Wij geloven in
HET DELEN VAN KENNIS.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

Google Analytics 4 (GA4) – Gebeurtenissen en Conversies
Wanneer je vaker met Google Tag Manager werkt zal je waarschijnlijk wel weten dat er verschillende trackingtypes zijn voor een Universal Analytics Tag. Je kan


Zo kan e-mailmarketing jouw andere online marketingkanalen versterken
Dat e-mailmarketing een krachtig op zichzelf staand kanaal is wist je waarschijnlijk al. Maar wist je dat e-mailmarketing ook kan bijdragen aan jouw andere online


Verbeterde conversies in Google Ads
De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen


Google Search Console handleiding deel 2: Indexdekking Rapport
In deel 1 van de Google Search Console handleiding is het prestatierapport uitgelicht. Het prestatierapport wordt veelal gebruikt door SEO’ers, online marketeers en website-eigenaren om


Wat is merkregistratie, en wat kan dit voor jouw merkartikel(en) op bol.com betekenen?
Eindelijk staat jouw product online en de verkoop gaat als een speer. Het succes van jouw product is dan ook niet onopgemerkt gebleven bij anderen


Google Analytics 4 (GA4): Goodbye Bounce Rate, Hello Engagement Rate!
“Zijn klanten echt betrokken bij mijn site, of krijg ik gewoon veel sessies die geen waarde toevoegen?” Dit is een belangrijke vraag om te beantwoorden,


Nieuw en getest: Advantage+ Meta campagnes: wat zijn het?
Misschien heb je de optie al voorbij zien komen in je bedrijfsmanager. Zo niet, dan zal je dit binnenkort zien verschijnen. Meta is bezig met


Nieuwe features binnen Google Shopping en Merchant Center
Google shopping is voor veel bedrijven het meest rendabele campagnetype en geeft de consument een duidelijk beeld van het product dat je verkoopt voordat ze



Aangepaste dimensies in Google Analytics 4: wat houdt het in en hoe gebruik je ze?
Ieder bedrijf is uniek en je wilt waarschijnlijk andere dingen bijhouden om te begrijpen hoe verschillende onderdelen presteren. Een van de manieren om je data


EPR op Amazon Duitsland – Heb jij je registratie al geregeld?
Vanaf 1 juli 2022 zijn EPR-registraties verplicht op Amazon Duitsland. Een EPR (Extended Producer Responsiblity) registratie is verplicht voor alle verkopende partijen op Amazon Duitsland



BREAKING NEWS: Het einde van Universal Analytics
“All standard Universal Analytics properties will stop processing new hits on July 1, 2023.” – Russell Ketchum (Director, Product Management, Google Analytics) Google heeft vandaag aangekondigd


Waarom TikTok onmisbaar is als marketingkanaal
TikTok is allang geen kanaal meer voor de nieuwste generatie. Ook ziet TikTok zichzelf tegenwoordig steeds meer als een entertainment kanaal, dan een social media



Visualisatie van e-commerce data met Google Analytics 4 (GA4)
Er gaat geen week voorbij zonder dat Google Analytics 4 (GA4) wordt geüpdatet. Regelmatig worden er nieuwe features en mogelijkheden toegevoegd, daardoor komt het punt


Het inzichtenrapport van Google Bedrijfsprofiel uitgelegd!
Iedere fysieke locatie kan eigenlijk niet zonder Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf). Door de ontwikkeling van de afgelopen jaren zou de lokale intentie in



Intern IP-adres uitfilteren in Google Analytics 4 (GA4)
https://youtu.be/YPXvRmj4NO4 Wanneer je bezig bent met het analyseren van je data wil je natuurlijk alleen de activiteit van de klanten zien en niet van je


Page Experience Update -> monitor het in Google Search Console
Eind vorig jaar schreven we een uitgebreid artikel over PageSpeed en SEO. Al een tijdje geeft Google aan dat PageSpeed een belangrijk onderdeel wordt van


De nieuwe veelbelovende update van Google – Passage Ranking – en wat jij ermee kunt
Eind 2020 kondigde Google aan dat er een nieuwe update zou komen; Passage Indexing. Op 10 februari 2021 ging de update dan eindelijk live voor


Kans voor de e-commerce met de Price Drop update
Wat zijn de rich snippets ook alweer? De rich snippets zijn een onderdeel van de zoekresultaten binnen Google. Het biedt de mogelijkheid om een extra


Maak optimaal gebruik van Click & Collect
Het hoge woord is eruit: De lockdown wordt verlengd. Gelukkig wel met een aantal versoepelingen. Dit biedt weer nieuwe kansen en mogelijkheden om jouw winkel


Google Question Hub, wat is het en wat kunnen we verwachten?
Google weet alles. Dat is tenminste een uitspraak die ik meer dan eens gehoord heb. Maar wat nu als Google het ook even niet weet?


