SEA uitbesteden

Aan specialisten.

SEA helpt je om binnen een korte tijd resultaten te boeken voor jouw onderneming, mits jij jouw campagnes op een goede manier weet in te richten. Om het maximale resultaat uit je Google Ads campagnes te behalen heb je een hoop inhoudelijke kennis (en tijd) nodig.

Daarnaast volgen de ontwikkelingen zich in een rap tempo op én wil jij natuurlijk altijd voor lopen op je concurrenten. Automatisering speelt hierbij zeker een belangrijke rol, maar om het algoritme voor je te laten werken is het wel belangrijk om Google van de juiste input te voorzien.

Wij als vakspecialisten helpen je graag verder met het inrichten en optimaliseren van succesvolle Google Ads en Microsoft Advertising campagnes.

Waarom zou je SEA aan ons uitbesteden?

Wij van MvH Media zijn vakidioten en zitten soms tot ’s avonds laat op de bank nog vakartikelen te lezen. Daardoor hebben we een aantal verdraaid goede redenen waarom je SEA aan ons kunt uitbesteden:

  • Wij weten alle ins en outs van SEA.
  • Wij weten nieuwe SEA ontwikkelingen sneller dan Google zelf.
  • SEA is ons werk, dus hoeven wij het er niet naast te doen (en jij wel).
  • Jij wilt snel resultaat!
  • Wij weten welke campagnetypen je moet inzetten om jouw doelstelling te behalen.
  • Wij weten hoe we het algoritme van Google moeten voeden.
  • Jij graag je concurrenten nét dat stapje voor bent.

Daag onze SEA-specialisten gerust eens uit door de gratis SEA-check te doen via het formulier.

Vraag nu een GRATIS SEA analyse aan!

    Gratis SEA analyse

    Als je een vraag hebt of op zoek bent naar een oplossing, is 9 van de 10 keer het eerste wat je doet deze informatie zoeken in een zoekmachine. Dat doe jij niet alleen, maar ook jouw doelgroep. Daarom is zichtbaarheid in zoekmachines ontzettend belangrijk! 

    Adverteren in een zoekmachine maakt het daarom interessant voor elk bedrijf. Maar om dit te doen, moet je weten wie jouw doelgroep is en waar ze op zoeken. Al meer dan 10 jaar zijn wij getraind om de valkuilen te omzeilen en resultaat te boeken op grote spelers als Google en Bing. 


    We nemen je mee in het SEA-traject

    We zijn dan wel vakidioten, maar we kunnen wel communiceren. Dat is ook hoe we onze SEA-trajecten graag insteken. Voor en met jou. Jij weet immers alles over de branche waar je in verkeerd en wij weten dan weer alles over SEA en online marketing. Wij houden je exact op de hoogte over:

    • Je omzet die sky-high gaat
    • Je resultaten per campagne
    • Je budgetten en na te streven kosten-opbrengst verhouding
    • Nieuwe kansen en ontwikkelingen
    • En alle andere prangende vragen die jij wellicht voor ons hebt

    SEO en SEA combineren voor optimaal resultaat

    De effectiviteit van een Google Ads of Microsoft Advertising campagne hangt af van verschillende factoren. Een belangrijke factor is de gebruiksvriendelijkheid van de website voor de betreffende zoekmachine, maar ook de ervaring op de verschillende landingspagina’s. Als je je SEA campagne een succes wilt maken is het belangrijk om je landingspagina’s te optimaliseren voor de zoekwoorden waar jij op adverteert (én mensen vervolgens op laat landen). Dit zorgt voor een betere ervaring op de landingspagina, wat vervolgens weer effect heeft op de kwaliteitsscores van je zoekwoorden. Het is belangrijk dat een landingspagina goed aansluit naar waar iemand naar op zoek is, om uiteindelijk optimale relevantie te creëren.

    Deze website optimalisatie staat eigenlijk in samenwerking met  ‘Search Engine Optimization’, of te wel ‘SEO’. Landingspagina’s creëren die goed aansluiten bij belangrijke zoekwoorden, heeft vervolgens ook een positieve invloed op je posities binnen de organische zoekresultaten.

    Simpel uitgelegd: SEA is geweldig om op de korte termijn resultaat te boeken voor je bedrijf en website. SEO is een geweldige manier om op de lange termijn naamsbekendheid en omzet te genereren voor je bedrijf en website. Door beide technieken te optimaliseren zorg je voor een goede naamsbekendheid en genereer je op zowel korte als lange termijn een hogere omzet.

    SEA-vragen die wij vaak krijgen:

    SEA is een andere term voor Zoekmachine Adverteren, ook wel de afkorting van Search Engine Advertising. Afhankelijk van de doelstelling en het budget kunnen er verschillende typen campagnes worden ingezet om dit doel te behalen. Lokaal beter gevonden worden? Zet in op een Lokale SEA strategie.  

    Search Engine Advertising (SEA) zorgt voor direct resultaat. Je hebt superspecifieke targetmogelijkheden en controle over de kosten. 

    Wij zijn vakidioten en elke dag bezig met SEA. Wanneer jij ’s avonds op de bank aan het Netflixen bent, zijn wij waarschijnlijk op de bank een vakartikel over SEA aan het lezen (saaaaai…). Of we zijn op een internationaal vak-evenement. En vooruit, soms gaan we ook wel naar de kroeg.  

    CPC staat voor Cost Per Click. Dit is een afrekenmodel voor online adverteren. Zoals de naam al zegt betaald de adverteerder een bepaald bedrag voor iedere keer dat er op zijn advertentie geklikt wordt.

    CPA staat voor Cost Per Action. Dit is het bedrag dat je betaalt voor een bepaalde actie die de bezoeker uitvoert. De actie is altijd een vorm van een conversie. Bijvoorbeeld het bestellen van een product of het inschrijven op een nieuwsbrief.

    De juiste biedstrategie is afhankelijk van jouw doelstellingen, we kijken graag met je mee om te bepalen wat hiervoor het beste werkt. Enkele biedstrategieën binnen Google Ads zijn: Handmatige CPC, Aantal conversies maximaliseren (i.c.m. Doel-CPA), Conversiewaarde maximaliseren (i.c.m. Doel-ROAS) en Klikken maximaliseren.