Eind september of begin oktober beginnen met adverteren voor de feestdagen?! Dit klinkt misschien net zo gek als de mogelijkheid om kruidnoten te kopen in augustus, maar binnen social media marketing is dit echt nodig. In de aanloop naar de feestdagen moet je namelijk zorgen voor een paar dingen. Zo is het belangrijk om doelgroepen op te bouwen die ”warm” genoeg zijn. Daarnaast dat technisch alles goed ingesteld staat en dat je campagnes op tijd starten. Richting het einde van het jaar zijn dagen als 11/11, Black Friday, Sinterklaas en Kerst natuurlijk de momenten om mee te adverteren en je producten te verkopen.
Maar wanneer start je met adverteren?
Om in ieder geval zeker te zijn dat je niets vergeet, raden we je nu al aan om te starten met de voorbereidingen. Zo weet je zeker dat je in oktober goed van start kan. In de aanloop naar de dag/dagen toe heb je dan voldoende data om mensen te laten converteren.
Wij hebben het wat makkelijker voor jou gemaakt met onderstaande tabel. Dit kan een hulpmiddel zijn om jouw social media campagneplan samen te stellen voor de feestdagen. De onderdelen leggen we verder uit in deze blog.