Wij geloven in
het delen van kennis.
De allerlaatste ontwikkelingen rondom digital marketing, helder uitgelegd.
Met de kennis die wij in huis hebben geven wij jou diverse mogelijkheden om digitale marketing (nog) beter in te zetten voor jouw bedrijf!

Amazon Prime Day komt eraan! Dit moet je weten als verkoper
21 en 22 juni is het weer zover; Amazon Prime Day! Hét koopjesfestijn van Amazon wordt voor de 2e keer in Nederland gehouden, maar wordt


Google update featured reviews in Google Mijn Bedrijf
Google heeft een update doorgevoerd voor de featured reviews in Google Mijn Bedrijf. Voorheen was het niet duidelijk op welke manier Google deze uitgelichte reviews


Hagakure: Dé nieuwe Search Ads-structuur
Als online marketeers zijn we steeds minder bezig met het handmatig optimaliseren van campagnes. Daarvoor in de plaats moeten we juist meer vertrouwen op het


Google test met review gemiddelde in de zoekresultaten
In Amerika zijn een aantal testresultaten opgedoken waarbij Google de gemiddelde reviewscore van een Google Mijn Bedrijf locatie toont in de zoekresultaten. Op deze manier


Wat brengt Google analytics 4?
Na de lancering van Google Analytics 4 in 2020 is het platform momenteel nog volop in ontwikkeling. Maandelijks komen er updates voorbij met nieuwe functies


Google plaatst label bij nieuwe bedrijven in GMB
Google plaatst in Amerika een label bij organisaties die recent een Google Mijn Bedrijf profiel hebben aangemaakt. Voor consumenten een goede manier om nieuwe winkels/bedrijven


Gemiste oproepen monitoren met Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf blijft zich ontwikkelen waardoor er regelmatig nieuwe functies beschikbaar zijn. Deze nieuwe functies ontstaan niet voor niets. Google wil met Google Mijn


Hoe je een Facebook advertentieplanning met regels instelt
In veel bedrijven zijn er bepaalde tijden van de dag of bepaalde dagen van de week belangrijk waarop je daadwerkelijk je Facebook advertentiecampagnes wilt weergeven.


4 methodes voor meer productreviews op Amazon
De toegevoegde waarde van online reviews is inmiddels bij iedere marketeer meer dan duidelijk. Op marketplaces als Amazon kun je productreviews zelfs onmisbaar noemen. Meerdere


Microsoft Advertising: De nieuwste updates
Microsoft (Bing) is de laatste tijd hard aan de weg aan het timmeren en deelt regelmatig nieuwe updates met betrekking tot het advertentieplatform. Ondanks dat


Image Extensies in Google Search ads
De Image extension bèta (beeldextensies) werd een tijd geleden al aangekondigd in Amerika, maar sinds deze week zien we deze extensie ook terug in verschillende


Page Experience Update -> monitor het in Google Search Console
Eind vorig jaar schreven we een uitgebreid artikel over PageSpeed en SEO. Al een tijdje geeft Google aan dat PageSpeed een belangrijk onderdeel wordt van


3 x hogere ROAS met geavanceerde targeting op Facebook en Instagram
Vanuit je conversiecampagnes wil je natuurlijk de juiste producten tonen aan de doelgroep die hier interesse in heeft. Hoe meer mensen de producten te zien


Update voor ‘Food Ordering’ in Google Mijn Bedrijf
In de VS heeft Google restaurant / GMB-eigenaren iets meer controle over de mogelijkheden tot bestellen in Google Mijn Bedrijf. Dit was voorheen nog wel


Dynamic Search Ads (DSA) – Geef jouw PPC campagnes een boost
De mogelijkheid om het bereik van jouw PPC campagnes te vergroten en nieuwe, interessante zoekopdrachten te achterhalen die vervolgens kunnen leiden tot nieuwe inzichten –







Zoekgedrag rondom het EK 2016
Als SEO specialist ben ik eigenlijk dagelijks bezig met zoekvolumes en moet ik steeds inspelen op het online zoekgedrag van mensen. Uiteraard leer ik veel




Bredere zoekresultaten binnen Google (SEO)
De laatste periode zien we veel ingrijpende veranderingen binnen het betaalde netwerk van Google. Zo zagen we eind februari dat Google een extra betaalde advertentie




Featured snippets in Google Search
Featured snippets bestonden al een tijdje, maar nu zijn ze ook grotendeels uitgerold in Nederland. Tijd om te bespreken hoe je hier je voordeel mee



Mobiele websites nóg belangrijker voor Google
Zoals we allemaal weten heeft Google vorig jaar een update uitgerold, waarbij het belang van een mobielvriendelijke website werd onderstreept. Mobielvriendelijke websites zouden ‘voorrang krijgen’







Strategisch kiezen: www of non-www
Bij het bouwen van een website moet er gekozen worden of er www of juist geen www voor de domeinnaam komt. Welke kun je het







Juist lokaal wil je gevonden worden!
Waarom wil ik lokaal vindbaar zijn? Voor veel websites is het van grote waarde om juist gevonden te worden door consumenten die in de buurt







Impact mobiel
Mobiel verkeer wordt steeds groter: een essentieel element in de digitale wereld Tegenwoordig beschikt (bijna) iedereen over een mobiel apparaat. Vooral jongeren gebruiken een mobiele telefoon massaal.







