Social Media gebruik in 2022: groei voor Snapchat en Tiktok

Leestijd: 1 minuten

Ieder jaar publiceert onderzoeksbureau Newcom het Nationale Social Media Onderzoek. Hierbij onderzoeken ze welke Social Media platformen op dit moment gebruikt worden en wat de stijgers en dalers zijn. In deze update delen we graag de meest opvallende conclusies uit het onderzoek.

  1. We gebruiken Social Media actiever

We gebruiken meer platforms en zijn dagelijks meer minuten actief op Social Media. Met name in de leeftijdsgroep 20 tot 39 jaar zijn deze statistieken het meest gestegen.

  1. Het dagelijks gebruik groeit vooral bij TikTok, Snapchat en Twitter

Het dagelijks gebruik van TikTok is het afgelopen jaar met 91% gestegen, gevolgd door Snapchat met 26% en Twitter met 18%. Instagram zet de stijging door met 7% maar Facebook is gedaald met -6%.

  1. Snapchat en TikTok groeien met name hard in de categorie 20-29 jaar

Het gebruik van TikTok lijkt een plafond bereikt te hebben in de leeftijd tot 15 jaar en groeit vooral onder twintigers. Ook het dagelijks gebruik van Snapchat groeit flink onder deze doelgroep

Met name TikTok en Snapchat zijn dus de grote winnaars en zeker niet meer enkel gebruikt door de doelgroep in de leeftijdscategorie tot 15 jaar. Tijd dus om deze kanalen mee te nemen in jouw online marketingstrategie!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over social media marketing
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?