Het Gebruik van Responsive Search Ads - MvH Media
351215
single,single-post,postid-351215,single-format-standard,eltd-cpt-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,moose-ver-1.2,vertical_menu_enabled, vertical_menu_left, vertical_menu_width_350, vertical_menu_with_floating,smooth_scroll,side_menu_slide_with_content,width_370,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.1,vc_responsive

Het Gebruik van Responsive Search Ads

Google Responsieve Ads

Tijdens het jaarlijkse marketingevent van Google genaamd Marketing Live 2018 is de volgende feature besproken die nu op steeds meer accounts binnen Google Ads wordt gevonden: het toevoegen van responsive search ads. In dit artikel zullen we meer uitleggen over de veranderingen die zullen plaatsvinden binnen de tekstuele advertenties van Google Ads.

Machine Learning wordt voor Google een steeds belangrijker punt om gebruikers de best mogelijke belevenis te geven. Het aanbieden van de beste advertenties die de gebruiker op dat specifieke moment nodig heeft, dat is waar het bij Google om draait. Op basis van locatie, zoekgeschiedenis, zoekopdracht en nog duizenden andere aspecten zal Google een voorspelling maken waar de gebruiker op dat moment het meeste behoefte aan heeft. Om advertenties te tonen die hierop aansluiten, biedt Google Ads vanaf nu de functie om responsieve advertenties te maken.

Responsive search ads

Het maken van responsive search ads is op dit moment alleen nog beschikbaar voor Engelstalige advertenties en interfaces en zal worden uitgebracht in het Frans, Duits en Spaans. Nederland zal later dit jaar gebruik kunnen maken van deze functie.

Google Responsive Search Ads

Adverteerders kunnen op advertentiegroepniveau 15 verschillende titels van 30 tekens opgeven en 4 beschrijvingen van 90 tekens toevoegen. Op die manier kunnen er maar liefst 43.680 verschillende samenstellingen worden gemaakt. Google Ads zal op basis van deze titels en beschrijvingen op zoek gaan naar de beste combinaties voor de potentiële bezoekers. Om deze diverse titels zo optimaal mogelijk te gebruiken is het belangrijk om genoeg diverse titels te schrijven. Hierbij kan gedacht worden aan het belichten van verschillende functies, voordelen, aanbiedingen, call-to-actions die het bedrijf of de webshop te bieden heeft.

Responsive Search Ads

 

Wanneer er een titel is die altijd in de advertentie genoemd moet worden, is het mogelijk deze vast te zetten. Deze kunnen worden toegewezen aan een specifieke locatie in de advertentie. Op die manier weet je zeker dat die titel altijd op die positie wordt gebruikt in de combinaties die Google gaat maken.

Responsive Search Ads

Uitgebreidere advertenties

Hoewel het op dit moment nog niet mogelijk is om deze responsieve tekstadvertenties te schrijven in Nederland en België, merken we wel al enkele aanpassingen bij zoekadvertenties. Zo is het tekenaantal voor de beschrijving van 80 tekens aangepast naar 90 tekens, waardoor het mogelijk is om nog meer informatie in de beschrijving te plaatsen. Naast het verhogen van het aantal tekens in de beschrijving kan er nu ook een extra titel en beschrijving aan de advertenties worden toegevoegd.

Extra Titel en Beschrijving Google

 

Deze extra kop en beschrijving zullen echter niet altijd worden getoond, maar zullen aan de advertenties worden toegevoegd wanneer Google Ads voorspelt dat het de presentaties zal verbeteren. Daarnaast speelt ook het apparaat dat een potentiële klant gebruikt een rol. Zo kan er meer ruimte worden gemaakt op de zoekpagina’s voor desktop en tablet dan voor mobiele telefoons. Door deze extra beschrijving toe te voegen kan er meer informatie worden getoond om potentiële bezoekers over te halen om de website te bezoeken en worden de advertenties uitgebreider waardoor ze meer opvallen en concurrenten naar beneden drukken. Het toevoegen van een derde kop en tweede beschrijving is dus een absolute must om de online zichtbaarheid van jouw bedrijf/webshop te verhogen.

 

Conclusie

Met de bovenstaande aanpassingen binnen Google Ads wordt het belang van betaald adverteren goed benadrukt. Betaalde advertenties worden uitgebreider, waardoor de organische resultaten iets naar beneden worden gedrukt. Daarnaast zullen de getoonde advertenties steeds persoonlijker en informatiever worden voor de potentiële bezoeker, waardoor de advertentierelevantie en CTR (doorklikpercentage) van de advertentie nog meer zal worden verhoogd.  Door direct gebruik te maken van de responsive search ads wanneer ze uit komen, kunnen er veel extra relevante bezoekers naar de website worden gehaald met betaalde advertenties. Door nu al in te spelen op de uitbreiding van advertenties kan er meer aandacht worden gelegd op de huidige advertenties. Benieuwd wat deze aanpassingen voor jou kunnen betekenen? Neem dan nu met ons contact op voor meer informatie en mogelijkheden van Google Ads.

 



Welkom! Onze website maakt gebruik van cookies.

Leuk dat je onze website bezoekt. Bij instellingen kun je aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Ga je voor een optimaal werkende website? Ga dan naar instellingen en vink alle vakjes aan 🙂.

Bekijk hier ons Privacy beleid | Sluiten
Wijzig instellingen