Speel in op je SEO met de feestdagen

November is begonnen en dat betekent dat de feestdagen er weer aankomen. Bij de meeste bedrijven betekent dat ook een grote kans om je organische resultaten een boost te geven. Daarnaast zijn een aantal andere aandachtspunten belangrijk. In deze blog lees je waar je op moet letten deze feestdagen.

Aangepaste openingstijden

In het Google Mijn Bedrijf account zijn alle gegevens van het bedrijf zichtbaar: de website, het adres, een telefoonnummer én de openingstijden. Bij deze laatste is het belangrijk om eventuele aangepaste openingstijden door te geven zodat je geen potentiële of huidige klanten voor een dichte deur hebt staan. Bent u juist extra lang open? Ook dit is uiteraard belangrijk om te communiceren.

Productafbeeldingen toevoegen aan Google Mijn Bedrijf

Heeft u een webshop en heeft u speciale artikelen voor de feestdagen: Kerstartikelen, producten voor oudjaarsdag of nieuwjaarsdag? Voeg deze nieuwe producten dan toe in het Google Mijn Bedrijf account. Een deel van de potentiële bezoekers, de zogenoemde methodische- en humantische websitebezoekers, nemen ruim de tijd tijdens hun aankoopbeslissingsproces. Dit houdt in dat ze het bedrijf analyseren en ook productfoto’s bekijken.

Google Posts

Een belangrijke, en relatief nieuwe, optie zijn de Google Posts die je kunt plaatsen binnen het Google Mijn Bedrijf account. Met een Google Post kun je een bepaald product of dienst 7 dagen lang onder de aandacht brengen. Zo zorg je ervoor dat een bepaalde categorie producten, een specifiek product of een dienst extra sales genegeerd rondom de feestdagen. Lees meer over Google Posts in onze eerdere blog over dit onderwerp. MvH Media zou bijvoorbeeld onderstaande post kunnen plaatsen:

mvh media Google post

Content aanpassen

Zijn er bepaalde producten of diensten die je een boost wilt geven rondom de feestdagen? Kies er dan voor, mits relevant, om de content op deze specifieke pagina’s aan te passen. Door in te spelen op de behoefte van de bezoeker kan men getriggerd worden om een aankoop te doen of een offerte aan te vragen. Feestdagen als Sinterklaas en Kerst gaan gepaard met veel emoties en gevoelens als het familiegevoel en samenhorigheid. Hier kan je als website goed op inhaken. Neem bijvoorbeeld de webshop van Coolblue. Veel gezinnen kijken gezamenlijk TV rondom de feestdagen. Coolblue kan bijvoorbeeld op de categoriepagina TV’s & Audio inspelen op het familiegevoel: “Gezellig samen op de bank genieten van de beste kerstspecials met de nieuwste TV’s en Home Cinema’s”.

Extra tip: Aangepaste prijzen en levertijden

Dit heeft geen direct effect op de SEO van een webshop, maar bij webshops komt het vaak voor dat rond de feestdagen een langere levertijd geldt. Is dit bij jou het geval? Communiceer dit dan duidelijk in je webshop! Niks is namelijk vervelender dan ontevreden klanten door een kerstcadeau dat te laat bezorgd is.

Bent u nog geen klant bij MvH Media en wilt u uw website rondom de feestdagen een boost geven? Wij helpen u graag verder!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over zoekmachine optimalisatie
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

zoekmachine optimalisatie

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?