Gmail adverteren

Vergroot de impact van email marketing met Gmail adverteren

Op dit moment gebruikt 86% van de mensen wereldwijd email vaker dan andere dagelijkse digitale activiteiten. Er zijn +/- 900 miljoen actieve Gmail gebruikers. Interessant dus om de mogelijkheden voor het adverteren in Gmail te bespreken.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen samengevouwen advertenties en uitgevouwen advertenties.

Een samengevouwen advertentie wordt vertoond in de Reclame tab om bestaande gebruikers met een commerciële mindset te bereiken. Onderstaande advertenties zijn zichtbaar in het Gmail account van MvH Media:

Een uitgevouwen advertentie wordt vertoond wanneer er op de samengevouwen advertentie wordt geklikt. De advertentie wordt geopend tot het volledige scherm voor 100% share of voice.

Hoe maak ik een Gmail advertentie?

  1. Maak een nieuwe display campagne;
  2. Voeg Gmail toe als ‘plaatsing’ (typ mail.google.com in);
  3. Ontwerp advertenties voor Gmail in de advertentiegalerij voor Gmail, of vraag een ontwerper de advertenties te ontwerpen.

Adverteren via Gmail is nog niet erg bekend. Het is dus belangrijk dat de advertentie opvalt. De volgende tips kunnen hierbij helpen:

  • Maak de banner interactief;
  • Gebruik een aantrekkelijke aanbieding;
  • Zorg voor een duidelijke call-to-action;

Daarnaast is het natuurlijk erg belangrijk dat de website geschikt is voor desktop, mobiel en tabel. Het wordt steeds belangrijker om rekening te houden met de tijd van de dag per apparaat. Er is hierin een duidelijke lijn zichtbaar:

  • Desktop piekt tijdens de werkdag;
  • Mobiel piekt onderweg en tijdens lunch tijd;
  • Tablet piekt in de avonduren.

Customer Match

Een interessante key take away betreft het adverteren in Gmail is de nieuwe Google AdWords functie Customer Match. In deze functie kunnen lijsten met klanten e-mailadressen worden geüpload. De advertenties kunnen aan de klanten worden weergegeven wanneer zij Gmail gebruiken.

Vragen over Gmail adverteren?

MvH Media helpt graag met het opzetten van advertenties in Gmail. Vraag één van onze specialisten voor meer informatie!

Bronnen: Google afbeelding – © Google

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over zoekmachine adverteren
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

zoekmachine adverteren

Zoekmachine Adverteren
Lois van Lijssel

Verbeterde conversies in Google Ads

De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen

Lees blog
50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?