Nieuw & getest: adverteren in Instagram Reels

Leestijd: 2 minuten

Video content is de laatste jaren ontzettend populair geworden en krijgt een steeds grotere rol op verschillende social media kanalen. Na de komst van TikTok kon Instagram niet achterblijven en ontwikkelde een nieuwe functie binnen het platform: Instagram Reels. Inmiddels gebruiken makers en merken dagelijks Reels om een groot publiek te bereiken. En wij hebben goed nieuws, want het is nu ook mogelijk om te adverteren in Instagram Reels!

Wat is Instagram Reels?

Reels zijn korte verticale video’s van 15-30 seconden en kan je vergelijken met TikTok. Binnen Instagram kan je de video direct maken en effecten, muziek en teksten toevoegen. Een groot voordeel: ze verdwijnen niet na 24 uur zoals Instagram Stories maar blijven zichtbaar op je profiel. Je Reels zijn zichtbaar onder volgers maar door het Reels en Explore tabblad krijgen ze ook de kans om gezien en ontdekt te worden onder een bredere Instagram-community. Voor bedrijven en merken dus een goede manier om naast de huidige volgers ook potentiële volgers en klanten te bereiken!

Bron: Instagram

Aan de slag met Reels advertenties

Hoewel Reels al een goede manier is om nieuwe mensen te bereiken kan je door te adverteren natuurlijk nog meer mensen bereiken. Reels advertenties zijn verticaal en worden weergegeven tussen afzonderlijke Reels. De advertenties kunnen verschijnen in de tabbladen Reels of Ontdekken, in Stories en in je feed. Kijkers kunnen je Reels advertentie leuk vinden, bekijken, opslaan, delen en er opmerkingen bij plaatsen. Een groot voordeel want die personen worden meegenomen in de doelgroep die betrokken is bij je Instagram pagina en kan je met een andere campagne retargeten!

Je vindt de Reels advertentie plaatsing terug in Facebook Ads Manager onder Stories en Reels:

Getest: Adverteren in Instagram Reels

Natuurlijk hebben we deze nieuwe feature direct uitgetest om te zien wat een Instagram Reels plaatsing oplevert. Dit deden we bij twee verschillende webshops, op twee verschillende manieren. Hieronder beschrijven we de resultaten.

Test 1: Instagram Stories vs. Instagram Reels

In deze test hebben we dezelfde verticale video’s getest, in test A enkel geadverteerd in Stories en in test B enkel in Reels.

Bereik Videoweergaven tot 25% Thruplays Kosten per Thruplay
A - Instagram Stories
31.500
7.300
5.400
€0.004
B - Instagram Reels
104.400
55.650
24.700
€0.001

Met Reels behaalde we een 3x hoger bereik en lagen de gemiddelde kosten per Thruplay €0,003 lager. Daarnaast presteerde deze campagne ook op andere statistieken beter, zoals meer klikken naar de website en een aankoop. Zoals hierboven beschreven kunnen kijkers ook een reactie achterlaten bij Reels advertenties, waardoor het organische bereik groeit. Deze campagne resulteerde in ruim 500 reacties op de Reels advertenties.

Test 2: Verschillende plaatsingen vs. Instagram Reels

In test A hebben we verschillende Facebook en Instagram plaatsingen met een vierkante video getest en in test B enkel geadverteerd in Instagram Reels met een verticale video.

Bereik Videoweergaven tot 25% Thruplays Kosten per Thruplay
A – Verschillende plaatsingen
3.450
2.550
670
€0.009
B - Instagram Reels
9.800
3.875
570
€0.012

In deze test behaalde Instagram Reels bijna 2,5x hoger bereik en meer videoweergaven tot minimaal 25%. Echter ligt het aantal Thruplays in Instagram Reels lager dan bij de verschillende plaatsingen. Net zoals in test 1 zien we dat de Reels advertentie zorgt voor meer reacties op het bericht en op andere statistieken beter scoort, zoals meer klikken naar de website en een toevoeging aan winkelwagen.

Met deze resultaten is het zeker de moeite waard om voor jouw bedrijf te testen met Reels advertenties voor het bereiken van een nieuwe doelgroep. Zeker als je al actief aan de slag bent gegaan met het creëren van korte video content en hier organisch mooie resultaten mee behaald!

Wil jij ook aan de slag met Instagram Reels? Hieronder onze 5 tips voor jouw video content:

  1. Wees creatief, origineel en speel in op de trends.
  2. Zorg dat je de gebruiker in de eerste 3 seconden weet te overtuigen om verder te kijken.
  3. Maak gebruik van geluid en titels. Zo is je boodschap direct duidelijk voor alle Instagram gebruikers, ook voor personen die het geluid uit hebben staan.
  4. Zorg voor snelle video’s, de video’s zullen loopen waardoor iemand de video nogmaals kan bekijken.
  5. Deel de video ook organisch op alle plaatsingen, zo is je bereik zo groot mogelijk!

Heb je vragen over Reels advertenties of heb je hulp nodig bij het opzetten van je campagnes? Neem dan gerust contact met ons op!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over social media marketing
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?