Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

MozCon 2023 – Recap
Afgelopen 7 & 8 augustus zijn collega’s Nicky, Vincent en Stijn namens MvH Media afgereisd naar Seattle om MozCon 2023 bij te wonen. Na 22


The Infinite Loop: Hoe TikTok onze social advertising strategie veranderde
De groei van TikTok is nog steeds enorm. De gebruikersgroei waar Facebook 7 jaar over deed, kostte TikTok enkel 4 jaar. De voornaamste reden van


Social Search: social media als zoekmachine
We zien een verschuiving binnen de social mediakanalen. Waarbij voorgaande jaren veel meer interesse uitging naar wat vrienden en familieleden aan het doen waren, gaan


Google Consent Mode: Verkrijg waardevolle inzichten met privacy proof data
Dataverzameling anno 2023 brengt nogal wat uitdagingen met zich mee. Vanuit het perspectief van online marketeers is data van website bezoekers belangrijk om aan de


Google Bard: een krachtige tool voor jouw SEO
Vorige week (13 juli, 2023) heeft Google de grootste uitbreiding van Bard tot nu toe aangekondigd, waarin ze de beschikbaarheid van Bard in het Nederlands



SEO & Shopify: Alles wat je moet weten
Is Shopify een SEO-vriendelijk platform? Een vraag die op komt als je een eigen Shopify-winkel hebt of overweegt er een te starten. In dit artikel


Demand Gen en Video View campagnes: het stimuleren van vraag en groei!
Zoals bekend is Google Ads een krachtig platform, wat bedrijven en organisaties in staat stelt om hun producten en diensten online te promoten aan een


Boekentips 2023
Met de zomer voor de deur is het vaak een goed moment om even een stapje terug te doen. Lekker relaxen tijdens een welverdiende vakantie.


Amazon Search Query Performance Dashboard – wat is het en wat kun je ermee?
Misschien heb je er al eens over gehoord, het Amazon Search Query Performance Dashboard, een van de laatste nieuwe datasets vanuit Amazon. Iedereen die verkoopt


Vergelijkbare doelgroepen verdwijnen uit Google Ads: hoe nu verder?
Vergelijkbare doelgroepen worden veelvoudig ingezet binnen SEA campagnes. Door het gebruik van vergelijkbare doelgroepen kon er eenvoudig ingezet worden op het uitbreiden van het bereik en


Game-changing! Creative content met behulp van Photoshop AI
Op 23 mei lanceerde Adobe zijn nieuwe functionaliteit met de naam “Generative Fill” in de BETA versie van Photoshop. Kort gezegd kun je met deze



Generatieve SEO & de impact op de search experience
We duiken in de fascinerende wereld van SEO waarbij we het gaan hebben over de opkomst van Generatieve SEO. Een ontwikkeling die voortkomt uit de


Wat is een Customer Data Platform of CDP?
Of je als bedrijf nu online of offline actief bent, om het gebruik van data kun je eigenlijk niet meer heen. Je ziet het zelfs


Social Media en attributiemodellen: welke moet je kiezen?
Je hebt er ongetwijfeld mee te maken gehad als je social media kanalen onderdeel zijn van je online marketing strategie: attributiemodellen. Je beoordeelt de prestaties


Google Marketing Live 2023 – De AI-revolutie binnen Google Ads
Vanuit MvH Media hebben we met een aantal collega’s Google Marketing Live 2023 Dublin gevolgd. Naast de geweldige tap dance show en de ingestudeerde praatjes



SEO & Shopify: Alles wat je moet weten
Is Shopify een SEO-vriendelijk platform? Een vraag die op komt als je een eigen Shopify-winkel hebt of overweegt er een te starten. In dit artikel



Generatieve SEO & de impact op de search experience
We duiken in de fascinerende wereld van SEO waarbij we het gaan hebben over de opkomst van Generatieve SEO. Een ontwikkeling die voortkomt uit de


Python SEO: de basics vanaf 0
Python SEO: iedere marketeer die een interesse heeft in SEO en weleens een internationale lezing heeft gevolgd, kan haast niet om de mogelijkheden van Python


Lightspeed SEO – De kracht en zwakte van Lightspeed
Lightspeed is een e-commerceplatform waarmee retailers hun eigen webshop kunnen creëren en beheren. Het is een SaaS (Software as a Service) product met online betalingsverwerking,


Internationale SEO strategie – De ultieme gids
Een goede internationale online marketing strategie uitstippelen brengt vrijwel altijd SEO vraagstukken met zich mee, vaak ook in combinatie met technische drempels of keuzes die


Image SEO: zorg dat je future proof bent voor Visual SEO
Image SEO bestaat al heel lang en zou zeker een onderdeel moeten zijn van je SEO strategie. Want ondanks het feit dat afbeeldingen al geruime


