Deadline Expanded Text Ads verstreken

Google heeft ongeveer een half jaar geleden Expanded Text Ads geïntroduceerd. Vanaf 31 januari 2017 is er alleen nog maar de mogelijkheid om Expanded Text Ads (ETA), oftewel uitgebreide tekstadvertenties, te maken en te bewerken. De huidige standaard tekstadvertenties zullen blijven staan, maar de inhoud hiervan kan niet meer worden bewerkt. De standaard tekstadvertenties kunnen natuurlijk nog wel gepauzeerd worden.

Wat zijn Expanded Text Ads?

Expanded Text Ads zijn uitgebreide tekstadvertenties waarbij dezelfde richtlijnen gelden als bij de standaard tekstadvertenties. Er is meer ruimte om een boodschap over te brengen. De advertentie bestaat uit 2 koppen van 30 tekens en een omschrijving van 80 tekens. In totaal is er nu dus ruimte voor 170 tekens. Voor meer informatie en tips over Expanded Text Ads, verwijzen we je graag naar deze blog.

Implementatie Expanded Text Ads

Het is raadzaam meerdere advertentieteksten aan te maken per advertentiegroep, om te testen welke variant van de Expanded Text Ads het beste presteert. Analyseer hiervoor de huidige standaard tekstadvertenties en laat deze ook in het account staan. Denk goed na over de koppen van de advertenties. In plaats van 1 kop zijn er nu 2 koppen om te benutten. Bekijk daarnaast ook de nieuwe advertenties van de concurrenten. Zorg dat de advertenties goed aansluiten bij de zoekopdrachten.

Impact op adverteerders

Wat heeft de komst van de Expanded Text Ads voor impact op adverteerders? Uit onderzoek blijkt dat de nieuwe tekstadvertenties zorgen voor een hoger doorklikratio (CTR%) en conversieratio. Dit kan liggen aan het feit dat er al meer informatie kan worden vrijgegeven in de tekstadvertentie. Bezoekers zijn beter voorbereid op wat ze gaan zien op de landingspagina. Ook kan het liggen aan de extra functies en voordelen die kunnen worden toegevoegd aan de advertentie.

Aan de slag met Expanded Text Ads!

Hulp nodig bij het implementeren van de Expanded Text Ads? De AdWords specialisten van MvH Media helpen je graag.

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over zoekmachine adverteren
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

zoekmachine adverteren

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?