Het belang van link building voor SEO

Link building betekent dat er gewerkt wordt aan links van andere websites naar jouw website. Deze links zijn belangrijk, omdat er twee manieren zijn waarop zoekmachines links gebruiken: om nieuwe websites te ontdekken en om te bepalen hoe goed een website moet ranken in de organische zoekresultaten. Zodra een zoekmachine een website heeft doorzocht, kan het de content toevoegen aan haar index en bepalen of de desbetreffende website van voldoende kwaliteit is om te ranken op relevante zoekwoorden. De zoekmachines kijken niet alleen naar de content van de pagina, maar ook naar het aantal links dat van externe websites komt. Samen met content zijn deze links nog altijd de belangrijkste factor voor succesvolle SEO. Hoe meer kwalitatief hoogstaande websites er naar jouw website linken, hoe waarschijnlijker het is dat je een goede ranking behaalt in de organische zoekresultaten. Dit is helemaal het geval sinds de Penguin 4.0 update van Google.

Link building

Hoe kan link building mijn bedrijf helpen?

 

We horen je denken: ‘Goede rankings zijn fijn, maar hoe helpt dit mijn bedrijf?’. Links zijn niet alleen een belangrijke factor voor het bepalen van de rankings in de organische zoekresultaten. Naast een goede ranking heeft link building nog andere voordelen:

  • Het bouwen van relaties: link building kan vaak bestaan uit het aanvragen van links vanaf voor jouw bedrijf relevante websites of blogs. Dit zorgt er niet alleen voor dat jouw website meer ‘gezien’ wordt door de zoekmachines, het is ook een manier om relaties op te bouwen met verwante bedrijven en bloggers. Dit draagt er bovendien aan bij dat jouw website steeds meer als een autoriteit wordt gezien, mits de informatie erop waardevol en juist is.
  • Een goede link van een website die veel bezocht wordt, kan leiden tot een toename in relevant verkeer naar je website. Als een relevante website naar jouw website linkt, is de kans groot dat hun verkeer ook relevant is voor jouw website. Hoe relevanter het verkeer naar je website is, hoe groter de kans dat er conversies plaatsvinden.
  • Bouwen aan je merk. Goede link building kan helpen om te bouwen aan je merk en om jezelf als een autoriteit te positioneren binnen jouw niche. Een manier om dit te doen is het maken van relevante en interessante content waarmee je laat zien de expertise in huis te hebben. Hoe beter de content, hoe groter de kans is dat anderen jou benaderen voor link building.

 

MvH Media bouwt jouw linknetwerk

 

Link building is een lange-termijn-proces, maar draagt absoluut bij aan betere rankings van jouw website en zorgt voor een toename van het aantal relevante bezoekers. Mvh Media weet hoe een sterk linknetwerk gebouwd wordt. Heb je nog vragen over link building, of kunnen we je op een andere manier van dienst zijn? Neem dan vandaag nog contact met ons op.

2 november 2016

Over onze blog

MvH Media gelooft in het delen van kennis. Kennis delen we intern met onze collega’s, direct met onze klanten en andere partners, maar ook graag met jou! Samen weten we immers meer dan één!

Veel leesplezier.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief. Ontvang daarmee de populairste artikelen en het laatste nieuws over MvH Media.

Meld je aan

Wij delen onze kennis graag

Meer blogs
Altijd op de hoogte van onze blog?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en wij houden je automatisch op de hoogte van al onze tips en aanraders!

Nadat je dit formulier hebt ingevuld, gebruiken we jouw gegevens opgeslagen om jou maandelijks een nieuwsbrief te sturen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Welkom! Onze website maakt gebruik van cookies.

Leuk dat je onze website bezoekt. Bij instellingen kun je aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Ga je voor een optimaal werkende website? Ga dan naar instellingen en vink alle vakjes aan 🙂.

Bekijk hier ons Privacy beleid | Sluiten
Wijzig instellingen