Bing: de vergeten zoekmachine

Wanneer we de vindbaarheid van een website of webshop willen verbeteren, wordt er voornamelijk gepraat over de zoekmachine Google. Logisch, want Google heeft nog steeds het grootste marktaandeel. Dit betekent echter niet dat de andere zoekmachines totaal buiten beeld kunnen worden gelaten. Het marktaandeel van Bing ligt op ongeveer 3%. Een fors lager marktaandeel dus, maar dit betekent dat de concurrentie ook een stuk lager ligt.

adverteren in bing

Adverteren in Bing

Vooral het betaald adverteren in Bing is een kans die veel websites en webshops laten liggen. Doordat de concurrentie een stuk lager ligt, zijn de gemiddelde kosten per klik (CPC) ook veel lager. Het zoekvolume natuurlijk ook; daarom is het raadzaam om in Bing breder te adverteren dan in Google AdWords door bijvoorbeeld brede zoekwoorden in te zetten in plaats van exacte zoekwoorden.
Wanneer je een campagne opzet via Bing Ads worden de advertenties getoond boven of naast de zoekresultaten in Bing, Yahoo en MSN. De advertenties kunnen net als in Google AdWords in verschillende regio’s/geografische locaties en tijden en/of dagen van de week worden weergegeven. Ook in Bing Ads wordt de positie van de advertentie bepaald door factoren als relevantie, bod en doorklikratio.

Nieuwe advertentie-extensie

Sinds kort is er een nieuwe advertentie-extensie in Bing beschikbaar, die (nog) niet in Google AdWords beschikbaar is. De advertentie-extensie heet de image extensie. Hierdoor valt een advertentie beter op. Advertenties met de image extensie worden vertoond op desktops en tablets. Hieronder zie je een voorbeeld van een Bing advertentie met de image extensie.

bing ads image extensions

Met de image extensie kun je een product of service beter onder de aandacht brengen, het verkeer via Bing verhogen of de naamsbekendheid vergroten. Naast de image extensie kunnen ook andere extensies worden ingezet, zoals de sitelink extensie, locatie extensie en call extensie. Deze advertentie-extensies kunnen ook worden gebruikt in Google AdWords.

Meten = weten!

Het is erg belangrijk om ook alle resultaten via het betaald adverteren in Bing door te meten. Maak je al gebruik van Google Analytics? Via een UTM code kunnen wij de resultaten van Bing zichtbaar maken in het Google Analytics account. Daardoor hoef je niet in te loggen op verschillende accounts en kun je gemakkelijk het verkeer en resultaten via verschillende kanalen meten en met elkaar vergelijken.

Beginnen met adverteren in Bing?

Het marktaandeel van Bing als zoekmachine is groeiend in zowel Nederland als Europa. Bing is continue bezig met het verbeteren van de mogelijkheden. MvH Media is officieel Bing Ads partner en volgt continue de laatste trends en ontwikkelingen. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw website of webshop? Neem contact met ons op!

Bing heeft nu een tijdelijke aanbieding: wanneer je vóór 30 juni 2016 begint met adverteren in Bing, ontvang je €30 aan (gratis) kliktegoed!

Meer updates?

We houden je graag op de hoogte.

  • Alle nieuwste ontwikkelingen over zoekmachine adverteren
  • Exclusieve uitnodigingen over kennisevents
  • Laatste ontwikkelingen binnen online marketing en meer
  • Maximaal één keer per maand

Meer blogs over

zoekmachine adverteren

Zoekmachine Adverteren
Lois van Lijssel

Verbeterde conversies in Google Ads

De afgelopen jaren is het omgaan met privacy een groot discussiepunt. Met het verdwijnen van third-party cookies is verbeterde conversies de oplossing voor privacy maatregelen

Lees blog
50%

Je bent er bijna

Waar mogen we hem naar toe sturen?