Tips voor een goede Bing Ads campagne

Leestijd: 8 minuten

Bing Ads is het advertentieprogramma van Microsoft en hiermee kun je adverteren op zoekmachines als Bing en Yahoo. Voor veel bedrijven is Bing Ads een goed kanaal om in te zetten om meer verkeer te genereren naar de website. Sinds Bing standaard is geïnstalleerd als zoekmachine in onder andere Windows 10 (waar veel gebruik van wordt gemaakt op desktops), is het marktaandeel flink aan het stijgen.

Voor velen is Bing Ads nog een ingewikkeld advertentieprogramma om te gebruiken, omdat het nog redelijk nieuw is. Het zit ook iets anders in elkaar dan Google AdWords. MvH Media geeft je een aantal tips voor het opzetten van een goede Bing Ads campagne:

1. Implementeer altijd Universal Event Tracking (UET)

Door een UET-tag te plaatsen op de website, krijg je meer inzicht in gegevens als de gemiddelde sessieduur, pagina’s per sessie, gebeurtenissen en doelen. Ook dient de UET-tag als remarketingtag. De UET-tag is makkelijk te plaatsen via Google Tag Manager via een aangepaste HTML-tag. De UET-tag kun je vinden onder Conversion Tracking – Create your UET tag.

conversion tracking

2. Auto-tagging aan!

Zorg ervoor dat auto-tagging aanstaat. Hierdoor wordt er automatisch een UTM-code gemaakt voor de bestemmings-URL’s en worden de prestaties van de Bing Ads campagnes inzichtelijk in analytics programma’s, zoals Google Analytics. Let erop dat je dit doet voor het maken van de advertenties of het importeren van je Google AdWords campagne. Je kunt er ook voor kiezen om handmatig UTM-codes te maken, maar dit kost meer tijd. Ook is de kans op fouten groter.

auto-tagging

3. Gebruik extensies

In Bing Ads kun je gebruik maken van verschillende advertentie extensies, waarmee je de advertenties kunt uitbreiden. MvH Media adviseert bij een Search campagne altijd de callout extensie en sitelink extensie toe te voegen. Eventueel ook de call- en locatie extensie. In Bing Ads is het ook mogelijk om een afbeelding als extensie toe te voegen.

extensies

4. Maak gebruik van targeting

Ook in Bing Ads kun je gebruik maken van targeting, bijvoorbeeld op basis van locatie, dag van de week, tijd en apparaten. Hier kun je omlaag bieden naar maximaal -100% en omhoog bieden tot maximaal 900%.

5. Google AdWords import

Wanneer je een goedlopende Google AdWords campagne hebt, is het raadzaam deze te importeren in Bing Ads. Er zijn wel een aantal dingen anders in Bing Ads dan in Google AdWords. Let op de volgende punten:

  • Targeting op locatie is anders in Google AdWords dan in Bing Ads. In Bing Ads is het niet mogelijk te targeten op een plaatsnaam. Wanneer je bijvoorbeeld Breda en omliggende dorpen/steden target in Google AdWords, kun je in Bing Ads ervoor kiezen Noord-Brabant te targeten.
  • In Google AdWords kun je meerdere talen targeten, dit is in Bing Ads niet mogelijk. Let er dus op dat de juiste taal staat ingesteld (dit doe je in Bing Ads op advertentiegroepniveau). Wanneer je een campagne importeert uit Google AdWords, kan het voorkomen dat Engels als taal wordt gekozen, omdat de letter E van Engels voor de letter N van Nederlands komt.
  • Wanneer je gebruik maakt van advertentieplanning. Let dan op de tijd. De tijd is in Google gebaseerd op de tijdzone door de adverteerder opgegeven op het moment van aanmaken van een account (kan niet worden gewijzigd). De tijd is in Bing Ads gebaseerd op de tijdzone van de locatie waar de gebruiker aan het zoeken is.

Starten met Bing Ads?

Hulp nodig bij het opzetten van een goede Bing Ads campagne? MvH Media is officieel Bing Ads partner en helpt je hier graag bij.

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over zoekmachine adverteren
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

zoekmachine adverteren

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?