Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
TikTok SEO in 2024; zo zorg je dat jouw TikTok video’s worden gevonden
Inmiddels weten we dat TikTok één van de snelst groeiende social mediaplatformen van dit moment is. Waar eerst alleen jongeren gebruik maakten is dat nu
Nieuwe ontwikkelingen binnen Rich Snippets
Rich results bieden een mooie kans om je CTR te verbeteren. Een recente ontwikkeling is de introductie van coupon codes binnen rich snippets, die een
De kracht van topic clusters binnen SEO
In de wereld van SEO (Search Engine Optimization) vormen topic clusters een cruciale strategie voor wie zijn online zichtbaarheid wil vergroten. Door gebruik te maken
Toekomstbestendig verkopen op Bol: DSA gegevens & BTW regelgeving
Voor online verkopers is transparantie, veiligheid en naleving van regelgeving niet langer optioneel. Recentelijk heeft Bol een aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd die direct invloed hebben
De toekomst van automatisering in advertentiebeheer en de invloed van AI op Google Ads scripts
Het automatiseren van campagnes in Google Ads wordt steeds belangrijker en ook steeds haalbaarder. Niet alleen door automatische biedstrategieën, maar ook door middel van regels,
De weg naar een wereld zonder Third-Party cookies
We hebben er al vaak over geschreven en gesproken; het verdwijnen van Third-Party cookies. Lang spraken we over de plannen van verschillende bedrijven zoals Google
Hoe neem je de controle over van Google’s featured snippets in de zoekresultaten?
Google brengt regelmatig (grote) updates aan in de documentatie van Google Search Central. Op 5 januari 2024 heeft Google in hun documentatie over snippets verduidelijkt
Zoekthema’s in Performance Max: Deel jouw expertise met de AI van Google
Google heeft de bètaversie van Zoekthema’s voor Performance Max-campagnes nu in steeds meer accounts gelanceerd. Begin dit jaar worden automatisch aangepaste doelgroep segmenten geüpgraded naar
Alles wat je moet weten over WooCommerce SEO
Van alle e-commerce websites maakt maar liefst 19% gebruik van WooCommerce, zo blijkt uit een onderzoek van Builtwith. Wanneer we enkel naar WordPress-websites kijken, zien
SEA Trends 2024
2024 staat weer voor de deur en dat betekent dat je ook dit jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen vanuit ons SEA team kunt
SEO Trends 2024
SEO Trends. En dat voor 2024. Niet pas zo laat door de drukke periodes als Black Friday of de feestdagen, maar bewust omdat SEO behoorlijk
Hoe schrijf je een SEO-tekst? – Checklist met tips
Hoe schrijf je een tekst die zowel aantrekkelijk is voor je lezers als geoptimaliseerd voor zoekmachines? Het draait hierbij om het afstemmen van je content
Video-content domineert: De opkomst van korte video’s in social media marketing
In de snel veranderende wereld van social media heeft een nieuwe vorm van content de aandacht van zowel gebruikers als marketeers getrokken: korte video’s. Kanalen
Acquisitie in GA4: De kracht van user-based data
De overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4 (GA4) heeft een behoorlijke verschuiving teweeggebracht in hoe we gebruikersgedrag op websites en apps waarnemen en
Social media trends 2024
2023 is weer voorbijgevlogen en richting het einde van het jaar kun je van ons natuurlijk weer de nieuwe trends op het gebied van social
Nieuwe ontwikkelingen binnen Rich Snippets
Rich results bieden een mooie kans om je CTR te verbeteren. Een recente ontwikkeling is de introductie van coupon codes binnen rich snippets, die een
De kracht van topic clusters binnen SEO
In de wereld van SEO (Search Engine Optimization) vormen topic clusters een cruciale strategie voor wie zijn online zichtbaarheid wil vergroten. Door gebruik te maken
Hoe neem je de controle over van Google’s featured snippets in de zoekresultaten?
