Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!
Social media trends 2024
2023 is weer voorbijgevlogen en richting het einde van het jaar kun je van ons natuurlijk weer de nieuwe trends op het gebied van social
10 Internationale SEO learnings vanuit de International Search Summit Barcelona 2023
De digitale wereld kent geen grenzen en dat geldt ook voor SEO. Om deze rede gingen wij ook internationaal en reisde onze specialisten Linda en
Google (Core) updates
Eén van de meest cruciale en invloedrijke aspecten van zoekmachineoptimalisatie (SEO) zijn de beruchte Google (Core) Updates. Deze updates hebben een directe impact op de
Vernieuwd: Amazon Vine Program!
In een wereld waar online winkelen de norm is geworden, spelen productbeoordelingen een belangrijke rol in de besluitvorming van consumenten. Amazon begrijpt dit als geen
De beste AI Tools voor een onverslaanbare SEO strategie
In de dynamische wereld van SEO is het vinden van de juiste balans tussen menselijke creativiteit en technologische efficiëntie essentieel. AI heeft zich ontpopt als
Amazon Accelerate 2023: innovaties & inzichten voor verkopers
In de dynamische wereld van e-commerce is het essentieel voor jou als verkoper om voortdurend op de hoogte te blijven van de nieuwste trends, tools
Maak je op voor de feestdagen met Google Ads
Het is nog wat vroeg om na te denken over de voorbereidingen van je kerstdiner, maar je marketing strategie voor de laatste maanden van het
MVH Media bij SMX Advanced Europe Berlijn 2023
In september reisden Tom en Reinout af naar Berlijn om de SMX Advanced Europe conferentie bij te wonen. Daar deden zij meer kennis op over
BrightonSEO september 2023 – Recap
Op donderdag 14 en vrijdag 15 september zijn Nick en Rinse namens MvH Media afgereisd naar Brighton (Engeland) voor één van de grootste, zo niet
De Kracht van Social Media Communities: Bouwen aan succes in 2023
In de overweldigende stroom aan verschillende media welke consumenten tegenwoordig dagelijks te verwerken krijgen, is het des te belangrijker om manieren te vinden om op
Wat is Google Merchant Center Next en wat zijn de nieuwe AI-mogelijkheden?
Google heeft een nieuwe, vereenvoudigde versie van Google Merchant Center aangekondigd, genaamd Google Merchant Center Next. Naast een gloednieuwe gebruikersinterface zijn vele functies en mogelijkheden
Google Organic Shopping nu ook zichtbaar tussen de Standard Blue Links: Optimalisatietips voor succes!
Google Shopping bestaat nu zo’n 11 jaar. 8 jaar lang was het alleen mogelijk om hierin vertoond te worden door middel van betaalde advertenties. Sinds
ChatGPT gebruiken voor Amazon, zo doe je dat!
AI, oftewel kunstmatige intelligentie, was een paar jaar geleden alleen nog bekend bij een klein deel van de bevolking. Veel mensen begrepen dan ook niet
Verbeter je Google shopping resultaten met productreviews
Optimaliseer jouw Google Shopping resultaten door productreviews toe te voegen aan jouw Google Shopping-advertenties! In deze blog laten we je zien hoe en waarom je
Het creëren van nuttige, betrouwbare, mensgerichte content met behulp van AI: dé sleutel tot SEO-succes
In de afgelopen jaren heeft de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop we content creëren, aanzienlijk veranderd. Bedrijven en individuele content creators wenden
MVH Media bij SMX Advanced Europe Berlijn 2023
In september reisden Tom en Reinout af naar Berlijn om de SMX Advanced Europe conferentie bij te wonen. Daar deden zij meer kennis op over
BrightonSEO september 2023 – Recap
Op donderdag 14 en vrijdag 15 september zijn Nick en Rinse namens MvH Media afgereisd naar Brighton (Engeland) voor één van de grootste, zo niet
Google Organic Shopping nu ook zichtbaar tussen de Standard Blue Links: Optimalisatietips voor succes!
