Lokale sea

In tegenstelling tot de “standaard” inzet van SEA is een Lokale SEA strategie gericht op het realiseren van een betere zichtbaarheid op locatie-gerichte zoekopdrachten die voor jouw bedrijf interessant zijn en op campagnes met als doel om op specifieke locaties vertoont te worden.

De voordelen van Lokaal adverteren:

  • 46% van alle zoekopdrachten hebben een lokale intentie
  • Lokale SEA zorgt ervoor dat je online prominent zichtbaar bent rondom jouw offline locatie
  • Heel gericht een targetinglocatie of straal instellen, om zo met je campagnes enkel in een voor jouw bedrijf relevant gebied zichtbaar te zijn
  • Inzet van campagnes welke gericht sturen op zowel meer bezoekers naar je offline locatie als op meer omzet

Wat is Lokale SEA

En waar kunnen we je bij helpen?

Wat is Lokale SEA?

Lokale SEA is de inzet van betaald adverteren specifiek gericht op het realiseren van betere zichtbaarheid rondom een offline locatie. Voor bedrijven met een fysieke locatie, als bijvoorbeeld een winkel of showroom, is dit een onmisbaar onderdeel van de online strategie. Daarnaast wordt, gekeken naar het aandeel zoekopdrachten met een lokale intentie en kan je zelf kiezen welk land, gebied, stad, dorp of regio je wilt adverteren. Wanneer je een campagne instelt voor een specifieke locatie krijgen alleen gebruikers die zich binnen die locatie bevinden jouw advertenties te zien. Naast de locatie is het ook mogelijk om een specifieke periode of datum te kiezen om je advertenties te tonen. Door deze manier van adverteren kan je jouw doelgroep makkelijker bereiken en voorkom je extra kosten vanwege verkeer dat niet relevant is voor jouw bedrijf..

Hoe behalen wij succes

Met lokale sea?

Lokaal zoekwoordenonderzoek
Allereerst starten we met een lokaal zoekwoordenonderzoek, waarbij we nagaan welke zoekwoorden voor jouw bedrijf relevant zijn. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om te achterhalen óf deze zoekopdrachten ook een lokale intentie hebben. Wordt er bijvoorbeeld gezocht op de producten of diensten die je aanbiedt in combinatie met voor jouw bedrijf interessante locaties?
Mogelijkheden & doelstellingen in kaart brengen
Vervolgens gaan we met elkaar de mogelijkheden en het doel van de campagnes in kaart brengen. Welk budget is er bijvoorbeeld beschikbaar? Aan de hand van onder andere het budget kan mede bepaald worden welke focus we moeten aanbrengen binnen de campagnes. Je wil immers je budget inzetten om de voor jouw meest relevante producten, diensten en locaties. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om de doelstellingen met elkaar te bespreken. Vanuit deze mogelijkheden en doelstellingen kunnen we dan uiteindelijk de meest interessante strategie bepalen voor jouw bedrijf. Het doel is om lokaal zo relevant mogelijke te zijn voor de zoeker.
Lokale zoekcampagnes
Een zoekcampagne is voor vrijwel elk bedrijf een interessante zet. Binnen een zoekcampagne zijn tal van mogelijkheden om deze een meer lokale insteek te geven. Zo kunnen we met een zoekcampagne een specifieke plaats, provincie of straal rondom jouw offline locatie targeten. Dit zorgt ervoor dat jij altijd bovenaan staat wanneer iemand zoekt op een voor jouw belangrijk zoekwoord, enkel in een getarget gebied. Daarnaast kunnen we er bijvoorbeeld voor kiezen dat de koppen van je advertenties dynamisch aansluiten bij de plaatsnaam waar iemand zich bevindt of waar iemand naar zoekt. Naast voorgaande zijn er nog tal van andere mogelijkheden die we je graag laten zien.
Local Inventory Ads
Evenals een zoekcampagne is ook een Shopping campagne voor veel (e-commerce) bedrijven onmisbaar. Hoe tof is het om je Shopping campagne te combineren met je lokale winkelvoorraad? Door middel van Local Inventory Ads brengen we informatie over je winkel en voorraad nog meer onder de aandacht van mensen die in de buurt van je winkel zoeken via Google. Meer dan ooit gaan mensen eerst online op zoek om vervolgens hun lokale winkelbezoeken te plannen.
Op lokale zoekopdrachten zichtbaar binnen Google Maps
Ook specifieke lokale campagnes zijn interessant om in te zetten om lokaal nog meer zichtbaarheid te creëren én met name winkelbezoeken extra te stimuleren. Zo kunnen we je helpen om ook binnen Google Maps op relevante zoekwoorden naar boven te komen wanneer iemand in een straal rondom jouw offline locatie aan het zoeken is.
Rapporteren & Bijsturen
We geloven er sterk in dat samenwerking tot het beste resultaat leidt. Vandaar dat we natuurlijk ook de voortgang van jouw lokale zichtbaarheid graag met je delen door middel van rapportages. Evenals bij reguliere SEA is Lokale SEA maatwerk en zullen er altijd nieuwe ontwikkelingen, kansen en actiepunten zijn. Deze spreken we natuurlijk graag regelmatig met je door.

Laatste lokale blogs

Interactieve local pack voor desktop

Interactieve local pack voor desktop

De desktop versie van de local pack heeft een update ondergaan. Google heeft de kaart nu interactief gemaakt binnen de…
Definitieve doorbraak nieuwe local pack op desktop

Definitieve doorbraak nieuwe local pack op desktop

De laatste maanden is Google veelvuldig aan het testen geweest met verschillende varianten en updates van de local resultaten. Bij…
Leesbevestiging voor GBP berichten

Leesbevestiging voor GBP berichten

Met de overgang van Google mijn Bedrijf (GBP) naar Google Business Profile (GBP), heeft Google de berichtenfunctie ook beschikbaar gemaakt…

Kom een kop koffie drinken

op onze fysieke locatie

Ons fysiek bezoeken kan natuurlijk ook. Bekijk ons op Google Bedrijfsprofiel, zoek op online marketing bureau dongen of via onderstaande Map. Geen tijd om ons kantoor te bezoeken? Neem dan gerust telefonisch contact op of via ons contactformulier