Met welke content lok je aanzienlijk meer klanten naar je website?
Content maakt of breekt de waarde van een website. Of het nou gaat om een commerciële of informatieve website, het aantal bezoekers kan ontzettend opgekrikt


Stap vandaag nog over naar HTTPS!
Zoals we allemaal weten is Google er voor de gebruiker. Naast het feit dat Google haar gebruikers de meest relevante resultaten wil voorschotelen, probeert het








(nieuwe) Mogelijkheden Bing Ads
Steeds meer websites of webshops willen ook goed gevonden worden in de zoekmachine Bing en maken gebruik van het programma voor betaald adverteren, Bing Ads.








Haal meer uit je remarketing campagne
Remarketing is ondertussen een bekend begrip in de online marketing wereld. Remarketing maakt het mogelijk om je websitebezoekers opnieuw te bereiken. Grote voordeel is dat








Bing: de vergeten zoekmachine
Wanneer we de vindbaarheid van een website of webshop willen verbeteren, wordt er voornamelijk gepraat over de zoekmachine Google. Logisch, want Google heeft nog steeds








9 redenen om te beginnen met Google Shopping
Google Shopping is een onderdeel van Google AdWords. Met Google Shopping kunnen productadvertenties getoond worden met daarbij een afbeelding en prijs. Deze advertenties worden vertoond







Trends betaald adverteren in 2016
2015 zit er alweer bijna op dus is het tijd om alvast vooruit te kijken. Welke trends liggen er in het verschiet op het gebied







Display adverteren. Een groot potentieel bereik!
Dagelijks surfen miljoenen mensen op het web op zoek naar nieuws, artikelen, achtergrondinformatie of gewoon voor entertainment. Steeds vaker en steeds meer is de consument







Gmail adverteren
Vergroot de impact van email marketing met Gmail adverteren Op dit moment gebruikt 86% van de mensen wereldwijd email vaker dan andere dagelijkse digitale activiteiten.



Google AdWords tips
Google AdWords: tips voor beginners Een Google AdWords campagne goed onderhouden is tijdrovend, zeker aan het begin van een AdWords campagne. Het monitoren van je




Klaar voor de feestdagen?
In een presentatie van Google die MvH Media heeft bijgewoond zijn veel interessante feitjes op het gebied van online marketing naar voren gekomen betreft het








Je website optimaliseren voor Visual Search
Periodiek schrijven onze online marketeers een blog over een belangrijk onderwerp op het gebied van online marketing. Deze keer behandelt onze SEO marketeer Jeroen een opkomende







Het linkprofiel optimaliseren met de Disavow Tool
Wat is de Google Disavow Tool? Google’s Disavow Tool is een handig programma dat gebruikt kan worden voor het optimaliseren van een linkprofiel van een



Wij hebben een FD Gazelle Award gewonnen!
Wij zijn verkozen tot FD Gazelle en behoren daarmee tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Op 9 november nemen wij deze award in ontvangst








5 Tips voor efficiënt linkbuilden
Om een website of webwinkel goed te laten scoren in Google zijn drie onderdelen ontzettend van belang, namelijk: techniek, content en het linkprofiel. Vanzelfsprekend dient







BrightonSEO September 2017
Op 14 september 2017 reisde wederom een delegatie van MvH Media af naar het Engelse Brighton om het BrightonSEO Conference bij te wonen. Het evenement







Nieuwe Magento security Update – Supee 10266
Het beveiligingsteam van Magento heeft 14 september jl. een nieuwe beveiligingspatch uitgebracht. De Magento Supee -10266 zorgt ervoor dat alle Magento community 1.x versies weer








Het belang van canonical URL’s
Een canonical URL is een term die je vast weleens eerder gehoord hebt of voorbij zag komen bij online SEO checks, maar wat is het



Het belang van goede bestemmingspagina’s
In een Google AdWords of Bing Ads account wordt er vaak gefocust op het genereren van klikken naar de website door relevante zoekwoorden op te







Laatste kans: stap vandaag nog over naar HTTPS!
Meer en meer verschuiven we naar een ‘standaard’ veilig web. De rede hiervan is dat steeds meer websites gebruik maken van een SSL-certificaat (HTTPS-verbinding). Mozilla,