia.nl.

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over social media marketing
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?