Email
marketing.

Een achterhaald concept toch, email marketing? Juist niet! Deze krachtige vorm van marketing wordt door veel organisaties gebruikt. En niet voor niets. Met de juiste strategie stuur jij aanbiedingen en updates aan jouw (potentiële) doelgroep. Zo bouw je niet alleen een relatie op met jouw doelgroep, je stuurt ook precies op het juiste moment een mail. Waarmee jij weer een hogere omzet realiseert. Samen met onze email marketing specialisten zet jij een mailing campagne van A tot Z neer.

De voordelen van email marketing:

  • Effectief & goedkoop (lees: wat wil je nog meer?)
  • Blijf actueel en onder de aandacht
  • Direct in contact met jouw doelgroep
  • Vergrote kans op terugkerende website bezoekers (en dus potentiële kopers!)

EMAIL MARKETING

AAN DE TEKENTAFEL.

Even terug naar de basis. Want wat is email marketing? Deze veelomvattende vorm van direct marketing omvat het sturen van een boodschap per email. Die emails komen in allerlei vormen en maten. Denk maar eens aan de bevestiging van een aankoop in een webshop, de wekelijkse nieuwsbrief of de aanbiedingen rondom feestdagen en evenementen.

De ontvangers van jouw emails zijn geïnteresseerden en/of klanten. Kortom, jouw doelgroep. Zij hebben op een bepaald moment hun gegevens verstrekt waardoor jij direct bij hen op de digitale deurmat terechtkomt. Zodra je ook nog inzicht hebt in de interesses en gedrag van jouw doelgroep, is de weg vrij om dit te analyseren en je aanbod te specificeren.

EMAIL MARKETING

IN DE PRAKTIJK.

Om email marketing goed toe te passen, heb je natuurlijk de mailadressen van jouw doelgroep nodig. Die verzamel je op verschillende manieren. Denk maar aan een inschrijfformulier op de website dat mensen invullen, of door een (online) aankoop waarbij aangegeven wordt dat de mensen graag op de hoogte gehouden worden. Die verschillende emailadressen en gegevens verzamel je in een mailinggroep, waar jij geregeld gerelateerde emails naartoe stuurt. Begin je net, dan is die groep ontvangers een stuk kleiner. Maar naarmate jij langer bezig bent en de organisatie groeit, groeit ook het aantal mensen op jouw mailinglist.

Zodra het aantal ontvangers van jouw mailinglist toeneemt, groeien ook de mogelijkheden die je hebt rondom het onderverdelen naar verschillende categorieën. Je kunt vragen naar de interesses van jouw doelgroep om deze vervolgens te categoriseren. Hiermee heb je de mogelijkheid jouw doelgroep gericht te bereiken met waardevolle informatie over jouw dienst of product.

Natuurlijk moet je wel oppassen dat jouw mailtjes niet als spam worden gezien. Doordat mensen zichzelf aanmelden voor jouw mailinglist, is die kans niet zo groot. Wel gaat het erom wat jij vervolgens met de data doet. Daarbij kun je denken aan de frequentie van jouw mailtjes, maar ook de waarde van jouw boodschap in de mailtjes. Vanwege het laagdrempelige karakter is het wel belangrijk dit scherp te houden. Letterlijk kwaliteit en kwantiteit.

De ontvangers van jouw emails zijn geïnteresseerden en/of klanten. Kortom, jouw doelgroep. Zij hebben op een bepaald moment hun gegevens verstrekt waardoor jij direct bij hen op de digitale deurmat terechtkomt. Zodra je ook nog inzicht hebt in de interesses en gedrag van jouw doelgroep, is de weg vrij om dit te analyseren en je aanbod te specificeren.

DE KEUZE IS REUZE

DE KEUZE IS REUZE.

De kunst van email marketing is om op het juiste moment de juiste actie te nemen. Of je nu B2B e-mail marketing wilt uitvoeren, e-commerce of een dienst verleend. Het kan zijn dat je met jouw nieuwsbrief waardevolle informatie stuurt over jouw dienstverlening, een nieuw product of dikke aanbieding. Lezers moeten via de links in de email doorklikken naar jouw website. Want uiteindelijk vergroot dat de kans tot een aankoop. Wat voor soort mails kun je op welke momenten versturen?