SEO Trends 2021
Liever de SEO trends voor 2022 ontdekken? Lees de blog hier. Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO trends van het komende jaar. Vorig


Verbeter je website met de nieuwe crawlstatistieken van Google Search Console
Technische SEO is nog steeds een superbelangrijk onderdeel voor de gezondheid van je website. Wij zijn er ook dan ook structureel mee bezig om nieuwe,


PageSpeed & SEO: de Complete Handleiding
Dat PageSpeed en Google hand in hand gaan is geen geheim meer. Een betere website- of paginasnelheid zorgt voor een betere User Experience, een betere


Vergroot je organische zichtbaarheid met Google Web Stories!
Wat social media kan, kan Google ook. Iedereen kent de Snapchat, Instagram, Facebook, YouTube, WhatsApp en LinkedIn Stories wel, toch? Het is een hele rits


Google voert (opnieuw) invloedrijke wijziging door in het Zoektermenrapport
In september 2020 namen we je mee in een wijziging van het zoektermenrapport. In het kort betekende die update dat alleen nog maar de zoektermen


Responsive Search Ads: Hoe zet je deze optimaal in?
Binnen Google Search campagnes is één van de belangrijkste onderdelen voor een succesvolle campagne; het inzetten van de juiste (relevante) advertenties! Enerzijds om op die


Opvallen met persoonlijke Google-advertenties? Zo doe je dat!
Je ziet het steeds vaker: “Voor 20:00 besteld = morgen in huis”. Beetje saai, hè? Maar hoe zorg je ervoor dat je wel opvalt tussen


Google lanceert Conversion Value Rules (Bèta)
Google heeft onlangs een nieuwe functie gelanceerd, namelijk de zogenaamde Conversion Value Rules. Een functie waarmee we nog meer invloed kunnen uitoefenen binnen de conversie-instellingen.


Hagakure: Dé nieuwe Search Ads-structuur
Als online marketeers zijn we steeds minder bezig met het handmatig optimaliseren van campagnes. Daarvoor in de plaats moeten we juist meer vertrouwen op het


Microsoft Advertising: De nieuwste updates
Microsoft (Bing) is de laatste tijd hard aan de weg aan het timmeren en deelt regelmatig nieuwe updates met betrekking tot het advertentieplatform. Ondanks dat


Image Extensies in Google Search ads
De Image extension bèta (beeldextensies) werd een tijd geleden al aangekondigd in Amerika, maar sinds deze week zien we deze extensie ook terug in verschillende


Dynamic Search Ads (DSA) – Geef jouw PPC campagnes een boost
De mogelijkheid om het bereik van jouw PPC campagnes te vergroten en nieuwe, interessante zoekopdrachten te achterhalen die vervolgens kunnen leiden tot nieuwe inzichten –


Verhoog je winkelverkopen met Local Inventory Ads
Verkoop jij online en heb je ook een lokale winkel? Dan kun je de verkoop via jouw lokale winkel een boost geven met de Local


Verkopen binnen Facebook (social commerce): 5 tips om je voor te bereiden op de toekomst!
De potentie om via sociale media miljoenen mogelijke kopers te bereiken is enorm. Op dit moment worden sociale media gebruikers in Nederland doorgeleid naar de


Dit zijn de juiste afmetingen en specificaties voor advertenties op Social Media
We ontvangen er best vaak vragen over: wat zijn de juiste afmetingen waarin ik mijn video of afbeelding aan moet leveren voor social media advertenties?


Branding met social media: hoe zit dat?
Als je aan branding wil werken speelt social media een belangrijke rol. Kanalen zoals TikTok, Instagram, Facebook, LinkedIn en Pinterest bereiken samen meer dan 13,7


Social media campagneplan voor de feestdagen
Succesvolle campagnes zijn niet in één dag gebouwd en het verzamelen van data is nog belangrijker. Met de feestdagen in het vooruitzicht is het nu


Privacy beperkingen door iOS 14.5: hoe staat het er nu voor?
Op 26 april 2021 zette Apple een enorme stap in de richting van gegevensbescherming met iOS 14.5. Met alle gevolgen van dien voor social advertising.


Conversion API: wat is het en wat zijn de voordelen?
De laatste tijd is er veel veranderd met het adverteren in Facebook en Instagram. Termen als iOS 14 update zijn niet meer onbekend en de


Nieuw & getest: adverteren in Instagram Reels
Video content is de laatste jaren ontzettend populair geworden en krijgt een steeds grotere rol op verschillende social media kanalen. Na de komst van TikTok


Zo kun je vandaag nog starten met Boosted TikTok
Update: De naam van Boosted TikTok is veranderd in Spark Ads Heb jij een TikTok account voor jouw product of dienst of ben je van


Hoe je een Facebook advertentieplanning met regels instelt
In veel bedrijven zijn er bepaalde tijden van de dag of bepaalde dagen van de week belangrijk waarop je daadwerkelijk je Facebook advertentiecampagnes wilt weergeven.


