Prijsextensie in AdWords

Advertentie-extensies kunnen worden gezien als “extraatjes” om je advertenties uit te breiden. Door het inzetten van advertentie-extensies, worden je advertenties groter waardoor ze beter opvallen. Ook zorgen advertentie-extensies voor een hoger doorklikratio (CTR%). Google heeft onlangs een nieuwe advertentie-extensie geïntroduceerd in Google AdWords: de prijsextensie. Zoals te lezen is in de blog van WordStream, blijkt dat de extensie significant het doorklikrato op mobiele apparaten en tablets verhoogd. Ook kan de prijsextensie de relevantie van de advertentie en de kwaliteitsscore verhogen. In deze blog wordt uitgelegd wat de prijsextensie kan toevoegen aan je advertenties en hoe je de extensie kunt instellen.

Wat is een prijsextensie?

Door het inzetten van een prijsextensie kun je een prijs communiceren in je advertentie, wat het doorklikratio (CTR%) kan verhogen (indien je een concurrerende prijs hierin opneemt). Op dit moment is de prijsextensie alleen beschikbaar op mobiele apparaten. Daarom is het belangrijk dat je website geoptimaliseerd is voor mobiel, wil je hier gebruik van maken. Daarnaast wordt de extensie op dit moment alleen weergegeven bij de bovenste (top)advertentie (positie 1).

Hoe stel je een prijsextensie in?

De prijsextensie kun je vinden onder het kopje advertentie-extensies, waar je ook de andere extensies kunt vinden.

 

In totaal kun je 8 items toevoegen als prijsextensie. Zowel in de koptekst als omschrijving is er ruimte voor 25 karakters.

 

Op dit moment is een prijsextensie alleen beschikbaar in het Engels. In de toekomst is een prijsextensie in alle talen beschikbaar. Je kunt kiezen uit verschillende types:

  • Merken
  • Evenementen
  • Locaties
  • Buurt
  • Productcategorieën
  • Producten met voorwaarden
  • Producten
  • Dienstcategorieën
  • Diensten met voorwaarden
  • Diensten

Vervolgens selecteer je de valuta (dit zal meestal EUR zijn) en een eventuele prijsbepaler. Hier kun je kiezen of je een vaste prijs wil opnemen in de advertentie-extensie, of een ‘vanaf’- of ‘maximale’ prijs.

Wanneer zet ik een prijsextensie in?

Het is raadzaam een prijsextensie in te zetten wanneer je bepaalde producten die bijvoorbeeld in de sale zijn wilt promoten, of je bent een kapper en promoot je diensten lokaal aan (door middel van mobiele biedingen). Ook komt de prijsextensie goed van pas wanneer je een product vanaf een bepaalde prijs aanbied. De prijsextensie kan dus zowel voor websites/webshops gericht op sales als voor lokale bedrijven die een dienst aanbieden worden ingezet. De kosten per klik (CPC) op een prijsextensie zijn hetzelfde als een reguliere klik op bijvoorbeeld de tekstadvertentie zelf of een andere extensie.

Benieuwd of de prijsextensie al beschikbaar is in jouw Google AdWords account en ingezet kan worden? Vraag het je AdWords specialist!

Bronnen: Google Price Extensions afbeelding – © WordStream

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over zoekmachine adverteren
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

zoekmachine adverteren

Zoekmachine Adverteren
Lois van Lijssel

Verbeterde conversies in Google Ads

De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen

Lees blog
50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?