  • Nieuwsbrieven
  • Speciale aanbiedingen
  • Transactionele emails
  • Event-driven emails

Nieuwsbrief

Periodiek een update van alle mooie dingen die je hebt gedaan, of die eraan zitten te komen. Laagdrempelig en super effectief. Want hoe leuk is het om als lezer persoonlijk op de hoogte gehouden te worden van de ontwikkelingen. Deze mail heet natuurlijk alles, behalve een nieuwsbrief. Iets wat past bij jullie doelgroep en lekker binnenkomt in de mailbox van je lezers.

Speciale aanbiedingen

Koningsdag, Kerst, Pasen, de-vogels-hebben-een-ei-gelegd-dag, het is weer maandag, jullie bestaan 5 jaar of gewoon de uitverkoop van het seizoen. Verzin het zo gek als je wil en hang er een leuke aanbieding aan. Maak jouw lezers hiervan bewust met passende mails.

Transactionele emails

Een aankoop gedaan? Daar hoort een bevestigingsmail bij. Net als de factuur die in een mail verstuurd wordt. De verzendbevestiging, de track & trace code en de uiteindelijke vraag of de aankoop bevalt. Deze automatische mails zijn gerelateerd aan een aankoop en extreem belangrijk. Nog voordat jouw kopers met de vraag naar jou kunnen komen, heb jij ze al antwoord gegeven. Zonder extra moeite!

Event-driven emails

Bij speciale gebeurtenissen wil jij ook jouw lezers in het zonnetje zetten. De meest bekende is de digitale postkaart met confetti om te laten weten dat jij aan jouw waardevolle lezer laat weten dat je aan ze denkt. Met een extra aanbieding voor jouw lezer. Maar ook een welkomstmail valt in deze categorie.

Sturen, meten en

blijven optimaliseren.

Meer omzet

Behaal meer omzet door automatische herinneringen te sturen. Attendeer je potentiële klanten op hun gevulde winkelmandje door een reminder te sturen of stuur waardevolle informatie die je doelgroep niet kan vermijden.

Blijf groeien

Blijf groeien met de juiste strategie en het constant monitoren van campagnes. Optimaliseer met A/B testen en personaliseer je emails voor het beste resultaat.

GEBRUIK DATA

Data is van onschatbare waarde Jouw klanten zorgen voor een enorme hoeveelheid data. Gebruik deze in je e-mailcampagnes voor een gepersonaliseerd aanbod van producten of een exclusieve boodschap.

COMBINEER

Emailmarketing is niet als alleenstaand kanaal ontzettend krachtig, maar ook zeker met andere online activiteiten. Zo blijf je de gehele customer journey in contact met jouw (potentiële) klanten..

HELP!

HOE DOE IK DAT?

Zie je door de bomen het bos niet meer? Of ben je al begonnen met alles uit te denken, te schrijven en te tekenen? Als je start met email marketing kan er nogal veel op je af komen. Dat snappen wij als geen ander. Gelukkig zijn er een aantal hulpmiddelen die je hiervoor kunt inzetten. Denk bijvoorbeeld aan passende software die jou al bepaalde zaken uit handen neemt. Of de specialist die alles weet wat jij (nog) niet weet. Die jou door dit proces heen helpt. Het goede nieuws, de specialisten van MvH Media helpen jou met precies dat wat voor jou belangrijk is. Wil je alles lekker over de schutting gooien en geen omkijken meer naar hebben, dan kan dat. Maar ook als jij slechts een stukje uit handen wil geven. Jouw bedrijf, jouw keuzes.

EMAIL MARKETING

AUTOMATION

Het opzetten van een passende email marketing strategie is een eerste stap. Maar het uitvoeren van die uitgedachte strategie, daar heb je passende software voor nodig. Zogenoemde email marketing automation software. Als je het tenminste een onuitwisbare indruk wil achterlaten. Als je wil kun je alle mailtjes handmatig opmaken en per stuk versturen. Dankzij email marketing automation software stuur je op eenvoudige wijze automatische mailtjes. Je analyseert allerlei data zoals het klikgedrag van jouw doelgroep die vervolgens dienen als input voor jouw vervolgacties.

Onze specialisten lezen en schrijven vloeiend Mailchimp en Activecampaing. Beide programma’s bieden geweldige mogelijkheden voor het beheren van jouw doelgroep, het koppelen van andere e-commerce of marketing systemen. En dat alles geautomatiseerd in een proces dat past bij jouw doelstelling! Samen kijken we welk van de programma’s het beste past bij jou en hoe je deze optimaal kunt inzetten.

