Google test met het uitlichten van updates in Google Mijn Bedrijf

Leestijd: 3 minuten

Google test in Amerika met het uitlichten van updates die bedrijven doorvoeren in het Google Mijn Bedrijf profiel. Met het rode bolletje naast de updates valt het extra op wanneer bedrijven een nieuwe post hebben geplaatst en wordt de aandacht sneller getrokken.

uitlichten-updates_1

Waarom is dit een interessante update?

De Google posts bestaan inmiddels al een tijdje, maar worden door veel organisaties nog niet volledig benut. Een gemiste kans omdat local dé trend van het moment is en via een Google Post gratis reclame gemaakt kan maken in de vorm van een kort bericht. Toch is het enigszins te verklaren waarom de Google Posts nog niet veelvuldig gebruikt worden. Google Posts updates worden namelijk in de mobiele weergave niet direct in beeld gebracht. Daarvoor moet geswitcht worden naar het updates tabblad.

Met het uitlichten van de updates vallen deze dus beter op, wordt het interessanter om deze in te zetten en komen acties die gepromoot worden beter tot hun recht.
Denk hierbij aan:

  • Het uitlichten van nieuwe producten;
  • kortingsacties;
  • de wekelijkse (digitale) folder;
  • of het aanpassen van de openingstijden.

Ook updates van bezoekers worden zichtbaar.
We weten dat Google veel waarde hecht aan de mening van de klant. Zo spelen de reviews die achtergelaten worden in het Google Mijn Bedrijf profiel een belangrijke rol in de lokale rankings.

Met het vertonen van de updates vanuit een bezoeker/klant wordt daar een nieuwe stap in gezet. Afbeeldingen die door bezoekers toegevoegd worden zijn niet alleen zichtbaar in het tabblad afbeeldingen, maar worden ook onder de updates weergegeven.

uitlichten-updates_2

Wat is de bedoeling vanuit Google met de updates by visitor?

Wat Google met de updates vanuit de bezoeker precies wil bereiken is nog niet geheel duidelijk. Momenteel is het namelijk als eigenaar niet mogelijk om op deze updates by visitor te reageren. Wellicht dat dit nog verder geoptimaliseerd gaat worden door Google. Deze update zit tenslotte nog in de testfase.

Interactie met de klant wordt steeds belangrijker.

Wel kunnen we uit de eerste testbeelden van deze update zien dat Google steeds meer waarde hecht aan de interactie met de bezoeker. Geen slecht idee om nu al met het inzetten van Google Posts te beginnen! Meer weten over het inzetten en doormeten van de Google Posts of heb je een ander online vraagstuk? Neem dan gerust contact met ons op.