Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

Hoe verzamel je het privacy proof én betrouwbaar?
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de

10 manieren om ChatGPT in te zetten voor jouw social media
https://youtu.be/__tcxTNRK7I Open je LinkedIn dan kun je er niet meer omheen. Overal zijn berichten te vinden over ChatGPT en hoe iedereen het inzet. Maar wat


Image SEO: zorg dat je future proof bent voor Visual SEO
Image SEO bestaat al heel lang en zou zeker een onderdeel moeten zijn van je SEO strategie. Want ondanks het feit dat afbeeldingen al geruime


De 5 best practices voor een vacaturecampagne op social media
Je hebt je vacature live staan, dus laat de kandidaten maar binnenstromen. Toch? Helaas werkt het niet zo eenvoudig. In de huidige markt zul je


Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar


Nieuw! Experimenteren met Performance Max
Met de overgang van Smart Shopping campagnes naar Performance Max campagnes werd een nieuw campagnetype geïntroduceerd. Na verschillende optimalisaties en ontwikkelingen binnen de Performance Max


Conversietracking binnen Google Ads: alles wat je moet weten
De tijd dat SEA-specialisten verantwoordelijk waren voor het juist instellen van de conversies binnen Google Ads is voorbij. Dit komt door de opkomst van geavanceerde


De toekomst van social commerce
https://youtu.be/5_fqOfBqwzA Social commerce heeft de afgelopen jaren een snelle opkomst gemaakt en we denken dat deze trend de komende jaren een nog veel grotere rol


Marketplaces Trends 2023
2022 is alom een onvoorspelbaar jaar geweest. Online retail en daarmee ook marketplaces vormen daarop geen uitzondering. Door de recente veranderingen in de economie, heeft


SEA Trends 2023
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen op SEA gebied voor het komende jaar. Afgelopen jaar


Social Media Trends 2023
Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent weer veel nieuwe trends en verwachtingen voor het nieuwe jaar! De social media platformen


Dé toekomstvoorspellingen voor 2023 volgens Pinterest Predicts
Pinterest is hét platform wat mensen gebruiken om hun toekomst te plannen. Dat betekent dat Pinterest erg goed is geworden in het spotten van trends


E-E-A-T of Double E-A-T: Wat houdt het precies in?
Veel SEO-specialisten zijn al bekend met E-A-T, maar sinds 15 december 2022 heeft Google hier nog een extra E aan toegevoegd. E-E-A-T – of “Double-E-A-T”,


SEO Trends 2023
Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO-trends van het komende jaar. Vorig jaar voorspelden we o.a. veel verschuivingen in SERP-elementen, het MUM-model, de prominentere plaats


AI Generated content, wat is het en hoe gebruik je het?
Artificial intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren enorme vooruitgang geboekt en wordt het meest gebruikt binnen de IT, financiële dienstverleningen en zakelijke diensten. Echter zien


8 SEO tips voor het maken van dé perfecte lokale pagina
Wanneer je eigenaar bent van een winkel of showroom, dan mag de lokale pagina niet missen. Een lokale pagina is dé pagina die een gebruiker


Hoe maak je gebruik van de Helpful Content Update van Google
Google verwerkt dagelijks 3,5 miljard zoekopdrachten. Hiervoor zijn er op het moment meer dan 5,1 miljard websites voor aanwezig en in de tijd dat jij


De belangrijkste vuistregels van linkbuilding
Elke bedrijfseigenaar wil zijn website bovenaan de zoekresultaten zien staan. De meeste zijn daarom bekend met het belang van een goede SEO strategie. Website autoriteit


Google Search Experimenten Juli 2022: De kansen en effecten
De zoekresultaten van Google veranderen doorlopend. Een paar jaar geleden zag de resultatenpagina van Google er heel anders uit ten opzichte van de huidige resultatenpagina.


Google Search Console handleiding deel 2: Indexdekking Rapport
In deel 1 van de Google Search Console handleiding is het prestatierapport uitgelicht. Het prestatierapport wordt veelal gebruikt door SEO’ers, online marketeers en website-eigenaren om


Het inzichtenrapport van Google Bedrijfsprofiel uitgelegd!
Iedere fysieke locatie kan eigenlijk niet zonder Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf). Door de ontwikkeling van de afgelopen jaren zou de lokale intentie in


SEO Trends 2022
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de SEO-ontwikkeling voor het komende jaar. Vandaar dat je in deze blog de SEO


Hoe onderwerpclusters voor een betere vindbaarheid kunnen zorgen
Wat is een onderwerpcluster? Bloggen aan de hand van een onderwerpcluster is eigenlijk al jaren een trend binnen SEO, maar wordt helaas nog niet door


Zo genereer je de perfecte meta title na de recente Google Update
Onlangs heeft Google bevestigd dat zij een update hebben uitgerold waarbij title-tags worden herschreven in de organische zoekresultaten. Het kan nu en in de toekomst


Wat is First-Party data in marketing?
First-party data speelt al een hoofdrol in de marketingactiviteiten van vele bedrijven, maar door het verdwijnen van third-party cookies wordt het alleen nog maar belangrijker.


