Facebook update: aanpassingen in de vormgeving van je advertentie

Vanaf 19 augustus zal Facebook veranderingen doorvoeren voor de weergave van je advertentie in de newsfeed. Hierbij zullen de verhoudingen van een post gaan veranderen en wordt je afbeelding/video korter en je zichtbare tekst minder lang.

Nieuwe formaat afbeelding & video’s

Facebook gaat de maximale lengte van de foto’s en video’s aanpassen van ratio 2:3 naar ratio 4:5. Content langer dan 4:5 worden automatisch ingekort op de mobiele newsfeed. Personen moeten er dan op klikken om de gehele video te zien.

Kortere weergave van de beschrijvende tekst

Naast het inkorten van de content wordt ook de beschrijvende tekst ingekort. Waar je nu nog met 7 regels tekst zichtbaar bent wordt dit vanaf 19 augustus nog maar met 3 regels. Ook hier moeten personen dan klikken op meer weergeven om de gehele tekst zichtbaar te krijgen. Facebook laat hiermee zien dat het belang van goede content (afbeelding of video) steeds belangrijker wordt. De beschrijvende tekst moet niet uitleggen wat er op de content te zien is, dit moet duidelijk worden vanuit het beeld alleen.

Daarnaast wordt het gemakkelijker om hetzelfde advertentieformaat te gebruiken voor Facebook en Instagram. Wat wij natuurlijk alleen maar prettig vinden!

TIP: Met de komst van deze update wordt het alleen maar belangrijker dat je content ijzersterk is. Ga niet zomaar adverteren met een afbeelding, maar denk hier echt goed over na. Zorg er daarnaast voor dat jouw boodschap duidelijk wordt in de eerste 3 regels van je beschrijvende tekst!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over social media marketing
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?