E-E-A-T of Double E-A-T: Wat houdt het precies in?
Veel SEO-specialisten zijn al bekend met E-A-T, maar sinds 15 december 2022 heeft Google hier nog een extra E aan toegevoegd. E-E-A-T – of “Double-E-A-T”,


SEO Trends 2023
Zoals ieder jaar voorspellen we graag de SEO-trends van het komende jaar. Vorig jaar voorspelden we o.a. veel verschuivingen in SERP-elementen, het MUM-model, de prominentere plaats


AI Generated content, wat is het en hoe gebruik je het?
Artificial intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren enorme vooruitgang geboekt en wordt het meest gebruikt binnen de IT, financiële dienstverleningen en zakelijke diensten. Echter zien


Adverteren op Amazon vs. Google
Vroeger was er een duidelijke opdeling; Amazon was gericht op shopping en Google gericht op zoekopdrachten. Die verdeling zien we nog steeds wel terug, maar


Nieuw! Experimenteren met Performance Max
Met de overgang van Smart Shopping campagnes naar Performance Max campagnes werd een nieuw campagnetype geïntroduceerd. Na verschillende optimalisaties en ontwikkelingen binnen de Performance Max


Conversietracking binnen Google Ads: alles wat je moet weten
De tijd dat SEA-specialisten verantwoordelijk waren voor het juist instellen van de conversies binnen Google Ads is voorbij. Dit komt door de opkomst van geavanceerde


SEA Trends 2023
Zoals je van ons gewend bent, voorspellen we ieder jaar weer de belangrijkste trends en ontwikkelingen op SEA gebied voor het komende jaar. Afgelopen jaar


Terugblik Google Ads trends 2022
Nu we het einde van 2022 naderen is dit een mooi moment om een terugblik te werpen op de ontwikkelingen die dit jaar zijn doorgevoerd.


Wat is First-Party data in marketing?
First-party data speelt al een hoofdrol in de marketingactiviteiten van vele bedrijven, maar door het verdwijnen van third-party cookies wordt het alleen nog maar belangrijker.


Nieuw in Nederland: Promoties binnen Google Merchant Center
Nu de feestdagen dichterbij komen en vele webshops kortingen geven is deze nieuwe manier van promoties maken relevanter dan ooit. In een aantal landen was


Goed voorbereid de laatste maanden in met Google Ads!
De E-commerce piekperiode van het jaar staat weer voor de deur! Voor de meeste webshops zijn de laatste maanden van het jaar de meest lucratieve


Google’s glazen bol! Maak kennis met de prestatieplanner
De campagnes staan klaar en het doel is duidelijk, maar hoe bereken je het budget voor je Google Ads campagne? Dit is een vraag die


De toekomst van social commerce
https://youtu.be/5_fqOfBqwzA Social commerce heeft de afgelopen jaren een snelle opkomst gemaakt en we denken dat deze trend de komende jaren een nog veel grotere rol


Social Media Trends 2023
Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent weer veel nieuwe trends en verwachtingen voor het nieuwe jaar! De social media platformen


Dé toekomstvoorspellingen voor 2023 volgens Pinterest Predicts
Pinterest is hét platform wat mensen gebruiken om hun toekomst te plannen. Dat betekent dat Pinterest erg goed is geworden in het spotten van trends


De 7 vormen van Snapchat adverteren
Snapchat is allang niet meer waar het 11 jaar geleden ontstaan is. Waarbij het doel van de app begon met het versturen van verdwijnende foto’s


7 social media tips voor de feestdagen 2022
De zomer is nog maar net voorbij, maar de pepernoten liggen alweer in de winkel. De feestdagen zijn dichterbij dan je denkt. Goed om dus


5 optimalisaties om je DPA campagnes op social media te verbeteren
Met het oog op de toekomst, waarin social commerce centraal staat, is een geoptimaliseerde dynamische productadvertentie geen overbodig luxe meer. Sociale media zullen een leidende


Waarom je met je bedrijf vandaag nog op Pinterest moet
Bij veel bedrijven is Pinterest nog een ondergeschoven kindje, maar als we kijken naar de kansen binnen Pinterest is het verstandig om het kanaal vandaag


In 3 eenvoudige stappen een TikTok maken!
Het maken van een TikTok lijkt vaak moeilijker dan dat het is. Maar dat hoeft het niet te zijn. TikTok is juist het kanaal waar


First party data verzamelen via Social Media: wat is de beste manier? (A/B test!)
Privacy beperkingen. We zien ze in steeds grotere mate hun intrede maken in de online marketing wereld. Apple kwam vorig jaar al met een grote