BEREIK, VERLEID EN BEHOUD JE DOELGROEP

MET EMAIL MARKETING

Of email marketing voor jouw organisatie relevant is, hangt af van verschillende factoren. Wil jij jouw doelgroep via de mail op de hoogte houden van ontwikkelingen en promoties, dan zal email marketing al snel waardevol zijn. Wellicht had je de link tussen de actie en de term nog niet gelegd.

Email is een veel gebruikte contactvorm. Het is makkelijk, snel en goedkoop. Daarbij kun je met behulp van software jouw mails plannen en data meetbaar maken. Door regelmatig goed afgestemde emails te versturen, onderhoud je op laagdrempelige manier contact met jouw relaties. De persoonlijke benadering van jouw potentiële klant is dan ook bijzonder krachtig mits je dit goed inzet. Testen, afstemmen en bijschaven is dat ook een continu proces om de mails zo persoonlijk mogelijk te maken.

E-mailmarketing

MET de specialisten van

Het opzetten, inrichten en gebruiken van email marketing is een proces waarbij het fijn is om een specialist naast je te hebben staan. Twee weten immers meer dan één. Zeker naarmate jouw organisatie groeit, is email marketing iets wat gewoon goed moet gaan. In de basis en naar de toekomst toe. Daarom is het ontzettend belangrijk om deze vorm van direct marketing goed in te zetten. De specialisten van MvH Media zijn, jawel! gespecialiseerd in email marketing. Zij weten de weg, kennen de stappen en weten hoe belangrijk het is om dit proces goed in te richten.

Door ons in te schakelen, helpen wij jou met wat jij nodig hebt. Vanaf de eerste kleine stappen, tot aan het compleet uitbesteden van jouw proces en acties. Wij zijn als marketingbureau jouw partner voor jouw marketing. We denken met je mee en geven advies wat anders (en dus beter) kan. Zodat jij top-of-mind blijft bij jouw doelgroep en het laaghangende fruit kunt plukken. Want waarom zou je moeilijk doen, als het ook makkelijk kan?

Vertel ons wat jij wil bereiken. We bepalen samen met jou een passende doelstelling en gaan aan de slag. Met niets minder dat het behalen van die doelstelling als stip op de horizon.

Een betrokken en geïnteresseerde doelgroep, groeiende omzet en klanten die terug blijven komen. Klinkt goed toch?

Email is een veel gebruikte contactvorm. Het is makkelijk, snel en goedkoop. Daarbij kun je met behulp van software jouw mails plannen en data meetbaar maken. Door regelmatig goed afgestemde emails te versturen, onderhoud je op laagdrempelige manier contact met jouw relaties. De persoonlijke benadering van jouw potentiële klant is dan ook bijzonder krachtig mits je dit goed inzet. Testen, afstemmen en bijschaven is dat ook een continu proces om de mails zo persoonlijk mogelijk te maken.

Krachtige emailmarketing

met de juiste software.

Je kunt geen krachtige emailmarketing strategie opzetten zonder gebruik te maken van professionele software. Onze specialisten zijn gespecialiseerd in Mailchimp & Activecampaign en kunnen je helpen bij het opzetten van campagnes binnen deze twee programma’s. Beide pakketten bieden uitstekende mogelijkheden voor het beheren van contacten, het koppelen van andere e-commerce of marketing systemen en het automatiseren van een flow. Onze e-mail specialisten kijken graag met je mee welke software het beste bij je past en hoe je het optimaal kunt inzetten. Neem eens contact met ons op en laat weten waar onze emailmarketing specialisten jou mee kunnen helpen.

Mailchimp Academy Foundations Certification Badge

VERBIND JOUW KLANTEN DOOR

MIDDEL VAN E-MAILMARKETING.

Een hoger engagement, meer omzet en klantloyaliteit. Blijf ‘top-of-mind’ bij jouw doelgroep en speel met persoonlijke e-mails in op de vraag van jouw toekomstige klant. Laat ons weten wat je doelstelling is en dan kunnen wij als e-mailmarketing bureau jou helpen bij het behalen van je doelstelling.

Daag jij ons uit?