Image Extensies in Google Search ads

Leestijd: 1 minuten

De Image extension bèta (beeldextensies) werd een tijd geleden al aangekondigd in Amerika, maar sinds deze week zien we deze extensie ook terug in verschillende Nederlandse accounts. De beeldextensies bevinden zich nog in de bètafase, waardoor ze nog niet binnen alle Google Ads accounts beschikbaar zijn. Echter, wanneer dit al wél mogelijk is, is het zeker ons advies om ze toe te gaan voegen aan je campagnes.

Hoe worden deze Image extensies weergegeven?

Image extensies zijn vooralsnog enkel beschikbaar binnen zoekcampagnes en worden rechts naast zowel uitgebreide zoekadvertenties (ETA) als responsieve zoekadvertenties (RSA) getoond.

Typen beeldextensies

Op dit moment zijn er twee typen beeldextensies, namelijk dynamische beeldextensies en handmatig ingestelde beeldextensies:

  • Handmatige Image extensies (De naam zegt het al ;-)): Voor de handmatige beeldextensies geldt dat je zelf relevante afbeeldingen kunt uploaden. Ons advies hierin is om deze extensie op advertentiegroepniveau in te stellen, zodat je de afbeelding goed kunt laten aansluiten op de zoekwoorden binnen je advertentiegroep. Op deze manier zorg je voor extra relevantie.
  • Dynamische Image extensies: Met de dynamische image extensies geeft Google op basis van de afbeeldingen op de betreffende bestemmingspagina invulling aan de image extensie die vertoond wordt bij je zoekadvertenties.

Image extensies dynamisch laten invullen door Google? Hiervoor hoef je enkel toestemming te geven op accountniveau.

Tip: Nog niet voor alles handmatig een image extensie naar keuze ingegeven? Geef toestemming aan Google om de image extensies dynamisch in te vullen. Handmatige beeldextensies hebben voorrang op de dynamische image extensies. De extensie wordt dan tot die tijd dynamisch ingevuld!

Vanuit MvH Media is ons advies om zeker te starten met het toevoegen van relevante image extensies aan je verschillende campagnes en advertentiegroepen. Op deze manier kun je de waarde en zichtbaarheid van je advertenties vergroten door je boodschap visueel te ondersteunen. Daarnaast zal naar verwachting de CTR van je advertenties worden verhoogd, doordat je de gebruiker in de zoekresultaten nog beter kunt inspireren om door te klikken naar je website.

Wil je meer weten over Image extensies of heb je een ander vraagstuk over online marketing? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over zoekmachine adverteren
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

zoekmachine adverteren

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?