Nieuw in Nederland: Promoties binnen Google Merchant Center
Nu de feestdagen dichterbij komen en vele webshops kortingen geven is deze nieuwe manier van promoties maken relevanter dan ooit. In een aantal landen was


Goed voorbereid de laatste maanden in met Google Ads!
De E-commerce piekperiode van het jaar staat weer voor de deur! Voor de meeste webshops zijn de laatste maanden van het jaar de meest lucratieve


Google’s glazen bol! Maak kennis met de prestatieplanner
De campagnes staan klaar en het doel is duidelijk, maar hoe bereken je het budget voor je Google Ads campagne? Dit is een vraag die


Performance Max: De eerste inzichten & laatste updates
Inmiddels is de aankondiging van Performance Max campagnes een paar maanden geleden en hebben we tijd gehad om de eerste testen van dit campagnetype te


Highlights en productaanpassingen binnen Google Ads in 2022
De wereld van online marketing ontwikkelt zich in razendsnel tempo, met name binnen de SEA branche. Google communiceert de nieuwste ontwikkelingen en trends vanuit het


Verbeterde conversies in Google Ads
De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen


Nieuwe features binnen Google Shopping en Merchant Center
Google shopping is voor veel bedrijven het meest rendabele campagnetype en geeft de consument een duidelijk beeld van het product dat je verkoopt voordat ze


Concurrentie-inzichten binnen Google Ads
Voor het optimaliseren van campagnes binnen Google Ads is het onder andere belangrijk om je concurrenten goed in kaart te kunnen brengen. Hoe kun je


7 social media tips voor de feestdagen 2022
De zomer is nog maar net voorbij, maar de pepernoten liggen alweer in de winkel. De feestdagen zijn dichterbij dan je denkt. Goed om dus


5 optimalisaties om je DPA campagnes op social media te verbeteren
Met het oog op de toekomst, waarin social commerce centraal staat, is een geoptimaliseerde dynamische productadvertentie geen overbodig luxe meer. Sociale media zullen een leidende


Waarom je met je bedrijf vandaag nog op Pinterest moet
Bij veel bedrijven is Pinterest nog een ondergeschoven kindje, maar als we kijken naar de kansen binnen Pinterest is het verstandig om het kanaal vandaag


In 3 eenvoudige stappen een TikTok maken!
Het maken van een TikTok lijkt vaak moeilijker dan dat het is. Maar dat hoeft het niet te zijn. TikTok is juist het kanaal waar


First party data verzamelen via Social Media: wat is de beste manier? (A/B test!)
Privacy beperkingen. We zien ze in steeds grotere mate hun intrede maken in de online marketing wereld. Apple kwam vorig jaar al met een grote


Nieuw en getest: Advantage+ Meta campagnes: wat zijn het?
Misschien heb je de optie al voorbij zien komen in je bedrijfsmanager. Zo niet, dan zal je dit binnenkort zien verschijnen. Meta is bezig met


Waarom TikTok onmisbaar is als marketingkanaal
TikTok is allang geen kanaal meer voor de nieuwste generatie. Ook ziet TikTok zichzelf tegenwoordig steeds meer als een entertainment kanaal, dan een social media


Pinterest Predicts geeft een nieuwe kijk op 2022
Pinterest is verrassend goed in het voorspellen van de toekomst. Pinterest wordt wereldwijd gebruikt om inspiratie op te zoeken en met de data van deze


8 Social Media trends in 2022
Het nieuwe jaar is in zicht en dat betekent dat er weer veel nieuwe ontwikkelingen zitten aan te komen. De belangrijkste verwachtingen voor 2022 zetten


Amazon SEO: Tips om je vindbaarheid te verbeteren
Search Engine Optimization (SEO) is een van de meest ondergewaardeerde factoren binnen de Marketplaces. Terwijl het één van de belangrijkste factoren is om jouw verkopen