Google brengt regelmatig (grote) updates aan in de documentatie van Google Search Central. Op 5 januari 2024 heeft Google in hun documentatie over snippets verduidelijkt
Alles wat je moet weten over WooCommerce SEO
Van alle e-commerce websites maakt maar liefst 19% gebruik van WooCommerce, zo blijkt uit een onderzoek van Builtwith. Wanneer we enkel naar WordPress-websites kijken, zien
SEO Trends 2024
SEO Trends. En dat voor 2024. Niet pas zo laat door de drukke periodes als Black Friday of de feestdagen, maar bewust omdat SEO behoorlijk
Hoe schrijf je een SEO-tekst? – Checklist met tips
Hoe schrijf je een tekst die zowel aantrekkelijk is voor je lezers als geoptimaliseerd voor zoekmachines? Het draait hierbij om het afstemmen van je content
10 Internationale SEO learnings vanuit de International Search Summit Barcelona 2023
De digitale wereld kent geen grenzen en dat geldt ook voor SEO. Om deze rede gingen wij ook internationaal en reisde onze specialisten Linda en
Google (Core) updates
Eén van de meest cruciale en invloedrijke aspecten van zoekmachineoptimalisatie (SEO) zijn de beruchte Google (Core) Updates. Deze updates hebben een directe impact op de
De beste AI Tools voor een onverslaanbare SEO strategie
In de dynamische wereld van SEO is het vinden van de juiste balans tussen menselijke creativiteit en technologische efficiëntie essentieel. AI heeft zich ontpopt als
De toekomst van automatisering in advertentiebeheer en de invloed van AI op Google Ads scripts
Het automatiseren van campagnes in Google Ads wordt steeds belangrijker en ook steeds haalbaarder. Niet alleen door automatische biedstrategieën, maar ook door middel van regels,
De weg naar een wereld zonder Third-Party cookies
We hebben er al vaak over geschreven en gesproken; het verdwijnen van Third-Party cookies. Lang spraken we over de plannen van verschillende bedrijven zoals Google
Zoekthema’s in Performance Max: Deel jouw expertise met de AI van Google
Google heeft de bètaversie van Zoekthema’s voor Performance Max-campagnes nu in steeds meer accounts gelanceerd. Begin dit jaar worden automatisch aangepaste doelgroep segmenten geüpgraded naar
SEA Trends 2024
2024 staat weer voor de deur en dat betekent dat je ook dit jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen vanuit ons SEA team kunt
Maak je op voor de feestdagen met Google Ads
Het is nog wat vroeg om na te denken over de voorbereidingen van je kerstdiner, maar je marketing strategie voor de laatste maanden van het
Wat is Google Merchant Center Next en wat zijn de nieuwe AI-mogelijkheden?
Google heeft een nieuwe, vereenvoudigde versie van Google Merchant Center aangekondigd, genaamd Google Merchant Center Next. Naast een gloednieuwe gebruikersinterface zijn vele functies en mogelijkheden
Verbeter je Google shopping resultaten met productreviews
Optimaliseer jouw Google Shopping resultaten door productreviews toe te voegen aan jouw Google Shopping-advertenties! In deze blog laten we je zien hoe en waarom je
Demand Gen en Video View campagnes: het stimuleren van vraag en groei!
Zoals bekend is Google Ads een krachtig platform, wat bedrijven en organisaties in staat stelt om hun producten en diensten online te promoten aan een
Vergelijkbare doelgroepen verdwijnen uit Google Ads: hoe nu verder?
Vergelijkbare doelgroepen worden veelvoudig ingezet binnen SEA campagnes. Door het gebruik van vergelijkbare doelgroepen kon er eenvoudig ingezet worden op het uitbreiden van het bereik en
Krijg inzicht in het gebruikersgedrag van jouw websitebezoekers met Microsoft Clarity
Ben jij ook zo benieuwd naar hoe jouw websitebezoekers zich op jouw website gedragen en waar de knelpunten liggen? Met Microsoft Clarity kom jij hier
Maak kennis met de nieuwe Google Analytics en zijn vele voordelen!
Google heeft zijn nieuwste versie van Google Analytics gelanceerd, namelijk webanalyse platform, Google Analytics 4. Vorig jaar werd er een Google Analytics App + Web
Haal meer winst uit jouw website door conversie optimalisatie
Tegenwoordig zijn de meeste marketingactiviteiten gericht op het generen van zoveel mogelijk verkeer naar de website. Natuurlijk in de hoop dat dit extra verkeer ook
Google for Jobs – Scoor een goede ranking met jouw vacature!
Google heeft in Nederland Google for Jobs gelanceerd. De lancering heeft In Nederland even op zich laten wachten. In Amerika was Google for Jobs namelijk
Waarom elke website conversie optimalisatie nodig heeft
Conversie optimalisatie is het proces waarbij er gericht gewerkt wordt om het conversiepercentage van een website te verhogen. Hoewel vrijwel iedereen begrijpt dat een hoog
Het belang van klantbeoordelingen
Klantbeoordelingen! Vergroot het vertrouwen in jouw organisatie met waardevolle klantbeoordelingen over jouw bedrijf, website of webshop. Steeds meer (oriënterende) klanten laten zich in toenemende mate
Conversies meten in Google Analytics
Er is de mogelijkheid om zowel via Google AdWords als Google Analytics conversies door te meten. Conversies kunnen bijvoorbeeld een aankoop, lead of inschrijving voor
TikTok SEO in 2024; zo zorg je dat jouw TikTok video’s worden gevonden
Inmiddels weten we dat TikTok één van de snelst groeiende social mediaplatformen van dit moment is. Waar eerst alleen jongeren gebruik maakten is dat nu
Video-content domineert: De opkomst van korte video’s in social media marketing
In de snel veranderende wereld van social media heeft een nieuwe vorm van content de aandacht van zowel gebruikers als marketeers getrokken: korte video’s. Kanalen
Social media trends 2024
2023 is weer voorbijgevlogen en richting het einde van het jaar kun je van ons natuurlijk weer de nieuwe trends op het gebied van social
De Kracht van Social Media Communities: Bouwen aan succes in 2023
In de overweldigende stroom aan verschillende media welke consumenten tegenwoordig dagelijks te verwerken krijgen, is het des te belangrijker om manieren te vinden om op
The Infinite Loop: Hoe TikTok onze social advertising strategie veranderde
De groei van TikTok is nog steeds enorm. De gebruikersgroei waar Facebook 7 jaar over deed, kostte TikTok enkel 4 jaar. De voornaamste reden van
Social Search: social media als zoekmachine
We zien een verschuiving binnen de social mediakanalen. Waarbij voorgaande jaren veel meer interesse uitging naar wat vrienden en familieleden aan het doen waren, gaan
Social Media en attributiemodellen: welke moet je kiezen?
