De reguliere campagne liep op doel CPA, de test heeft de biedstrategie conversiewaarde maximaliseren meegekregen.
In bovenstaande resultaten zien we dat de testvariant betere resultaten behaalt dan de oorspronkelijke campagne.
- Meer consult afspraken in dezelfde periode
- Beter conversiepercentage
- Lagere Doel CPA
Dit is slechts een voorbeeld van een A/B test en bijbehorende resultaten. Door dit te monitoren kun je op den duur bepalen welke strategie beter werkt. Hierbij kun je gebruik maken van input die Google voorziet. Zo kan je zien of er voldoende data is om een conclusie te trekken.
Bovenstaande A/B test wilt niet zeggen dat deze biedstrategie altijd beter werkt. Wat dit wel aangeeft en onderstreept is het belang om te testen. Voorbeelden waarbij biedstrategieën testen interessant kan zijn:
Gebruik maken van een automatische biedstrategie die stuurt op harde als zachte conversies waarbij het doel meer harde conversies realiseren betreft. Bijvoorbeeld een a/b test met:
- Conversies maximaliseren
- Conversiewaarde maximaliseren
ROAS van de Search campagnes verbeteren bij onvoldoende conversies voor een ROAS strategie:
- CPC verbeterd > conversiewaarde
- Doel CPA
Van belang is dus om op voorhand helder te hebben wat je wil bereiken, vervolgens ga je kijken welke biedstrategieën hier aan bij kunnen dragen. Middels een test heb je vervolgens het antwoord welke biedstrategie voor jouw specifieke situatie het beste werkt.