Amazon België – De strijd om de Belgische consument is nu echt los gebarsten!
Update: 18-10-2022 Amazon België is officieel gelanceerd! De livegang van Amazon.com.be is officieel met ingang van 18 oktober 2022. Waar voorheen Belgische consumenten moesten uitwijken


EPR op Amazon Duitsland aangescherpt – Voldoe jij al aan de WEEE richtlijn?
Amazon verkopers in Duitsland opgelet! Ben je het gele uitroepteken, samen met het blok ‘Action needed’ al tegengekomen op de homepage van je Amazon Seller


Verhoog je conversieratio op de marketplaces door inzet van de juiste productafbeeldingen
Het belang van goede productafbeeldingen op de marketplaces zien we, samenhangend met een toename in mobiele gebruikers, steeds groter worden. Zo zien we dat platformen


Haal het meeste uit je Amazon Brand Store
Stel je voor; je verkoopt al een langere tijd succesvol je producten via Amazon. Al je producten staan op het platform, de productpagina’s zijn organisch


Amazon SEO: Tips om je vindbaarheid te verbeteren
Search Engine Optimization (SEO) is een van de meest ondergewaardeerde factoren binnen de Marketplaces. Terwijl het één van de belangrijkste factoren is om jouw verkopen


Wat is merkregistratie, en wat kan dit voor jouw merkartikel(en) op bol.com betekenen?
Eindelijk staat jouw product online en de verkoop gaat als een speer. Het succes van jouw product is dan ook niet onopgemerkt gebleven bij anderen


EPR op Amazon Duitsland – Heb jij je registratie al geregeld?
Vanaf 1 juli 2022 zijn EPR-registraties verplicht op Amazon Duitsland. Een EPR (Extended Producer Responsiblity) registratie is verplicht voor alle verkopende partijen op Amazon Duitsland


CE – Markering verplicht? Ja, en ook bol.com ontkomt er niet aan!
Marketplaces zoals bol.com en Amazon krijgen steeds meer te maken met aangepaste wet en regelgeving waardoor de wettelijke regels nu ook op deze platformen van


Marketplaces Trends 2022
Het afgelopen jaar hebben marketplaces zoals Bol.com en Amazon een aanhoudende groei doorgemaakt. Sinds de coronapandemie zien we een sterke verschuiving van shoppen in fysieke


Zo verzamel je meer e-mailadressen en zet je website-bezoekers om in abonnees
Je verstuurt regelmatig nieuwsbrieven, hebt een aantal goede automatiseringen ingericht en je behaalt al goede resultaten met e-mailmarketing. Om deze resultaten te behouden en zelfs


Nieuw in Google Analytics 4: het conversieratio
Gebruik je Google Analytics 4 om conversies op je website door te meten? Dan is het je vast opgevallen dat een belangrijke statistiek uit Universal


5 boekentips voor de zomer van 2022
https://youtu.be/4h8kjxCtsJY Ook deze zomer komen we weer met een aantal boekentips. Onze boekenselectie is een mix van gelezen managementboeken en online marketing boeken. Onze aanbevelingen


Segmenten in Google Analytics 4: hoe zet je ze in om je analyses te verbeteren?
Wat zijn segmenten? Om betere inzichten uit je data-analyse te halen, is het belangrijk om te segmenteren. Hierbij kijk je niet naar geaggregeerde cijfers (zoals


NIEUW: de volledig vernieuwde editor van ActiveCampaign
Wie ons al een tijdje volgt heeft de naam ActiveCampaign vast al eens voorbij zien komen. ActiveCampaign is een zeer gewaardeerde tool op het gebied


Video-engagement in Google Analytics 4: hoe analyseer je de betrokkenheid van je websitebezoekers bij je videocontent?
Een van de voordelen van Google Analytics 4 is de automatische tracking van extra gebeurtenissen naast de standaardgebeurtenissen die het programma volgt (zoals een paginabezoek


Google Analytics 4 (GA4) – Gebeurtenissen en Conversies
Wanneer je vaker met Google Tag Manager werkt zal je waarschijnlijk wel weten dat er verschillende trackingtypes zijn voor een Universal Analytics Tag. Je kan


Zo kan e-mailmarketing jouw andere online marketingkanalen versterken
Dat e-mailmarketing een krachtig op zichzelf staand kanaal is wist je waarschijnlijk al. Maar wist je dat e-mailmarketing ook kan bijdragen aan jouw andere online


Google Analytics 4 (GA4): Goodbye Bounce Rate, Hello Engagement Rate!
“Zijn klanten echt betrokken bij mijn site, of krijg ik gewoon veel sessies die geen waarde toevoegen?” Dit is een belangrijke vraag om te beantwoorden,