Verandering in verkopersbeoordelingen

Google heeft het aantal verkopersbeoordelingen voor het verkrijgen van Google Seller Ratings aangepast van 30 naar 150 beoordelingen over de laatste 12 maanden.

Wat zijn verkopersbeoordelingen?

Verkopersbeoordelingen zijn automatische extensies die gebruikers inzicht geven in hoe een adverteerder scoort op het gebied van servicekwaliteit. Verkopersbeoordelingen worden verzameld door Google uit betrouwbare bronnen (onafhankelijke recensiewebsites) waar recensies worden verzameld. Voorbeelden hiervan zijn KiyOh, Klantenvertellen en TrustPilot. Verkopersbeoordelingen dragen bij aan het maken van een aankoopbeslissing en verbeteren de prestaties van de advertenties.

Hoe werken verkopersbeoordelingen?

De beoordelingen worden in de AdWords advertenties weergegeven op desktops, tablets en mobiele apparaten. Hieronder wordt een voorbeeld weergegeven.

 

Google beoordelingen worden ingedeeld op een schaal van 1 tot en met 5. De gemiddelde beoordeling moet ten minste 3,5 sterren of hoger zijn om te worden weergegeven. Recensies die Google als onbetrouwbaar of twijfelachtig beschouwen, worden eruit gefilterd.

Waar worden de beoordelingen op gebaseerd?

  • Onafhankelijke gecertificeerde klantbeoordelingsystemen
  • Google Trusted STore: gratis certificeringsprogramma waarmee kopers online winkels kunnen ontdekken
  • StellaService: onafhankelijk bedrijf dat de kwaliteit van de klantenservice analyseert
  • Verzamelde statische gegevens over prestaties
  • Beoordelingen van Google Consumentenonderzoeken
  • Winkelrecensies voor een winkeldomein

Meer informatie over verkopersbeoordelingen

Klik hier voor meer informatie over verkopersbeoordelingen. Starten met het verzamelen van verkopersbeoordelingen? MvH Media helpt je hier graag bij!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over zoekmachine adverteren
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

zoekmachine adverteren

Zoekmachine Adverteren
Lois van Lijssel

Verbeterde conversies in Google Ads

De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen

Lees blog
50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?