Verbeter je lokale vindbaarheid met locatie-extensies

Adwords advertenties houden niet op bij de advertentiekop en de advertentiebeschrijving. Misschien wel net zo belangrijk zijn de advertentie-extensies. Vaak worden deze extensies door nieuwkomers in de AdWords wereld nog wel eens vergeten. In dit blog artikel zal ingezoomd worden op een extensie die vooral voor de lokale vindbaarheid van belang is: de locatie-extensie.

Wat is een locatie-extensie?

Locatie-extensies zijn bedrijfsgegevens zoals adresgegevens maar ook openingstijden die worden toegevoegd aan een advertentie:

Deze extensie wordt vaak alleen getoond wanneer de zoekopdracht plaatsvindt in de buurt van het bedrijfsadres. Door te klikken op de advertentie wordt de gebruiker naar Google Maps geleid voor een routebeschrijving. De locatie-extensie is dus van groot belang voor je lokale vindbaarheid. Dat lokale zoekopdrachten erg belangrijk zijn, lieten wij al naar voren komen in dit: artikel. Één van de redenen is dat 84% van de consumenten lokaal zoekt. In de praktijk blijkt dat deze extensie je CTR flink verhoogt. Hoogste tijd dus om te laten zien hoe je dit moet instellen.

Hoe stel ik een locatie-extensie in?

Om een locatie-extensie in te stellen, moet AdWords gekoppeld zijn aan uw Google Mijn bedrijf account. Wanneer je hetzelfde Google account gebruikt, is dit automatisch al gedaan. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je het AdWords mailadres toevoegen als beheerder in Google Mijn bedrijf. In AdWords ga je dan naar de tab ‘advertentie-extensies’. Vervolgens selecteer je bij ‘Weergeven’ de locatie-extensies.

locatie extensie

Hier druk je op de rode knop ‘+extensie’. Hier wordt aangegeven dat de locaties uit het gekoppelde Google Mijn bedrijf account worden gehaald. Deze haalt gesynchroniseerde adressen op welke jekunt selecteren. Wanneer dat gedaan is, zijn de locatie-extensies aan uw advertenties toegevoegd. Kom je er niet uit? Met deze link zal het proces stap voor stap worden uitgelegd.

Wil je meer halen uit lokaal adverteren of heb je nog vragen? Stuur dan een bericht naar info@mvhmedia.nl en wij helpen je graag!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over zoekmachine adverteren
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

zoekmachine adverteren

Zoekmachine Adverteren
Lois van Lijssel

Verbeterde conversies in Google Ads

De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen

Lees blog
50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?