Social media
marketing.
Je kunt niet meer om social media heen, ook niet als bedrijf. Social media marketing is erg interessant voor bedrijven. Hiermee kun je namelijk het aantal volgers vergroten en een relatie opbouwen met je doelgroep. Door middel van social media kun je ook meer bezoekers naar je website trekken, waardoor je ook conversies kunt genereren. Daarnaast hebben het aantal likes en shares op je social media kanalen een positief effect op de rankings van je website in zoekmachines. Met het vergroten van het aantal volgers, likes en shares vergroot je dus ook je online vindbaarheid. We helpen je hier graag bij door samen te bepalen wie je doelgroep is en op welke social media platformen ze zich bevinden, om zo organische posts te maken en te adverteren op de verschillende platformen. Ook is retargeting mogelijk via diverse social media kanalen.
De voordelen
- Vergroot het aantal volgers en betrokkenheid
- Verhoogt het aantal conversies
- Positief effect op de online vindbaarheid
- Zichtbaar op de platformen van jouw doelgroep
- Inzetbaar in elke fase van de customer journey
- Retargeting mogelijk
Wij zijn officieel partner van


Doelgroep, doelstelling,
opzetten en evalueren.
Om social media marketing in te kunnen zetten, beginnen we bij het bepalen van de doelgroep. Hierna kunnen we bepalen welke social media platformen het beste aansluiten bij de doelgroep. Vervolgens bepalen we de doelstelling. Je kunt als bedrijf verschillende doelstellingen hebben, zoals meer omzet, meer naamsbekendheid, engagement creëren of meer verkeer naar de website genereren. Nadat de doelstelling, de doelgroep, het budget en de juiste kanalen gekozen zijn, is het tijd om een social media campagne op te zetten en deze te evalueren.
De verschillende
social media kanalen.
Je kunt bij ons terecht voor Facebook marketing, Instagram marketing, LinkedIn marketing en Tiktok marketing.
Retargeting
via social media.
Social media effectief inzetten in de klantreis is belangrijk om doelen te behalen. Binnen Facebook en Instagram is het mogelijk om retargeting in te zetten met de Facebook pixel of via maildata. De Facebook pixel genereert data vanaf je website en deze data kan je vervolgens gebruiken om op te targeten. Wanneer een groep personen op je website is geweest om een bepaald product te bekijken, kun je vervolgens een speciale aanbieding op social media richten op deze groep personen. Daarnaast kun je klantdata inladen in social media, waardoor deze data aan gebruikersprofielen wordt gekoppeld, welke daarna middels advertenties kunnen worden benaderd.
Zet social media marketing in
voor jouw website.
Wil je ook het aantal volgers vergroten en meer conversies via social media genereen? Onze social media specialisten helpen je graag bij het opzetten van social media marketing voor jouw website om zo het gewenste doel te bereiken.
Meer updates?
We houden je graag op de hoogte.
- Alle nieuwste ontwikkelingen over
- Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
- Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
- Maximaal één keer per maand
Meer blogs over


10 vragen en antwoorden over de impact die iOS 14 update gaat geven op je social media advertenties
Vanaf begin 2021 vereist Apple dat alle apps binnen de Appstore een Prompt (pop up) laten zien aan gebruikers. In deze prompt wordt om toestemming


15 creatieve inhaakvoorbeelden voor jouw sociale contentkalender
Wat maakt een inhakers nou belachelijk goed? Hele goede vraag, want het vergt veel creativiteit en out-of-the-box thinking. Een gevaarlijke combinatie waar jij de balans