Je hebt er ongetwijfeld mee te maken gehad als je social media kanalen onderdeel zijn van je online marketing strategie: attributiemodellen. Je beoordeelt de prestaties
Boost jouw Social Media Marketing met automatisering
https://youtu.be/zOQ_uctwzZc Social advertising is de laatste jaren een belangrijke rol gaan spelen binnen de online marketingmix van veel bedrijven. Met het steeds groter wordende aantal
TikTok steeds populairder onder 40-plussers, Facebook verliest opnieuw gebruikers en andere social media ontwikkelingen
Trends en ontwikkelingen. Soms nog sneller dan het licht in de wereld van online marketing en ondertussen niet meer weg te denken bij social media
Toekomstbestendig verkopen op Bol: DSA gegevens & BTW regelgeving
Voor online verkopers is transparantie, veiligheid en naleving van regelgeving niet langer optioneel. Recentelijk heeft Bol een aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd die direct invloed hebben
Vernieuwd: Amazon Vine Program!
In een wereld waar online winkelen de norm is geworden, spelen productbeoordelingen een belangrijke rol in de besluitvorming van consumenten. Amazon begrijpt dit als geen
Amazon Accelerate 2023: innovaties & inzichten voor verkopers
In de dynamische wereld van e-commerce is het essentieel voor jou als verkoper om voortdurend op de hoogte te blijven van de nieuwste trends, tools
ChatGPT gebruiken voor Amazon, zo doe je dat!
AI, oftewel kunstmatige intelligentie, was een paar jaar geleden alleen nog bekend bij een klein deel van de bevolking. Veel mensen begrepen dan ook niet
Amazon Search Query Performance Dashboard – wat is het en wat kun je ermee?
Misschien heb je er al eens over gehoord, het Amazon Search Query Performance Dashboard, een van de laatste nieuwe datasets vanuit Amazon. Iedereen die verkoopt
De meest voorkomende fouten bij het verkopen op marketplaces
Het hele internet staat er vol mee, succesverhalen van mensen die door het verkopen op marketplaces goed geld hebben verdiend. Het lijkt dus best eenvoudig,
Amazon Advertising – de belangrijkste do’s and don’t
https://youtu.be/2BZZvQsMUXw Adverteren op Amazon, als consument wordt je er bewust of onbewust mee geconfronteerd en als verkoper kun je er eigenlijk niet onderuit om het
Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar
Marketplaces Trends 2023
2022 is alom een onvoorspelbaar jaar geweest. Online retail en daarmee ook marketplaces vormen daarop geen uitzondering. Door de recente veranderingen in de economie, heeft
Acquisitie in GA4: De kracht van user-based data
De overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4 (GA4) heeft een behoorlijke verschuiving teweeggebracht in hoe we gebruikersgedrag op websites en apps waarnemen en
Google Consent Mode: Verkrijg waardevolle inzichten met privacy proof data
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de
Boekentips 2023
Met de zomer voor de deur is het vaak een goed moment om even een stapje terug te doen. Lekker relaxen tijdens een welverdiende vakantie.
Game-changing! Creative content met behulp van Photoshop AI
Op 23 mei lanceerde Adobe zijn nieuwe functionaliteit met de naam “Generative Fill” in de BETA versie van Photoshop. Kort gezegd kun je met deze
Wat is een Customer Data Platform of CDP?
Of je als bedrijf nu online of offline actief bent, om het gebruik van data kun je eigenlijk niet meer heen. Je ziet het zelfs
Power BI vs. Google Looker Studio: Welke BI-tool is geschikt voor jouw bedrijf?
Business Intelligence (BI)-tools zijn onmisbaar voor bedrijven die inzichten willen krijgen in hun data en deze willen gebruiken om betere beslissingen te nemen. Er zijn
Server Side Tracking
https://youtu.be/A9vBiX3xkHQ Third Party CookiesGoogle geeft aan dat ze third party cookies gaan uit faseren en daarom is jouw client side set up niet meer future
Hoe verzamel je het privacy proof én betrouwbaar?
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de
8 e-mailmarketing tips voor een succesvolle Black Friday, of juist niet!
Overgewaaid vanuit Amerika en ondertussen ook in Europa een bekend fenomeen; Black Friday. Wat begon met één dag vol spectaculaire aanbiedingen is ondertussen een meerdaags