Wat is merkregistratie, en wat kan dit voor jouw merkartikel(en) op bol.com betekenen?
Eindelijk staat jouw product online en de verkoop gaat als een speer. Het succes van jouw product is dan ook niet onopgemerkt gebleven bij anderen


EPR op Amazon Duitsland – Heb jij je registratie al geregeld?
Vanaf 1 juli 2022 zijn EPR-registraties verplicht op Amazon Duitsland. Een EPR (Extended Producer Responsiblity) registratie is verplicht voor alle verkopende partijen op Amazon Duitsland


CE – Markering verplicht? Ja, en ook bol.com ontkomt er niet aan!
Marketplaces zoals bol.com en Amazon krijgen steeds meer te maken met aangepaste wet en regelgeving waardoor de wettelijke regels nu ook op deze platformen van


Marketplaces Trends 2022
Het afgelopen jaar hebben marketplaces zoals Bol.com en Amazon een aanhoudende groei doorgemaakt. Sinds de coronapandemie zien we een sterke verschuiving van shoppen in fysieke


Recensies op Marketplaces, waardevol of waardeloos?
Bijna iedere website maakt gebruik van een of zelfs meerdere reviewwebsites zoals Trusted Shop, Trustpilot of Kiyoh. Het meest bekend zijn consumenten met de reviews


Succesvolle leverbeloftes & optimaal voorraadbeheer tijdens de Feestdagen op Bol.com
Is het je al opgevallen dat het steeds sneller donker wordt? Dat er meer blaadjes op de grond liggen dan aan de gemiddelde boom zitten?


6 tips om jouw merk succesvol te vestigen op Amazon Europe
Marketplaces zijn niet meer weg te denken uit de online winkelstraat. Je kan eigenlijk zeggen dat het geen trend meer is, maar een gegeven. Zo


Retouren op Bol.com zoveel mogelijk voorkomen?
Iedereen die iets verkoopt op Bol.com krijgt onvermijdelijk te maken met retouren. In bepaalde productcategorieën zie je een hoger retourpercentage, maar over het algemeen krijgt


Segmenten in Google Analytics 4: hoe zet je ze in om je analyses te verbeteren?
Wat zijn segmenten? Om betere inzichten uit je data-analyse te halen, is het belangrijk om te segmenteren. Hierbij kijk je niet naar geaggregeerde cijfers (zoals


NIEUW: de volledig vernieuwde editor van ActiveCampaign
Wie ons al een tijdje volgt heeft de naam ActiveCampaign vast al eens voorbij zien komen. ActiveCampaign is een zeer gewaardeerde tool op het gebied


Video-engagement in Google Analytics 4: hoe analyseer je de betrokkenheid van je websitebezoekers bij je videocontent?
Een van de voordelen van Google Analytics 4 is de automatische tracking van extra gebeurtenissen naast de standaardgebeurtenissen die het programma volgt (zoals een paginabezoek


Google Analytics 4 (GA4) – Gebeurtenissen en Conversies
Wanneer je vaker met Google Tag Manager werkt zal je waarschijnlijk wel weten dat er verschillende trackingtypes zijn voor een Universal Analytics Tag. Je kan


Zo kan e-mailmarketing jouw andere online marketingkanalen versterken
Dat e-mailmarketing een krachtig op zichzelf staand kanaal is wist je waarschijnlijk al. Maar wist je dat e-mailmarketing ook kan bijdragen aan jouw andere online


Google Analytics 4 (GA4): Goodbye Bounce Rate, Hello Engagement Rate!
“Zijn klanten echt betrokken bij mijn site, of krijg ik gewoon veel sessies die geen waarde toevoegen?” Dit is een belangrijke vraag om te beantwoorden,


Aangepaste dimensies in Google Analytics 4: wat houdt het in en hoe gebruik je ze?
Ieder bedrijf is uniek en je wilt waarschijnlijk andere dingen bijhouden om te begrijpen hoe verschillende onderdelen presteren. Een van de manieren om je data


BREAKING NEWS: Het einde van Universal Analytics
“All standard Universal Analytics properties will stop processing new hits on July 1, 2023.” – Russell Ketchum (Director, Product Management, Google Analytics) Google heeft vandaag aangekondigd


Visualisatie van e-commerce data met Google Analytics 4 (GA4)
Er gaat geen week voorbij zonder dat Google Analytics 4 (GA4) wordt geüpdatet. Regelmatig worden er nieuwe features en mogelijkheden toegevoegd, daardoor komt het punt