6 tips om jouw merk succesvol te vestigen op Amazon Europe
Marketplaces zijn niet meer weg te denken uit de online winkelstraat. Je kan eigenlijk zeggen dat het geen trend meer is, maar een gegeven. Zo


Retouren op Bol.com zoveel mogelijk voorkomen?
Iedereen die iets verkoopt op Bol.com krijgt onvermijdelijk te maken met retouren. In bepaalde productcategorieën zie je een hoger retourpercentage, maar over het algemeen krijgt


Amazon Prime Day komt eraan! Dit moet je weten als verkoper
21 en 22 juni is het weer zover; Amazon Prime Day! Hét koopjesfestijn van Amazon wordt voor de 2e keer in Nederland gehouden, maar wordt


4 methodes voor meer productreviews op Amazon
De toegevoegde waarde van online reviews is inmiddels bij iedere marketeer meer dan duidelijk. Op marketplaces als Amazon kun je productreviews zelfs onmisbaar noemen. Meerdere


Hoe zorg ik voor een optimale Bol.com Prestatiescore?
Met de explosieve stijging van aankopen via bol.com neemt de druk op jouw bol.com prestatiescore flink toe. Daar komt nog bij dat externe partijen zoals


Amazon Sponsored Display Ads; (re)target jouw Amazon klanten
Altijd al afgevraagd hoe je bezoekers van jouw Amazon productpagina’s kunt retargeten? Sponsored Display Ads geeft je diverse mogelijkheden om jouw Amazon sales verder te


Advertising op Amazon.nl nu beschikbaar voor Sellers en Vendors!
Amazon is gestart met de uitrol van Amazon Advertising op amazon.nl! Na de lancering van amazon.nl in maart 2020 was het lang wachten op de


De 6 Amazon trends 2021
Het jaar 2020 stond natuurlijk in het teken van COVID-19, wat ook de opkomst en groei van marketplaces verder versnelde. Anno 2020 zijn er al 250 marketplaces


Verhoog je omzet met Amazon A+ Content
De focus van merken op Amazon gaat snel naar het optimaliseren van productpagina’s en het opzetten van een Amazon Store. A+ content is voor Vendors



Aangepaste dimensies in Google Analytics 4: wat houdt het in en hoe gebruik je ze?
Ieder bedrijf is uniek en je wilt waarschijnlijk andere dingen bijhouden om te begrijpen hoe verschillende onderdelen presteren. Een van de manieren om je data



BREAKING NEWS: Het einde van Universal Analytics
“All standard Universal Analytics properties will stop processing new hits on July 1, 2023.” – Russell Ketchum (Director, Product Management, Google Analytics) Google heeft vandaag aangekondigd



Visualisatie van e-commerce data met Google Analytics 4 (GA4)
Er gaat geen week voorbij zonder dat Google Analytics 4 (GA4) wordt geüpdatet. Regelmatig worden er nieuwe features en mogelijkheden toegevoegd, daardoor komt het punt



Intern IP-adres uitfilteren in Google Analytics 4 (GA4)
https://youtu.be/YPXvRmj4NO4 Wanneer je bezig bent met het analyseren van je data wil je natuurlijk alleen de activiteit van de klanten zien en niet van je


5 must-have e-mailmarketing automatiseringen voor webshops
Bij e-mailmarketing denk je vaak als eerste aan nieuwsbrieven. Je ontvangt ze waarschijnlijk zelf ook van allerlei bedrijven en webshops en ze zitten meestal vol


[GA4] Data Driven Attribution-model: nu beschikbaar
Attributie-modellen in Google Analytics. Een pittig onderwerp als het gaat om het begrijpen én toepassen. Welk attributiemodel is het beste en waarom? Dat hangt volledig


E-mailadressen als krachtig alternatief voor third-party cookies
Het komt steeds dichterbij: Google gaat third-party cookies uitbannen in de Chrome browser. Met deze keuze volgen ze vele andere browsers zoals Microsoft Edge, Firefox


iOS 15 update en de gevolgen voor e-mailmarketing
Afgelopen juni kondigde Apple de aankomende update van iOS 15 aan. Deze uitrol zal plaatsvinden op 20 september. Na de iOS 14 en 14.5 update


5 redenen om te starten met e-mailmarketing
We ontvangen ze allemaal in onze inbox; nieuwsbrieven. Anno 2021 is e-mailmarketing nog steeds één van de meest effectieve kanalen in online marketing. Dit terwijl