Google Shopping bestaat nu zo’n 11 jaar. 8 jaar lang was het alleen mogelijk om hierin vertoond te worden door middel van betaalde advertenties. Sinds
Het creëren van nuttige, betrouwbare, mensgerichte content met behulp van AI: dé sleutel tot SEO-succes
In de afgelopen jaren heeft de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop we content creëren, aanzienlijk veranderd. Bedrijven en individuele content creators wenden
MozCon 2023 – Recap
Afgelopen 7 & 8 augustus zijn collega’s Nicky, Vincent en Stijn namens MvH Media afgereisd naar Seattle om MozCon 2023 bij te wonen. Na 22
Google Bard: een krachtige tool voor jouw SEO
Vorige week (13 juli, 2023) heeft Google de grootste uitbreiding van Bard tot nu toe aangekondigd, waarin ze de beschikbaarheid van Bard in het Nederlands
SEO & Shopify: Alles wat je moet weten
Is Shopify een SEO-vriendelijk platform? Een vraag die op komt als je een eigen Shopify-winkel hebt of overweegt er een te starten. In dit artikel
Generatieve SEO & de impact op de search experience
We duiken in de fascinerende wereld van SEO waarbij we het gaan hebben over de opkomst van Generatieve SEO. Een ontwikkeling die voortkomt uit de
Python SEO: de basics vanaf 0
Python SEO: iedere marketeer die een interesse heeft in SEO en weleens een internationale lezing heeft gevolgd, kan haast niet om de mogelijkheden van Python
Vergelijkbare doelgroepen verdwijnen uit Google Ads: hoe nu verder?
Vergelijkbare doelgroepen worden veelvoudig ingezet binnen SEA campagnes. Door het gebruik van vergelijkbare doelgroepen kon er eenvoudig ingezet worden op het uitbreiden van het bereik en
Google Marketing Live 2023 – De AI-revolutie binnen Google Ads
Vanuit MvH Media hebben we met een aantal collega’s Google Marketing Live 2023 Dublin gevolgd. Naast de geweldige tap dance show en de ingestudeerde praatjes
Genereer meer zichtbaarheid in Google doormiddel van Hotel Ads
In de huidige digitale wereld vormen advertentiecampagnes een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie van hotels. Een van de meest effectieve manieren om potentiële klanten te
ChatGPT & Google Ads: de kracht van automatisering
We kunnen er niet meer omheen, overal lezen we over het gebruik van ChatGPT en zien we dat het gebruikt wordt voor het analyseren, optimaliseren
Microsoft Bing stijgt in populariteit vanwege innovaties
In de wereld van Online Marketing is de keuze van je advertentieplatform van groot belang. Hoewel Google vaak als de standaard wordt gezien, wordt Microsoft
Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar
Nieuw! Experimenteren met Performance Max
Met de overgang van Smart Shopping campagnes naar Performance Max campagnes werd een nieuw campagnetype geïntroduceerd. Na verschillende optimalisaties en ontwikkelingen binnen de Performance Max
Conversietracking binnen Google Ads: alles wat je moet weten
De tijd dat SEA-specialisten verantwoordelijk waren voor het juist instellen van de conversies binnen Google Ads is voorbij. Dit komt door de opkomst van geavanceerde
SEA Trends 2023
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen op SEA gebied voor het komende jaar. Afgelopen jaar
10 manieren om ChatGPT in te zetten voor jouw social media
https://youtu.be/__tcxTNRK7I Open je LinkedIn dan kun je er niet meer omheen. Overal zijn berichten te vinden over ChatGPT en hoe iedereen het inzet. Maar wat
De 5 best practices voor een vacaturecampagne op social media
Je hebt je vacature live staan, dus laat de kandidaten maar binnenstromen. Toch? Helaas werkt het niet zo eenvoudig. In de huidige markt zul je
De toekomst van social commerce
https://youtu.be/5_fqOfBqwzA Social commerce heeft de afgelopen jaren een snelle opkomst gemaakt en we denken dat deze trend de komende jaren een nog veel grotere rol
Social Media Trends 2023
Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent weer veel nieuwe trends en verwachtingen voor het nieuwe jaar! De social media platformen
Dé toekomstvoorspellingen voor 2023 volgens Pinterest Predicts
Pinterest is hét platform wat mensen gebruiken om hun toekomst te plannen. Dat betekent dat Pinterest erg goed is geworden in het spotten van trends
De 7 vormen van Snapchat adverteren
Snapchat is allang niet meer waar het 11 jaar geleden ontstaan is. Waarbij het doel van de app begon met het versturen van verdwijnende foto’s
7 social media tips voor de feestdagen 2022
De zomer is nog maar net voorbij, maar de pepernoten liggen alweer in de winkel. De feestdagen zijn dichterbij dan je denkt. Goed om dus
5 optimalisaties om je DPA campagnes op social media te verbeteren
Met het oog op de toekomst, waarin social commerce centraal staat, is een geoptimaliseerde dynamische productadvertentie geen overbodig luxe meer. Sociale media zullen een leidende
Waarom je met je bedrijf vandaag nog op Pinterest moet
Bij veel bedrijven is Pinterest nog een ondergeschoven kindje, maar als we kijken naar de kansen binnen Pinterest is het verstandig om het kanaal vandaag
Hoe onderscheid jij je als verkoper op marketplaces gedurende de feestdagen in tijden van inflatie?
