Google Mijn Bedrijf update tijdens COVID-19

Nederland en de rest van de wereld worden nog steeds geteisterd door het COVID-19 virus. Vanwege het coronavirus kondigde Google ongeveer een week geleden aan dat het in Google Maps en in Google Search gaat laten zien of een organisatie vanwege het coronavirus tijdelijk gesloten is.

Hiermee speelt Google in op het groeiend aantal vragen die mensen stellen omtrent de openingstijden van bedrijven zoals de lokale supermarkt. Vorige week gaven we in het blogartikel coronacrisis in de (r)etail al aan dat het belangrijk is om onder andere aangepaste openingstijden door te voeren als een organisatie eerder sluit.

Local 3-pack

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Google heeft een update binnen Google Mijn Bedrijf doorgevoerd waardoor het mogelijk is om met één klik uw organisatie als tijdelijk gesloten te markeren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Google is met deze optie gekomen nadat er veel geklaagd werd over de vertraging bij het doorvoeren van aangepaste openingstijden en telefoonnummers. Google werkt momenteel met minder personeel waardoor het wat langer lijkt te duren voordat de aanpassingen doorgevoerd worden binnen het Knowledge Panel.

Google is zelf al begonnen met het tijdelijk sluiten van organisaties op basis van informatie van autoritaire bronnen zoals de overheid. Zo heeft het onder andere automatisch horecabedrijven, wellness centra en scholen gesloten.

 

 

 

 

Advies: blijf bij de aangepaste openingstijden

Ondanks dat het met deze optie zeer gemakkelijk is om een organisatie als tijdelijk gesloten te markeren, raden wij aan om alleen gebruik te maken van de aangepaste openingstijden functie binnen Google Mijn Bedrijf.

Google geeft namelijk zelf aan dat (tijdelijk) gesloten bedrijven minder zichtbaar zijn in Google Search en Google Maps. Een gevolg kan onder andere zijn dat je bedrijf niet of minder wordt weergegeven in de Local 3-pack.

 

 

 

 

 

 

 

Maar online zichtbaarheid is niet alleen gericht op acquisitie. In de tijd van de Coronacrisis is het juist belangrijk om zichtbaar te zijn om de bezoekers te informeren. Door een organisatie als tijdelijk gesloten te markeren, haal je de zichtbaarheid dus naar beneden.

Gelukkig is een automatisch gesloten organisatie met één klik op de knop weer te openen en zijn de (aangepaste) openingstijden weer van kracht.

 

 

 

27 maart 2020

Over onze blog

MvH Media gelooft in het delen van kennis. Kennis delen we intern met onze collega’s, direct met onze klanten en andere partners, maar ook graag met jou! Samen weten we immers meer dan één!

Veel leesplezier.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief. Ontvang daarmee de populairste artikelen en het laatste nieuws over MvH Media.

Meld je aan

Wij delen onze kennis graag

Meer blogs
Altijd op de hoogte van onze blog?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en wij houden je automatisch op de hoogte van al onze tips en aanraders!

Nadat je dit formulier hebt ingevuld, gebruiken we jouw gegevens opgeslagen om jou maandelijks een nieuwsbrief te sturen.

Welkom! Onze website maakt gebruik van cookies.

Leuk dat je onze website bezoekt. Bij instellingen kun je aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Ga je voor een optimaal werkende website? Ga dan naar instellingen en vink alle vakjes aan 🙂.

Bekijk hier ons Privacy beleid | Sluiten
Wijzig instellingen