twitter marketing

Twitter biedt op zakelijk gebied volop kansen en er is veel winst te behalen voor je bedrijf. Jarenlang is Twitter een van de meest gebruikte platforms op het internet geweest. In 2018 daalde het aantal actieve gebruikers voor het eerst van de piek van 336 miljoen naar 321 miljoen actieve gebruikers. Dit was een opmerkelijke trend als je het vergelijkt met Facebook en Instagram, de platformen die snel door blijven groeien. Eén van de belangrijkste redenen waarom Twitter toch interessant is om in te zetten binnen je online marketing strategie, is dat het veel interacties opwekt tussen merk en doelgroep. Gebruikers op Twitter zijn veel actiever betrokken bij merken die ze volgen dan op andere social media platformen. Zo wordt de interactie bijvoorbeeld opgezocht met middelgrote en kleine bedrijven en zij worden makkelijk gevonden. Dialoogmarketing krijgt een steeds belangrijkere positie in de online marketing wereld en Twitter is daar dus een geschikt kanaal voor. Daarnaast bleek uit een onderzoek van Twitter dat het platform nog een ander belangrijk voordeel heeft. Van alle Twitter gebruikers geeft 93.3% aan dat ze van plan zijn een aankoop te doen bij een klein bedrijf dat ze volgen op Twitter en 68,8% geeft aan dit al gedaan te hebben. De koopintentie van de consument stijgt dus wanneer hij of zij een bedrijf volgt op Twitter. Ten slotte heeft Twitter nog een aspect dat bij meerdere kanalen een positieve bijdrage levert: het gebruik van hashtags. Deze hashtags dragen bij aan je zichtbaarheid, omdat Twitter gebruikers je op deze manier kunnen vinden tussen hashtags die zij interessant vinden. 

De voordelen

  • Veel interactie en grote betrokkenheid
  • Middelgrote en kleine bedrijven worden makkelijk gevonden
  • Aankoop intentie van de consument stijgt bij actief volgen van een bedrijf
  • Meeliften op hashtags voor goede zichtbaarheid
  • Specifieke zoekwoorden targeten

Twitter

adverteren.

Adverteren op Twitter komt grotendeels overeen met adverteren op Facebook en Instagram, maar Twitter heeft nog een belangrijk en interessant aspect dat de strategie om te adverteren op Twitter uniek maakt. Het is namelijk mogelijk om je advertenties te tonen aan Twitter-gebruikers die naar specifieke woorden zoeken op Twitter. Vergelijkbaar met Google Ads kun je ook hier gebruik maken van brede zoekwoorden, woordgroepen, exacte zoekwoorden en uitsluitingszoekwoorden. Bij elk zoekwoord krijg je het dagelijks geschatte volume te zien, om er zeker van te zijn dat jij het gewenste aantal potentiële klanten bereikt met jouw budget.

Twitter marketing uitbesteden

door een twitter marketing bureau.

Is Twitter advertising nog geen gesneden koek voor je? Implementeer Twitter marketing hand in hand met een online marketing bureau, zodat je alle kennis in huis hebt om jouw doelgroep op Twitter op een effectieve en efficiënte manier te bereiken!