Online Marketeer - MvH Media
350959
page,page-id-350959,page-template-default,eltd-cpt-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,moose-ver-1.2,vertical_menu_enabled, vertical_menu_left, vertical_menu_width_350, vertical_menu_with_floating,smooth_scroll,side_menu_slide_with_content,width_370,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.1,vc_responsive

Online Marketeer

Online Marketeer

Als Online Marketeer ben je onderdeel van het ambitieuze en snelgroeiende team van MvH Media. Onder leiding van ervaren marketeers ontwikkel je je razendsnel tot een expert op het gebied van SEO en SEA. Samen met je collega’s bedien je dagelijks de verschillende klanten.

Wat ga je doen

  • Zoekmachine Adverteren (SEA): opzetten en optimaliseren van AdWords campagnes voor uiteenlopende klanten, met de focus op search, shopping en display adverteren.
  • Organische zoekmachine vindbaarheid (SEO) optimaliseren, zowel technisch als inhoudelijk, van websites t.b.v. de organische vindbaarheid in de zoekmachines.
  • Webanalytics met behulp van Google Analytics. Optimaliseren van de websites en campagnes op basis van deze analyses.
  • Rapportages opstellen voor en bespreken met klanten.
  • Contacten onderhouden met klanten.

Hoe ziet jouw team eruit

Als Online Marketeer ben je onderdeel van het team MvH Media! Met jouw kennis en drive ben je in staat om zowel SEO als SEA werkzaamheden uit te voeren. Je werkt dus direct samen met alle online marketeers binnen het bedrijf en je bent een belangrijke schakel tussen de verschillende afdelingen.

Hoe ziet je dag eruit

Nadat je jouw eerste kop koffie of thee hebt gezet check je of de geplande werkzaamheden van vandaag doorgang kunnen vinden, of dat de planning gewijzigd is en je wellicht andere zaken op je mag nemen voor deze dag. Daarna controleer je de e-mails die je hebt ontvangen om na te gaan of er zaken zijn die direct opgepakt moeten worden. Uiteraard neem je deel aan de dagstart van de afdeling en deel je daarin mee waar je de afgelopen en toekomstige dagen mee bezig zal zijn.

Voor SEA zal een dagdeel er als volgt uit zien:

Na een enerverende dagstart met het SEA-team waarin je meer verteld over het artikel dat je gisteren hebt gelezen, bepaal jij waar je vandaag aan gaat werken. Jij wilt natuurlijk aan de slag om jouw klanten via betaalde kanalen nog beter online in beeld te brengen.

Je weet dat geen enkele dag hetzelfde is door de diversiteit van de branches waarin jouw klanten zich bevinden. Zo ga je vandaag weer verder met het optimaliseren van campagnes die je zelf hebt opgezet. Aan de hand van de CTR, de kwaliteit van de bezoekers op de website en de conversies maak je nieuwe advertentiegroepen, schrijf je nieuwe advertenties, gebruik je nieuwe zoekwoorden en voeg je de meest relevante advertentie-extensies toe. Je gebruikt scripts en automatische regels om je te focussen op de echt belangrijke optimalisaties. Ondertussen bel je met een van je klanten om samen de resultaten van de campagnes te bespreken, omdat jij weet hoe belangrijk een goede relatie met de klant is.

Vervolgens ga je door met het verbeteren van een shoppingcampagne voor een andere klant. Zo sluit je regelmatig zoektermen uit en pas je de biedingen aan met alle data die je hebt verzameld. Jij weet als geen ander hoe jij deze campagnes rendabel maakt en de meeste opbrengst uit iedere euro haalt. Naast het verbeteren van de shoppingcampagne heb je besloten om dyamische remarketing in te zetten. Hiervoor heb je eerder al remarketinglijsten aangemaakt in Google Analytics, waarmee je alleen de meest interessante bezoekers van de website opnieuw benaderd. Ook voor het opzetten van een statische remarketingcampagne draai jij je hand niet meer om. Samen met de klant en de ontwerper wordt er overlegd wat op de banners moet komen staan en hoe deze het beste op zullen vallen.

Deze dag sluit je af het uitvoeren van zoekwoordonderzoeken. Met behulp van de resultaten uit deze onderzoeken en jouw kennis over het betaalde zoekverkeer schrijf je een geweldig adviesrapport voor potentiële klanten. Een search-, shopping- of displaycampagne raad je alleen aan wanneer je weet dat het de potentiële klant zal helpen in het verbeteren van zijn of haar online zichtbaarheid.

Voor SEO zal een dagdeel er als volgt uit zien:

Je begint je dag met Google Analytics. Wat hebben de bezoekers van onze klanten gisteren en de afgelopen periode gedaan?

Nu check je of je SEO-tekst die je twee weken geleden hebt geïmplementeerd al effect heeft op de belangrijkste zoekwoorden voor die landingspagina. Vervolgens ga je verder met een van je klanten om de nieuwe link/partnermogelijkheden te zoeken, om zo de autoriteit van onze klanten online te vergroten.

Na de lunch en een potje FIFA pak je je werk weer op. Nu heb je namelijk tijd ingeruimd om een adviesrapport op te stellen voor een prospect die jouw sales collega’s op een beurs hebben gesproken. Je maakt een mooi advies en overlegd daarbij ook met je SEA collega.

Aan het einde van de middag overleg je jouw lopende projecten nog met het hoofd van de afdeling en dan sluit je weer een leerzame en mooie dag af!

Wat bieden wij

  • Een kennisintensieve werkomgeving waarbij je veel uitdagingen krijgt en zelfstandig kunt werken.
  • Voldoende (financiële) ruimte om jouw online marketing kennis te ontwikkelen.
  • Een goede werksfeer met jongen mensen. Met gezellige vrijdagmiddagborrels, tal van personeelsuitjes, en een “game-room” op kantoor met tafeltennistafel, tafelvoetbaltafel, dartbord en Xbox. Jouw lunch zal nooit hetzelfde zijn!
  • Een splinternieuwe werkplek waar je vol energie aan jouw toekomst kunt werken.
  • Ruimte voor eigen initiatieven. Maak jezelf onmisbaar!
  • Mooi salaris.
  • 25 vakantiedagen.
  • Reiskostenvergoeding.

Wat wij vragen

  • Je hebt passie voor het online marketing vak
  • Je hebt kennis van technische optimalisatie en content-optimalisatie
  • Je hebt kennis van HTML
  • Je bent analytisch sterk en houdt ervan om met data bezig te zijn.
  • Je bent gedreven en vindt het fijn om hard te werken.
  • Je bent communicatief sterk.
  • Je bent resultaatgericht.
  • Je wilt graag deel uitmaken van een ambitieus en vooruitstrevend team.

Interesse?
Stuur je CV en motivatie in een e-mail naar hr@mvhmedia.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Welkom! Onze website maakt gebruik van cookies.

Leuk dat je onze website bezoekt. Bij instellingen kun je aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Ga je voor een optimaal werkende website? Ga dan naar instellingen en vink alle vakjes aan 🙂.

Bekijk hier ons Privacy beleid | Sluiten
Wijzig instellingen