Display adverteren. Een groot potentieel bereik!

Dagelijks surfen miljoenen mensen op het web op zoek naar nieuws, artikelen, achtergrondinformatie of gewoon voor entertainment. Steeds vaker en steeds meer is de consument verbonden met het internet. Juist op deze momenten kan het interessant zijn om jouw potentiële doelgroep te bereiken. Verhoog jouw naamsbekendheid of introduceer dat nieuwe product in één keer bij de juiste doelgroep, zonder dat deze direct op zoek is naar jou! Welkom bij display adverteren!

Display adverteren is fundamenteel anders dan het adverteren via het Adwords netwerk van Google. Display adverteren is het tonen van één of meerdere, veelal visuele, boodschappen aan de surfende doelgroep. Zonder dat men daadwerkelijk een zoekvraag intoetst komt men toch in aanraking met jouw merk of product!
Daarnaast kan display adverteren door middel van verschillende systemen worden aangeboden. Er zijn alleen al in Nederland diverse partijen actief op het gebied van display adverteren. In dit komend artikel willen we ons voornamelijk toespitsen op het Google Display Netwerk (ook wel “GDN” genoemd).

Anders dan zoekmachine adverteren.

Adverteren door middel van een display campagne is een wezenlijk andere invalshoek dan adverteren door middel van (betaalde) advertenties binnen het zoeknetwerk. Immers, wanneer jouw doelgroep een zoekvraag intoetst binnen de zoekmachine zijn ze direct op zoek naar een bepaald product en/of dienst. Ze zoeken als het ware naar een oplossing voor een vraagstuk. De doelgroep die we willen benaderen door middel van display adverteren is (nog) niet actief op zoek naar een product of dienst. Deze doelgroep bevindt zich dus in een andere fase van het aankoop danwel beslissingstraject.

De doelgroep die we willen benaderen met de visuele boodschappen tijdens het surfen op internet bevindt zich duidelijk in de “awareness” fase. Ons doel is om de beoogde doelgroep door middel van de display campagne zich te laten begeven naar de “consideration” danwel “intent” fase. We willen in deze fase onze doelgroep “triggeren” om over een bepaald merk, product of dienst na te gaan denken.

Kortom, onze doelgroep bevindt zich nog duidelijk aan de bovenkant van de “funnel”. Onze doelgroep begeeft zich nog niet in het beslissingstraject om wel- of niet gebruik te maken van een product danwel dienst. Dat is ook niet direct hetgeen we willen bereiken met een display campagne. We willen de naamsbekendheid vergroten van jouw merk en/of product. Nóg voordat ze op zoek gaan benader je jouw doelgroep!

Het grote voordeel van display adverteren bevindt zich in het feit dat door middel van display adverteren het mogelijk is om een ontzettend groot bereik te creëren, tegen relatief geringe kosten.

Geavanceerde targeting mogelijkheden.

Tegenwoordig kunnen we bij display adverteren behoorlijk goed targetten welke doelgroep we willen benaderen. Zo kunnen we onder andere aangeven of de advertenties moeten worden weergegeven bij mannen danwel vrouwen. Deze groepen kunnen we desgewenste weer verder specificeren op leeftijd.
Deze targetting is nog maar het begin. Zo kunnen we een verdere selectie aanbrengen op “interesses”. Door gebruik te maken van het Google Display netwerk kunnen we verder specificeren dat de camapgne juist op bepaalde specifieke websites moet worden getoond. Handig als we weten waar onze doelgroep zich bevindt of waar je vanuit je organisatie uit branding overwegingen graag getoond wilt worden. Met meer dan een miljoen websites, viedeo’s en apps heeft het Google Display Netwerk een ontzettend groot bereik. Gerenommeerde websites kunnen worden getarget en bereikt met een goede display campagne middels het Google Display netwerk.  Je hoeft dus niet meer zelf afspraken te maken met deze websites maar de plaatsingen en de budgetten zijn vanuit één centrale plek binnen het Google Display Netwerk te regelen.

Wat zijn de grote voordelen van display netwerk?

De inzet van het Google Display netwerk kent behoorlijk wat voordelen. Afhankelijk van de beoogde doelstellingen kan worden overwogen om display adverteren in te zetten. Puntgewijs hebben we de belangrijkste voordelen van het display netwerk op een rij gezet.

  • Een groot bereik.
  • Scherpe targeting van de doelgroep is mogelijk.
  • Door te meten welke advertentie en bijbehorende slogan beter werkt.
  • Relatief goedkope manier van het verhogen van de naamsbekendheid. ( je betaalt alleen een bedrag per klik op de banners, zichtbaarheid kost dus geen geld).
  • Jouw doelgroep wordt in een vroeg stadium bereikt met jouw merk en/of product.
  • Je (blijft) top of mind bij jouw gewenste doelgroep.

De mogelijkheden voor display adverteren.

De inzet van het Google display netwerk is voor vele ondernemingen interessant. Zowel voor webshops, als ook voor grote (retail)organisaties waarin een goede display campagne uitstekend aanvullend kan zijn op de reguliere marketingcampagnes.
Vrijblijvend eens sparren over de mogelijkheden van display adverteren door middel van het Google Display netwerk? Neem contact met ons op en we bekijken graag voor jouw organisatie de mogelijkheden.

Bronnen: Graphic – Free Vector Art by Vecteezy!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over zoekmachine adverteren
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

zoekmachine adverteren

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?