Velen voelen het direct in hun portemonnee; de economie beleeft als het ware een hittegolf. Gasprijzen stijgen, voedseltekorten ontstaan, rentetarieven gaan omhoog en er is
Amazon België – De strijd om de Belgische consument is nu echt los gebarsten!
Update: 18-10-2022 Amazon België is officieel gelanceerd! De livegang van Amazon.com.be is officieel met ingang van 18 oktober 2022. Waar voorheen Belgische consumenten moesten uitwijken
EPR op Amazon Duitsland aangescherpt – Voldoe jij al aan de WEEE richtlijn?
Amazon verkopers in Duitsland opgelet! Ben je het gele uitroepteken, samen met het blok ‘Action needed’ al tegengekomen op de homepage van je Amazon Seller
Verhoog je conversieratio op de marketplaces door inzet van de juiste productafbeeldingen
Het belang van goede productafbeeldingen op de marketplaces zien we, samenhangend met een toename in mobiele gebruikers, steeds groter worden. Zo zien we dat platformen
Haal het meeste uit je Amazon Brand Store
Stel je voor; je verkoopt al een langere tijd succesvol je producten via Amazon. Al je producten staan op het platform, de productpagina’s zijn organisch
Amazon SEO: Tips om je vindbaarheid te verbeteren
Search Engine Optimization (SEO) is een van de meest ondergewaardeerde factoren binnen de Marketplaces. Terwijl het één van de belangrijkste factoren is om jouw verkopen
Wat is merkregistratie, en wat kan dit voor jouw merkartikel(en) op bol.com betekenen?
Eindelijk staat jouw product online en de verkoop gaat als een speer. Het succes van jouw product is dan ook niet onopgemerkt gebleven bij anderen
EPR op Amazon Duitsland – Heb jij je registratie al geregeld?
Vanaf 1 juli 2022 zijn EPR-registraties verplicht op Amazon Duitsland. Een EPR (Extended Producer Responsiblity) registratie is verplicht voor alle verkopende partijen op Amazon Duitsland
CE – Markering verplicht? Ja, en ook bol.com ontkomt er niet aan!
Marketplaces zoals bol.com en Amazon krijgen steeds meer te maken met aangepaste wet en regelgeving waardoor de wettelijke regels nu ook op deze platformen van
Vrije verkenningen in Google Analytics 4 (GA4)
Het nieuws dat Universal Analytics (UA) gaat stoppen en er overgestapt moet worden naar Google Analytics 4 (GA4) is al even bekend, echter lijkt GA4
Zo verzamel je meer e-mailadressen en zet je website-bezoekers om in abonnees
Je verstuurt regelmatig nieuwsbrieven, hebt een aantal goede automatiseringen ingericht en je behaalt al goede resultaten met e-mailmarketing. Om deze resultaten te behouden en zelfs
Nieuw in Google Analytics 4: het conversieratio
Gebruik je Google Analytics 4 om conversies op je website door te meten? Dan is het je vast opgevallen dat een belangrijke statistiek uit Universal
5 boekentips voor de zomer van 2022
https://youtu.be/4h8kjxCtsJY Ook deze zomer komen we weer met een aantal boekentips. Onze boekenselectie is een mix van gelezen managementboeken en online marketing boeken. Onze aanbevelingen
Segmenten in Google Analytics 4: hoe zet je ze in om je analyses te verbeteren?
Wat zijn segmenten? Om betere inzichten uit je data-analyse te halen, is het belangrijk om te segmenteren. Hierbij kijk je niet naar geaggregeerde cijfers (zoals
NIEUW: de volledig vernieuwde editor van ActiveCampaign
Wie ons al een tijdje volgt heeft de naam ActiveCampaign vast al eens voorbij zien komen. ActiveCampaign is een zeer gewaardeerde tool op het gebied
Video-engagement in Google Analytics 4: hoe analyseer je de betrokkenheid van je websitebezoekers bij je videocontent?
Een van de voordelen van Google Analytics 4 is de automatische tracking van extra gebeurtenissen naast de standaardgebeurtenissen die het programma volgt (zoals een paginabezoek
Google Analytics 4 (GA4) – Gebeurtenissen en Conversies
Wanneer je vaker met Google Tag Manager werkt zal je waarschijnlijk wel weten dat er verschillende trackingtypes zijn voor een Universal Analytics Tag. Je kan
Zo kan e-mailmarketing jouw andere online marketingkanalen versterken
Dat e-mailmarketing een krachtig op zichzelf staand kanaal is wist je waarschijnlijk al. Maar wist je dat e-mailmarketing ook kan bijdragen aan jouw andere online